Speed-Link Racing Wheel SL-4493-SBK

Robot
Speed-Link Racing Wheel SL-4493-SBK

Hightech är inte alltid det bästa. Emellanåt händer det att simpelt gör slarvsylta av de högteknologiska prylarna.


Medlem
Provstyrd - ratt från Speed-Link

Det finns rumble till PS3´an. Dom fixade det med Dual shock 3.

Redaktör

Dual Shock 3 har inte släppts i Europa än (såvitt jag känner till).


signatur
Inaktiv

Finns den att köpa någonstans? Hittar den inte med prisjakt...


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Medlem

Usch för plastiga rattar.

Medlem

Är det acceptabelt att en kvinnlig recensent skriver:
"Inte äkta - Men skön ändå"?

Varför är det en kvinna som recenserar rattar över huvudtaget? xP

Förlåt.. bara jag som är så här rubbad?
(Eller var allt planerat? Propaganda?!)


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Sergej du är rubbad

Bra skrivet annars och det är trevligt att finns kvinnliga recensenter hos gänget.

Inaktiv
Skrivet av b3TTy:

Det finns rumble till PS3´an. Dom fixade det med Dual shock 3.

Lite nyfiken på hur du menar att det skulle gått till eftersom det är en del av Playstations hårdvara.
Berätta gärna, vad du menar.
Playstation tog ju six-axis tekniken istället för rumble.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv
Skrivet av Ojdå:

Finns den att köpa någonstans? Hittar den inte med prisjakt...

http://www.amazon.de/Speed-Link-SL-4493-SBK-Racing-Wheel-f%C3...


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv
Skrivet av Arwei:

Sergej du är rubbad

Bra skrivet annars och det är trevligt att finns kvinnliga recensenter hos gänget.

tack!


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Trippel-post! Hur som helst. Väntar hellre på att g25 blir billigare. Men bra recension verkar vara en ok budget-ratt. Men jag skulle våga tipsa på att logitechs gamla momo-racing ratt är bättre än denna.

Redaktör
Skrivet av Sergej:

Är det acceptabelt att en kvinnlig recensent skriver:
"Inte äkta - Men skön ändå"?

Varför är det en kvinna som recenserar rattar över huvudtaget?

Propaganda för vad...? Män och kvinnor har betraktats som myndiga samtidigt i Sverige sedan sent 1800-tal. Kvinnor har rösträtt sen 1921. Så ja, Magdalena är fullt kapabel att testa prylar och skriva om dem. Detsamma gäller alla andra skribenter här på FZ, oavsett kön, ålder, hemland, skostorlek, vikt, hudfärg, musiksmak, antal barn, bilpreferens...

Kanske ska ställa en motfråga istället - finns det något skäl till att en kvinna inte ska testa denna ratt?


signatur
Inaktiv
Skrivet av morsan:
Skrivet av b3TTy:

Det finns rumble till PS3´an. Dom fixade det med Dual shock 3.

Lite nyfiken på hur du menar att det skulle gått till eftersom det är en del av Playstations hårdvara.
Berätta gärna, vad du menar.
Playstation tog ju six-axis tekniken istället för rumble.

Nya kontroller ska släppas och har släppts (i asien) med dual shock 3 och sixaxis.

Dom insåg väl att dom gjort fel i att försöka efterlikna Wii med sixaxis och ta bort dualshock.

Själv ska jag nog lägga en beställning snart på en vit en

OT: Om man vill ha en ratt under tusingen som är bra så köp logitech momo eller driving force pro. Finns att hitta begangnat även.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sergej:

Är det acceptabelt att en kvinnlig recensent skriver:
"Inte äkta - Men skön ändå"?

Varför är det en kvinna som recenserar rattar över huvudtaget?

Propaganda för vad...? Män och kvinnor har betraktats som myndiga samtidigt i Sverige sedan sent 1800-tal. Kvinnor har rösträtt sen 1921. Så ja, Maggan är fullt kapabel att testa prylar och skriva om dem. Detsamma gäller alla andra skribenter här på FZ, oavsett kön, ålder, hemland, skostorlek, vikt, hudfärg, musiksmak, antal barn, bilpreferens...

Kanske ska ställa en motfråga istället - finns det något skäl till att en kvinna inte ska testa denna ratt?

Hehe förlåt, inte lätt att inte förstå skämt

Lättare ifall jag markerar ut "RATTAR" lite bättre? =P


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv
Skrivet av Sergej:

Hehe förlåt, inte lätt att inte förstå skämt

Lättare ifall jag markerar ut "RATTAR" lite bättre? =P


haha


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Kör f1Ce och andra bilspel till PS3 med FFB med min gamla PS2 Grand Turismo ratt funkar super ruskigt mkt bättre kännsla och kvalitet än det där plast skräpet

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sergej:

Är det acceptabelt att en kvinnlig recensent skriver:
"Inte äkta - Men skön ändå"?

Varför är det en kvinna som recenserar rattar över huvudtaget?

Propaganda för vad...? Män och kvinnor har betraktats som myndiga samtidigt i Sverige sedan sent 1800-tal. Kvinnor har rösträtt sen 1921. Så ja, Magdalena är fullt kapabel att testa prylar och skriva om dem. Detsamma gäller alla andra skribenter här på FZ, oavsett kön, ålder, hemland, skostorlek, vikt, hudfärg, musiksmak, antal barn, bilpreferens...

Kanske ska ställa en motfråga istället - finns det något skäl till att en kvinna inte ska testa denna ratt?

Tror nog att du tog det lite för allvarligt :/ Tyckte att hans tolkning var lite kul och jag är ganska säker på att han har en enorm dos ironi i det där annars börjar jag undra.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Redaktör

Jo, jag hajade visst inte ironin.


signatur
Medlem

Hoppas något företag gör en liknande Logitech G25, så den sänks. Det är den ända ratten jag vill ha atm.

Medlem

Det kom en firmware upgrade för ett tag sedan som fixade stöd för nya dual shock 3. Vet dock inte när den släpps i Europa, men den borde komma hit någon gång sent i vår.

Mer info finns här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_Shock_3#DualShock_3

Där kan man beställa den vita Dual shock 3:
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/code-j/section-game...

Där kan man beställa den svarta Dual shock 3:
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/code-j/section-game...

Medlem
Skrivet av Sergej:

Är det acceptabelt att en kvinnlig recensent skriver:
"Inte äkta - Men skön ändå"?

Varför är det en kvinna som recenserar rattar över huvudtaget? xP

Tog ett bra tag för mig att hajja den där, men den var fanimig bra ;p

Testat båda själv, föredrar Logitech's G25, känns bättre i allmänhet (dock har jag ingen aning om dess kompabilitet med PS3, dåligt med kunskap i det området).

Medlem

Härligt med rattrecensioner! Mer sånt!

Kan rekommendera Logitechs Driving Force EX till dom som vill ha Force Feedback, kostar ett par hundringar extra (523:- på Prisjakt) men du får väldigt mycket ratt för pengarna. Något högljudd Force Feedback kanske men, det är Logitech.

Medlem
Skrivet av solxe:

Dom insåg väl att dom gjort fel i att försöka efterlikna Wii med sixaxis och ta bort dualshock.

Om jag inte minns fel så hade de inte force-feedback pga problem med licenser, vilket inte är aktuellt längre.
Både Sony och Microsoft vart ju stömda för att de hade det på förra generationens konsoller.

Mer info här.

1
Skriv svar