Medlem
Benediction

Oki sitter och försöker göra Benediction questen.

Priest Epic staven dvs för dom som inte har en aning.

Försökt lite men det strular lite.

Har kikat lite på andra Videos osv.

Men det som stör mig mest är att jag inte kan få fram HP mätare över NPCs huvuden som finns i alla filmer som finns överallt. Så det är LITE svårare just nu.

Och nej det fungerar inte att tryckapå "V". Har dom gjort några ändringar så man inte längre få se HP på NPC i den questen eller är det bara nån inställning som blivit fucked up ?

Även blivit så desperat att jag kikat lite om det finns några addon för att hjälpa till.

Hur som helst info mm är välkommet.

Medlem

... skaffa bara mana pots och använd en sämre holy nova.. sen kasta ett par renew rank 3-4 eller nåt O.o

Medlem

Oki testade lite lägre rank av Holy Nova fungerade bra. Tack för det tipset trodde inte dom dog så lätt. Och FEAR fungerar bra på dom oxå om det är panik. Holy Nova 3 fungerade. Ska test 1 och 2.

Men ingen som har koll på vad som kan vara strul med Health Barsen ?

Medlem

i key bindings hittar du under Targeting Functions bland annat show name plates, show friendly name plates och show all name plates. prova att binda dom?

Inaktiv

Lista på bra-och-ha grejor:

Oil of Immolation (nästan ett måste, riktigt imba)
Crystal Charge (också nästan ett måste)
Mageblood Potion
Brilliant Mana Oil
Major Mana Potion (duh?!)

När du healar dom använder du en lite lägre rank av Renew. Blir det katastrof använd en Flash Heal. Få också en druid/mage buff och spirit från en annan prälle om du själv inte har det.

Testpilot

Annat tips är att spara på denna lilla kille o använda , en präst i mitt guild gled igenom questet eftersom han hade den kvar: http://thottbot.com/?i=34302
(Mechanical Yeti)

Bara man vet hur questet funkar går det att klara det utan buffs , jag klarade det 04 på natten aspackad på whiskey (firade att jag fått ögat)
4'e försöket gick det , då hade jag gjort slut på de Oil of immolation jag hade med mig , hade slut på manapots & Demonic runes (vilket också är ett bra tips)
Jag hade följande satt:
lvl3 holy nova , lvl 3 av renew, en låglvl flashheal.
Sen hade renewade jag mig själv då skeletten gav mig bank , det går att feara dem också på det viset kan du få 2 grupper att attackera dig och döda alla i 1 holy nova smäll.

Inaktiv

crystal charge är overkill som fan ta en thorns eller nåt istället från en druid.. dom stackar inte ens
har man grönigt gear osv så äre klart att det kan hjälpa med mageblood (rätt billiga iofs) och brilliant mana oil.. men egentligen behövs dom inte
jag körde det innan holy nova var "obtainable" så att säga.. holy nova är ju skitdyrt för övrigt, manamässigt ;P

renew låg rank på dom med mellanmkt-hp
flashheal låg rank på dom med väldigt lite hp
abolish disease på dom som är gröna

oil of immol som tipsades om är löjligt imba, du kommer _inte_ få några prob med skeletten om du kommer med ett par såna (spamma bara inte bort dom för fort)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Name plates på dom funkar inte sen en eller ett par patchar tillbaks om jag minns rätt. Kanske går att grejja med nån addon... vettifan

Medlem
Skrivet av Wolfbane:

Men det som stör mig mest är att jag inte kan få fram HP mätare över NPCs huvuden som finns i alla filmer som finns överallt. Så det är LITE svårare just nu.

du måste själv binda den knappen, den blir inte inlagd automatiskt.
gå in i keybindings och scrolla ner lite så hittar du den. bör ligga runt din vanliga "v" knapp om du fortfarande har den bindad.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Nej Henko, det funkar överallt men inte i just den fighten...

Medlem
Skrivet av repet:

Name plates på dom funkar inte sen en eller ett par patchar tillbaks om jag minns rätt. Kanske går att grejja med nån addon... vettifan

Som sagt. "V" grejen fungerar inte alls på denna questen.

Och man behöver inga buffar eller nått för göra questen.

Sure jag wipade ett par gånger men skam den som ger sig.

Använde mig av under 5st Immolations, 1st Mana pot, 1 Mana oil. Lirade på NE Priest så inga bonus heals som andra classer.

Men tips är bara att köra low level spells och feara skeletons, och köra rank2 eller 3 på Holy nova på skellies. Utöver det ta en break mellan tries och försök helst 2-3 gånger utan att tonvis med pots osv. Bättre få lite rutin på skiten först.

Inaktiv

skulle fan fimpat skiten på första om det inte kommit inridandes nån snubbe rätt i högen precis när jag startat så jag (och han) blev instagibbade av demonen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Testa ctrl/shift+V för hpbars över motsåndare

Medlem

Men sluta tjata om de satans nameplatesen.
Det funkar överallt i hela spelet förutom i just denna fight...

Blizz fixar det inte heller för att det ska vara någon som helst utmaning att få benediction.

Inaktiv

håller med om att det inte är nån utmaning.. men vafan, det är väl inget i wow-väg att behöva manuellt markera som en jävla dåre
fel spel, liksom


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar