Skuggigt komplex

Medlem
Skuggigt komplex

Saker som gör mig glad just nu: Blogemup-Jimmy skriver om Shadow Complex, fördömer det för sin arkaiska kvinnosyn, skjuter ner Orson Scott Card för sina åsikter om bögar och avslutar sin text med att konstatera att han älskar spelet.

Det är så man skriver en recension, för bövelen! Man skriver om det som är intressant. Pikanta detaljer is the shit. Kontraster är inte heller fel. Visst, det är klart att det är intressant att veta vad för sorts spel det handlar om, men i det här fallet kan Jimmy i princip summera spelet med orden "värsta Super Metroid-rånet". Det räcker för att vi ska veta att vi kommer att älska det. Och istället kan han koncentrera sig på att hitta en bra story.

Visst, själv är jag ganska kass på sådan här research och försöker komma undan med färgstarka liknelser och andra formgrepp men jag önskar faktiskt att fler recensioner såg ut som det här exemplet och inte bara när det gäller tv-spel.

Det, det är framtiden.

PS: Precis börjat plugga journalistikvetenskap och har glömt hur man gör. Några tips?

#blogg

Inaktiv
Skuggigt komplex

Åh, så mycket kärlek!

Jag blir rörd. =D

Ps. Något som däremot är lite frustrerande med spelet är att man inte kan teleportera sig från en del av kartan till den andra (det kanske man kan senare iofs, men inte där jag är nu).

Medlem

Det var ju riktigt vackert! Först piskan, sedan moroten :).

Medlem

"Ps. Något som däremot är lite frustrerande med spelet är att man inte kan teleportera sig från en del av kartan till den andra (det kanske man kan senare iofs, men inte där jag är nu)."

Är världen mycket större än Zebes?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Sorry Jimbo, det går inte att teleportera sig - ever. Det kan ju bli lite tradigt om man som jag satsar på 100 % i föremål (vilket jag nailade igår) men om man bara racar igenom spelet tycker jag inte det är alls jobbigt.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

vad har min herre glömt?

Journalistik? Vetenskap? Plugga?

Kan inte hjälpa med allt.


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

Gummikyckling: Jag kan inte gå i ed på det men jag har hört att Shadow Complex ska ta kortare tid att klara än Super Metroid. Men om det beror på mindre karta eller mindre backtrackning vet jag inte. Just nu har jag tyvärr fastnat på helt fel ände av kartan. Och eftersom det inte finns något smidigt sätt att förflytta sig från tex en sparplats till en annan så blir det en hel del backtrack för mig.

Aglet: Det var det där med att plugga.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

1: Ryck ur internet-sladden

2: Gå hemifrån och hitta ett ställe som fungerar som arbetsplats.

3: Skriv ned allt du ska komma ihåg för hand.

4: Gör ett schema över hur många timmars lunch du egentligen får ta.

5: Sluta spela Trials HD.

6: Ryck ur internet-sladden.


signatur

- Ät mig levande.

Du är bra på det här, märker jag!

Trials, ja... Har försökt mig på sista banan typ 1500 ggr nu, still no luck. Fastnar alltid på två lutande brädor efter varandra som står i en brinnande avgrund. Helt - knäckt.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar