Herr Nukem i fickan?

Medlem
Herr Nukem i fickan?

Igår kom, som bekant, #Civilization Revolution till iPhone, och idag kom gamla godingen #Duke Nukem 3D till densamma. Goda nyheter, även om jag inte kommer köpa den lika snabbt som "CivRev".

Här är iTunes-länken.

Duke Nukem 3D har en stor plats i mitt gamla gamerhjärta. Det var ett av de första spelen jag körde i nätverk och det var sagolikt. Jag minns hur jag och tre kompisar kånkade med datorerna till ett och samma ställe över sommaren. Där satte vi ihop ett IPX-nätverk med koaxialkablar. Ni vet så man var tvungna att seriekoppla alla datorer på en och samma kabel och så termineringar i ändarna. Det var, med våra dåvarande begränsade kunskaper, riktigt avancerat och svårt att ställa in tills det funkade och därför flyttade vi inte datorerna på flera veckor. De fick stå kvar i samma rum under sommaren så att vi kunde sitta där natt ut och natt in med att lira nätverksspel. Just då var det #Command & Conquer: Red Alert och Duke Nukem 3D som gällde främst.

Jag kan fortfarande känna rysningar när jag hör de ambienta ljuden från det spelet. Det var en sån skön känsla i multiplayer tack vare smarta och välbyggda banor. Ett minst sagt gyllene minne.

#blogg


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Herr Nukem i fickan?

Köpte det innan idag. Sjukt dåliga kontroller får jag lov att säga... =/


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ajdå, ja då väntar jag med köp.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar