Uppföljare till Max Payne på gång?

Inaktiv

nooes ge mig det till pc!

Medlem

läääju ägaaa!!:D

Medlem
Inaktiv

Nu blir jag sur, fan att dem ska göra spel till äckel konsoler fyfan jag hatar konsoler. Jag har längtat as länge på en uppföljare till Max Payne o så får man reda på att den inte görs till PC nej fyfan...

Medlem

Förstår inte varför folk trycker ner oss som tycker att det är dåligt att spelet ska komma till konsol först och säger att det är helt orimligt att tycka som vi.
Face it, har två av spelen redan kommit till PC är det väl inte så konstigt att man vill behålla det så ?

Max Payne är BÄST. Har spelat igenom både ettan och tvåan så många gånger! Hoppas att trean blir minst lika bra som de äldre spelen!

Medlem

Riktigt synd att det släpps bara till konsoll. Är ett hängivet fan av Max Payne och brukar ta fram spelet från hyllorna och spela genom någon kväll ibland. Frågan är nu, när ska man ge upp pc spelandet...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av redmac:

....Frågan är nu, när ska man ge upp pc spelandet...

Vilken fråga, svaret är ju "aldrig" såklart. Snart kommer konsolen dö till följd av olagligheter (=vill inte säga det fula ordet)


signatur
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Luciphear:

Men för helvete era PC fanboys, lägg ner!
Visst, jag måste hålla med att jag ser Max Payne som ett PC spel, men fan va tjatigt det börjar bli med "PC FTW" skitsnacket. Acceptera det bara...

Back to topic~
Hade för mig att ett nytt Max Payne blev bekräftat av Rockstars länge sen? Kanske bara var jag som läste fel och råkade tolka det som bekräftat.. antagligen rykten då. Nåväl! Ser fram imot det, självklart på PC eftersom jag spelat de andra spelen på PC, men det beror ju på system kraven för min del. :x

Ska VI lägga ner som fick spelet först och får vänta på en uppföljare? Ska VI lägga ner med PC när den har grymt mycket mer potential än vad en jävla konsol har? Bojkottar förövrigt konsol.. Att det är svårare att piratkopiera spel är skitsnack, lika simpelt som till PC! Det kommer alltid lösningar på allt.. Sånt är livet!

sure lätt o piratkopiera till ps3, löjlig inställning du har, bara du som förlora på det eftersom medparten av alla nya spel kommer till konsol enbart (eller först och sen en kass portning till pc.

men visst, du kan sitta där vid din lilla 20tum skärm o lira CS, medans vi andra dricker öl o lira coop via internet i soffan.

1. Man kan dricka öl och lira coop över internet med både PC och Konsol.

2. Människan är konstruerad att aldrig medge ett enda misstag. Har man gått och köpt sig en konsol finns det inget annat bra i världen. Skulle någon gå och köpa en Nintendo 8-bitars nu, skulle väl den personen försvara sitt inköp till sista blodsdroppen. För man kan väl aldrig ha fel, eller hur? Jämför gärna detta med den hjärndöda debatten om vilket hockeylag som är bäst. Kolla för tusan på rankinglistan så har du svaret.

3. Det ÄR lika lätt att piratkopiera en konsolspel som ett spel till PC. Alla ni som tror er veta bättre, vänligen maila mig och förklara hur det ligger till i så fall.

4. Klart som korvspad att PC har större potential än konsoler. Så länge en PS3 inte är uppgraderingsbar, innebär det ju faktiskt att man måste invänta nästa konsolgeneration för att kunna uppgradera. DÄREMOT har PC en tendens att lagga mer än konsol pga diverse anledningar.

5. Slutligen vill jag bara be folk att sluta larva er. Den här fjortisdebatten kring vilken spelmaskin som ska regera spelvärlden är bland det töntigaste man kan läsa. En del av er tar det ju faktiskt på fullaste allvar, och börjar svära åt varandra i forumet! HAHA! Det får en ålderman som jag själv att darra i garvläppen.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Kommer till PC så fort försäljningen av "spelet" börjar minska till konsolerna. Då hoppar man över till PC och tjänar en extra slant där.

Inaktiv

själv har man lagt ner allt PC spelande efter alla jävla uppgraderingar p.g.a att det är så svårt att programera till så många olika kombinationer av special byggda PC det finns därute. nVidia / Ati support och mycket mer, kan nog inte vara lätt. jag tror att konsol är framtiden för spelande så tyck vad ni vill, marknaden kommer bestämma framtiden för oss gamers.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

1. Man kan dricka öl och lira coop över internet med både PC och Konsol.

sant

Skrivet av Deathwisher:

3. Det ÄR lika lätt att piratkopiera en konsolspel som ett spel till PC. Alla ni som tror er veta bättre, vänligen maila mig och förklara hur det ligger till i så fall.

det har du rätt i, men liktfän säljer spel som bla halo3, assassin creed, gears of war 4-6miljoner ex.

Skrivet av Deathwisher:

4. Klart som korvspad att PC har större potential än konsoler. Så länge en PS3 inte är uppgraderingsbar, innebär det ju faktiskt att man måste invänta nästa konsolgeneration för att kunna uppgradera. DÄREMOT har PC en tendens att lagga mer än konsol pga diverse anledningar.

spelutvecklarna har ju flera tusen olika kombinationer att tar hänsyn till när det gäller pc, när konsol har en standard vilket innebär att dom kan optimera spelet bättre för konsol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Banne mig på tiden dem gör en ny Max Payne spel


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kommer detta inte till PC så skiter jag i det fullständigt om det ens kommer 1-2 år senare. Bojkott med stora bokstäver. Jag väntar på Capcoms Devil May Cry 4 till PC (har förberett med Asus Geforce 8800GT 512 mb och XBOX 360 handkontroll!).

Måste säga att det känns skönt att Capcom gått från rasister (till PCn) till lite mer vänliga till PCn och släpper nu DMC4! Väntar på detta kickass spel!

Annars så känns det nästan som att PCn är döende, det är inte bara det här mongo företaget som gått från PCn. Minns dock ej riktigt vilka andra som gjorde det men det har varit några såna här nyheter förut!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Deathwisher:

3. Det ÄR lika lätt att piratkopiera en konsolspel som ett spel till PC. Alla ni som tror er veta bättre, vänligen maila mig och förklara hur det ligger till i så fall.

det har du rätt i, men liktfän säljer spel som bla halo3, assassin creed, gears of war 4-6miljoner ex.

Det är ju tack vare jänkarna konsol nationen #1


signatur
Inaktiv

var det inte en Max Payne del från första spelet som dom använde i ett benchmark program ?

En scen där max payne går i slowmotion och skjuter och hylsorna droppar snyggt ner på golvet,
och sen gör han nån sidovolt och skjuter ?

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

var det inte en Max Payne del från första spelet som dom använde i ett benchmark program ?

En scen där max payne går i slowmotion och skjuter och hylsorna droppar snyggt ner på golvet,
och sen gör han nån sidovolt och skjuter ?

NEJ

KoP
Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Improved:
Skrivet av Strax Dax:

Första Max payne var ju en storsäljare, men vad jag minns så sålde 2an väldigt dåligt ?

Du har rätt, fattar inte varför den inte sålde bättre, var ju en av 2002's bästa spel. Hur som, nu har Take Two chansen att återuppliva en av tidernas grymmaste spel för oss action fanatiker, hoppas dem gör bra ifrån sig.

Läste nu att totalt så har Max Payne sålt ca 11 miljoner examplar, varav 4 av dem är från 2an.

Skall ge dig en riktigt usel anledning till varför jag inte köpte spelet. Huvudpersonen såg inte ut som Max Payne och därför kunde jag inte se det som en andra del. Spelet var säkert bra men... man har sina sätt ibland.

Undrar om de kommer ändra utseendet på karaktären igen.

Och tur var väl det att inte Max Payne såg likadan ut i tvåan. I ettan såg han ju skitnödig ut hela tiden. Var ju en i utvecklingsteamet som hade lånat ut sig ansikte. Men men..

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av Strax Dax:

var det inte en Max Payne del från första spelet som dom använde i ett benchmark program ?

En scen där max payne går i slowmotion och skjuter och hylsorna droppar snyggt ner på golvet,
och sen gör han nån sidovolt och skjuter ?

NEJ

Ingen mer än jag då som körde 3D mark och såg nåt max payne liknande ? Det var även en drake som flög in över en medeltida stad och blåste eld på folk ?
Minns inte vilket år det var, men det var flera år sen.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av Strax Dax:

var det inte en Max Payne del från första spelet som dom använde i ett benchmark program ?

En scen där max payne går i slowmotion och skjuter och hylsorna droppar snyggt ner på golvet,
och sen gör han nån sidovolt och skjuter ?

NEJ

Ingen mer än jag då som körde 3D mark och såg nåt max payne liknande ? Det var även en drake som flög in över en medeltida stad och blåste eld på folk ?
Minns inte vilket år det var, men det var flera år sen.

3D Mark 2001 var det, ingen scen hämtad direkt från spelet.

Medlem
Skrivet av Wilcon:

ööhh, ett PCspel som inte ens kommer ut till PC nu? Idioti!

Om de klagar på försäljningssiffror så skulle de ju för ovanlighetens skulle testa lägga in multiplayer, och en singeldel som är längre än 5 timmar.
Svinbra spel i övrigt, men klart man känner sig lite blåst då man gjort allt som går efter en vecka.

Vem säger att ett spel måste ha längre livslängd??...
ingen lag iaf

Skriv svar