Mass Effect-trilogin kan komma till PS3

Inaktiv

Finns inte på kartan att Mass Effect kommer till PS3 jo iofs om PS3 släpper MSG4 till 360:n. Dessutom är spelet skrivet till 360:n och att porta det till Ps3 kommer ta 2år.

Inaktiv

Håller med Drunken, går inte lita på ett ord den snubben säger, men är en fin idé att släppa det till båda konsoler. Även om jag märker att vissa *host* fanboys *host* inte riktigt tycker det. Vill inte ens se Gametrailers forum om den nyheten har släppts där. Får ju dessa fanboy krigen att verka normala.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Finns inte på kartan att Mass Effect kommer till PS3 jo iofs om PS3 släpper MSG4 till 360:n. Dessutom är spelet skrivet till 360:n och att porta det till Ps3 kommer ta 2år.

På vilket sätt skulle ett släpp av MGS4 till 360 påverka huruvida ME kommer till PS3?

Medlem

som redan sagts, har inte MS ett avtal med bioware att det ska förbli 360 exklusivt? (dvs, först till 360 o sen pc om något år - som de brukar vara med biowares exklusivitet)

undrar vem som isf skulle sköta portningen, men jaja. bara hålla tummarna att ps3 boysen får se detta spel på sin platform för det är ett av årets bästa titlar


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Ooh, najs juh! Kul om PS3 folket också får lira Mass Effect, heltklart ett av dom bästa spelen jag har spelat. Sjukt bra. \o/

Men sen som sagt, man kanske inte alltid ska tro på allt herrn som gjorde uttalandet säger. ><.. Men vore kul för er iaf!

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Jag som köpte 360 just för detta spel..jaja, får väl gå an

varför gjorde du det då ?
dom flesta såkallade exklusiva spel till 360 kommer ju till pc också,
360n är ju helt onödig egentligen,
dom exklusiva spelen till ps3 är iaf enbart till ps3 och inte till pc också.
så man missar inte nåt egentligen om man inte har en 360.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Inaktiv

Men det är microsoft som har publiserings rättigheterna, kommer MS publisera för PS3? *deeeeerrrrrr*
Att det kommer komma till PC är känns ju ganska givet men det har sålt riktigt bra på 360 så vem vet.

Inaktiv

jopp så är det ju, dom bra spel som är såkallade exklusiva på 360 hamnar ju oftast på pc också.

360 is noo need.


signatur

This is Living

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

Men det är microsoft som har publiserings rättigheterna, kommer MS publisera för PS3? *deeeeerrrrrr*
Att det kommer komma till PC är känns ju ganska givet men det har sålt riktigt bra på 360 så vem vet.

vem bryr sig om att det ms äger inte hamnar på ps3 ?
själva poängen är att man kan ju köpa samma 360 spel till pc till ett mycke lägre pris.
man behöver inte ha ett sågverk när man har pc.
fattar du ?

synd att folk inte inser att 360n är helt onödig.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

Tror snarare pc än ps3, om det skulle portas.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Jean-Claude Van Damme:
Skrivet av Dogge:

Men det är microsoft som har publiserings rättigheterna, kommer MS publisera för PS3? *deeeeerrrrrr*
Att det kommer komma till PC är känns ju ganska givet men det har sålt riktigt bra på 360 så vem vet.

vem bryr sig om att det ms äger inte hamnar på ps3 ?
själva poängen är att man kan ju köpa samma 360 spel till pc till ett mycke lägre pris.
man behöver inte ha ett sågverk när man har pc.
fattar du ?

synd att folk inte inser att 360n är helt onödig.

Visste inte att ME fanns på PC redan?

Inaktiv

klart ms inte släpper spelen samtidigt på pc och 360.
då hade inte en jäkel köpt 360n.
men dom som har lite tålamod och inte vill bli påtvingade 360s skrammel maskin kan köpa spelen förr eller senare på pc.


signatur

This is Living

Medlem
Skrivet av Playstation:

klart ms inte släpper spelen samtidigt på pc och 360.
då hade inte en jäkel köpt 360n.
men dom som har lite tålamod och inte vill bli påtvingade 360s skrammel maskin kan köpa spelen förr eller senare på pc.

Fan. Du och din fanboyism kan väl ta och försvinna från det här forumet. Det finns ingen konsol som är generellt bättre än den andra utan det är helt och hållet en smaksak. Hur svårt kan det vara att förstå?

Bara för att dina föräldrar bara gett dig ett Playstation 3 behöver du inte smutskasta xboxen? Ta och nöj dig med det du har istället din bortskämda snorunge och tänk på de som inte har någon konsol alls.

Inaktiv

lol, du gillar inte när man påpekar att 360s *exklusiva spel* inte är ett dugg exklusiva eftersom det släpps till 2 olika maskiner ?

så går det när herr bill gates är för girig


signatur

This is Living

Medlem

Jag kommer nog aldrig köpa en PS3:a och det svider rejält eftersom jag verkligen gillade MGS-serien och en del andra Playstation-exklusiva IPs. Men, jag bryr mig inte ett dugg om alla exklusiva 360-spel kom till Playstation 3. För som sagt är Mass Effect ett underbart spel som bör spelas av alla.

Sen ber jag om ursäkt för att tog i lite för mycket, men till mitt försvar så har fanboy-kriget gått alldeles för långt.

Inaktiv
Skrivet av Playstation:

lol, du gillar inte när man påpekar att 360s *exklusiva spel* inte är ett dugg exklusiva eftersom det släpps till 2 olika maskiner ?

så går det när herr bill gates är för girig

Vi har iaf några spel att spela överhuvudtaget

Medlem

Jag tycker att exklusiva spel osv är bara skit. tycker alla ska få njuta av samma spel vilken konsol de än har...

Medlem

Vill ha till PS3! Mass Effect verkar ju hur kul som helst, men jag tänker inte skaffa en 360 så en portning vore helnice.

Medlem
Skrivet av Playstation:

lol, du gillar inte när man påpekar att 360s *exklusiva spel* inte är ett dugg exklusiva eftersom det släpps till 2 olika maskiner ?

så går det när herr bill gates är för girig

Sist ja kollade så kan ja inte köra
Mass effect(Avg Ratio: 92%)
Halo3(93%)
Forza 2(89.8%)
dead rising( 85%)
Kameo(81%)
crackdown(83%)
GRAW1 (360 versionen)(90.5%)
Project Gotham Racing 4(86%)
Naruto: Rise of a Ninja(79%)

någon annanstans än på min 360. plus bättre multiplats, t ex assassins creed senast.

R&C:Tools of Destruction(89%)
uncharted(89.9%)
Warhawk(84.4%)
Heavenly Sword(81%)
Lair(55.9%)
MotorStorm (82.5%)
Resistance(86.9%)
Folklore(76.5%)

Ganska intressant jämnförelse, men ja har säkert glömt ett par titlar på båda sidor. Men det är antaligen inte bara jag som kommer ihåg hur hypen var att ps3an skulle blåsa bort alla dess konkurrenter i spelväg, men den har inte en exklusiv titel över 90% än på gamerankings.

Note: Uppgifterna är från gamerankings.com

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Vill ha till PS3! Mass Effect verkar ju hur kul som helst, men jag tänker inte skaffa en 360 så en portning vore helnice.

jo en portning hade vart fint.
men mass effect kommer väl till pc, även om det tar ett tag ?

Medlem

Jo, men min dator är inte den bästa om man säger så. Skaffar alla lite mer krävande spel till PS3 nuförtiden.

Inaktiv

samma här, datorn här börjar bli lite gammal.
det enda man gör på den är att lira lite wow och surfa.
allt annat i spelväg körs på konsol.

Undra om det är nåt MMO på G till ps3 tro ?

Medlem

Square Enix har bekräftat att de håller på att göra ett MMORPG till PS3, 360 och Vista. Finns till och med en tidig trailer av det:

http://uk.youtube.com/watch?v=O9nrV1Oi6Ak

Medlem

^- ooh såg trevligt ut.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

samma här, datorn här börjar bli lite gammal.
det enda man gör på den är att lira lite wow och surfa.
allt annat i spelväg körs på konsol.

Undra om det är nåt MMO på G till ps3 tro ?

The Agency?

Medlem

Att "Playstation" är 10 år, Fått en PS3 av sina föräldrar och pratar massa skit om Xbox säger rätt mkt

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sist ja kollade så kan ja inte köra
Mass effect(Avg Ratio: 92%)
Halo3(93%)
Forza 2(89.8%)
dead rising( 85%)
Kameo(81%)
crackdown(83%)
GRAW1 (360 versionen)(90.5%)
Project Gotham Racing 4(86%)
Naruto: Rise of a Ninja(79%)

någon annanstans än på min 360. plus bättre multiplats, t ex assassins creed senast.

R&C:Tools of Destruction(89%)
uncharted(89.9%)
Warhawk(84.4%)
Heavenly Sword(81%)
Lair(55.9%)
MotorStorm (82.5%)
Resistance(86.9%)
Folklore(76.5%)

Ganska intressant jämnförelse, men ja har säkert glömt ett par titlar på båda sidor. Men det är antaligen inte bara jag som kommer ihåg hur hypen var att ps3an skulle blåsa bort alla dess konkurrenter i spelväg, men den har inte en exklusiv titel över 90% än på gamerankings.

Note: Uppgifterna är från gamerankings.com

Kul att du tar en lista med toppspel till båda konsolerna och sätter "skriften i sten". Sen att dom översta titlarna till 360 långt ifrån är några 1:a generations releaser, kontra ps3 listan där alla titlar är det.

Låt oss göra såhär:

Dead rising( 85%)
Kameo(81%)
Crackdown(83%)
GRAW1 (360 versionen)(90.5%)

vs.

R&C:Tools of Destruction(89%)
uncharted(89.9%)
Warhawk(84.4%)
Heavenly Sword(81%)
Lair(55.9%)
MotorStorm (82.5%)
Resistance(86.9%)
Folklore(76.5%)

Så ser det hela betydligt mycket roligare ut för ps3´an. Förvisso ingen titel över 90% och jag vet att det finns massor av bra lir till 360 som kom i början som du inte hade med på din lista.
Sen kan jag inte fatta att ett spel som Lair har fått så grymt skilda betyg. Alltifrån 30% upp till 90%.
Det roliga i det hela är att både botten och toppbetyg är satta av Playstationtidskrifter (sist jag kollade Gamerankings var det så).
Sen huruvida AC är bättre eller sämre på något av formaten orkar jag inte bry mig om längre. Det var grymt bra på ps3 så om det är bättre på 360 så måste det vara himmelskt.
Är definitivt inget fanboy utan slukar spel till alla format så fort jag har råd.
Men jag blir lite störd på jämnförelser som den du gjorde. Inget illa menat mot dig dock.

O.T.
Har svårt att se att ME kommer till ps3, men man kan ju alltid hoppas att fler får uppleva detta spel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag är en XBOX 360 användare, jag älskar Mass Effect, och faktiskt så nästan tycker jag att PS3 borde få en portning av Mass Effect. Så det får ett RIKTIGT RPG spel, och inte det japanska låtsas RPG spelen som är egentligen bara en massa menysurfande.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av Playstation:

så går det när herr bill gates är för girig

Bill Gates är nog en utav de personer i denna värld jag minst utav allt skulle vilja kalla girig...

Men vill du fortsätta leka PS fanboys så är det okay för mig...

Medlem
Skrivet av Keasar:

Så det får ett RIKTIGT RPG spel, och inte det japanska låtsas RPG spelen som är egentligen bara en massa menysurfande.

:heart:Menysurfande:heart:

Me like that alot.
Uj va många timmar man har spenderat på det, bl.a i FF VII och pillat med materia i evigheter.


signatur

“All thinking people are atheists.”

123
Skriv svar