Detaljer kring Just Cause 2

Robot
Medlem
Detaljer kring Just Cause 2

Sålde det så pass bra att det är ekonomiskt försvarbart att göra en uppföljare alltså?

Personligen tycker jag att originalet är det spelinköp jag ångrat mest av alla. En ren kopia av en rad andra spel - fast sämre och fulare.

signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

Håll i hatten, jag tror det här kommer bli en hit.

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Sålde det så pass bra att det är ekonomiskt försvarbart att göra en uppföljare alltså?

Personligen tycker jag att originalet är det spelinköp jag ångrat mest av alla. En ren kopia av en rad andra spel - fast sämre och fulare.

Ptja, smaken är som baken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Just_Cause_(video_game)#Critical...

"PC Gamer (UK) rated the game an 85% must buy (PCG 167). PC Gamer US rated it 93% in their December 2006 issue."

".. the Official Xbox Magazine UK gave Just Cause a score of 9 out of 10, praising it for "varied, consistent, imaginative gameplay"."

Mer info om 2:an på:
http://xbox360.ign.com/articles/848/848249p1.html
http://uk.xbox360.ign.com/articles/848/848254p1.html

Medlem

Har haft mycket skojj med 360 versionen av Just Cause, så 2:an blir ett givet köp för mig iallafall.

Inaktiv
Skrivet av SteinbergX:

Håller med.
Ska man vara riktigt snäll kan man säga att det var mediokert

Inaktiv

bilden på Rikki i djungeln är ju nästan lite för ball

Medlem

Tyckte att det var ett kul spel som kunde varit bättre på många punkter men samtidigt fick det en del saker rätt. Hoppas att Avalanche lär sig av sina misstag.

Medlem
Citat:

Ja, det är väl så.

Men jag har iofs enbart spelat det på PC (finns fö på Gametap). Är 360-versionen bättre?

signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Avstängd

Ettan var tråkig eftersom det gick inte att köra bil eller liknande utan att tänka på det dåliga ljudet som ska låta som en motor :/

Medlem

de har ju inte glömt bort bloom-effekterna iaf...

Medlem
Skrivet av SteinbergX:
Citat:

Ja, det är väl så.

Men jag har iofs enbart spelat det på PC (finns fö på Gametap). Är 360-versionen bättre?

Ja, 360-versionen är bäst av alla

Medlem

Gör om gör bra.

Medlem

Det är väl som det är med chromehounds.. Vissa hatar det och andra älskar det.

Inaktiv

Tyckte det va ett bra spel. Dock var kontrollerna helt värdelösa, ingen känsla what so ever i fordon. Hoppas att de väljer att fixa till det i 2:an. Då köper jag det.

signatur

.

Medlem

Det första spelet var ju rätt dåligt, tråkig bil fysik, ingen rag doll fysik, dåliga biljud som nån påpeka(har jag för mej) sen själva uppdragen var tråkigt.

Men det var rätt kul att använda sig av "grapple" grejjen, vad den nu heter, och grafiken var ju knappast inte något att klaga på?

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag gillade det första spelet. Grafiken var väldigt skön. Var riktigt nice att flyga eftersom man kunde komma nästan hur långt upp som helst och att då samtidigt se solen reflektera över landskapet var väldigt vackert. Ser fram emot tvåan

signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

ser bra ut

signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Vad jag personligen tycker de borde göra om för o lyckas bättre.
Känslan i bilarna & vapenen och lite tyngd i det hela inte så överdrivet arkadigt.

Buggstäda mer.

Samt göra en bättre story.
Grafiken var helt okej.

Medlem

Jag upplevde ettan som väldigt buggigt och jobbigt men det var faktiskt något med det som fick mig att fortsätta ett ganska bra tag. Vet absolut inte vad, ser inte många punkter i spelet som var ganska bra.
Det måste vara den där förbaskade djunglen som jag alltid dras till. (FarCry & Crysis någon?)

Medlem

Snälla, gör det inte lika arkadigt som ettan :/

Skrivet av the wookiee:

Snälla, gör det inte lika arkadigt som ettan :/

Tyvärr blir det nog det de ska ju släppa det till 360

signatur
Medlem

Första spelt var så roligt.
Jag gillade grejen som man "grappade" med.

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Tyckte att det var ett kul spel som kunde varit bättre på många punkter men samtidigt fick det en del saker rätt. Hoppas att Avalanche lär sig av sina misstag.

Instämmer. Det fanns flera småirriterande saker med spelet, men jag kunde ändå inte sluta spela det förrän jag klarat alla uppdrag.

Jag var ändå trots allt ganska impad av motorn som kunde rita upp hela övärlden seamless och att man kunde flyga runt i den utan att märka av någon laddning.

Skall bli intressant att se vad Avalance lyckas förbättra i JC2 (förutom grafiken - den ser ju riktigt smarrig ut).

Medlem

1an var faktiskt riktigt underhållande

1
Skriv svar