Svenska DICE presenterar Frostbite-motorn

Inaktiv

Bad Company blir nog en hit :D.


signatur

War never changes.

Jh
Medlem
Skrivet av Namron:

Jag förstår verkligen inte hypen. Det där gjorde Red Faction också, för jättemånga år sedan. Ljudjoxet, mja, det verkar väl bra. Inget jag jagar upp mig över dock.

Jäsp...

Inte riktigt va.. man kunde spränga vissa förutbestämda väggar (eller delar av väggar) och det var inget att hetsa upp sig för.
Inte det här heller men det ser trevligt ut.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Roligt med en annorlunda presentation. Folk som klagar på deras uttal kan ju testa spela in sig själva läsandes någon engelsk text alt. när de konverserar på engelska och lägga upp så man får höra hur über English skall låta.

Medlem

man skäms ju över svenskar när de pratar engelska med en sådan horribel accent!

Medlem
Medlem

Haha, riktigt kul trailer! Nästan som man vill titta på den igen! GOOD WORK DICE!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Tycker videon var skön som fan.. även fast den första killen var den enda som kunde engelska bra nog.

Man såg lite nya spännande saker i filmen iaf. Som när dom vrider på solen.

Medlem

Bara att hoppas att nätkoden inte är fullständigt värdelös som i BF2 och BF2142.

Medlem
Skrivet av Aloxy:

Shit verkar soft att jobba på Dice.. Hoppas det blir lite mer känsla i själva liret den här gången.. det är viktigare att det är rätt känsla i vapnen och rörelserna än all grafik och fordon man kan komma på. Tror det är därför BF serien inte slagit igenom så ordentligt som den skulle kunna.

vilken sten ahr du sovit under. BF serien inte slagit igenom?

BF serien är otroligt populär därför det blir uppföljare på uppföljare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag vann beta test tävlingen och fick komma till Dice och påverka utvecklingen .. Får inte säga nått om det .. Men det är jääävligt bra, klart bästa BF spelet hitills

Medlem
Skrivet av RobDap:

Lite för barnslig tycker jag.

Jupp. Skulle gärna vilja ha lite info istället för vrål och explosioner. Men det är bara jag.

Visst var det smått originellt, men inte på ett bra sätt.

Medlem

Tomt PR-babbel, som vanligt.... visa hur spelhelvetet blir och se till att det blir bra istället för att visa hur solens position påverkar ljussättningen.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

"Iam glad that you asked that question Karl-Magnus"..haha

Verkar iaf helsoft att jobba där, tyvärr så har man inga egenskaper angående spelprogrammering, eller något annat nyttigt

Inaktiv

Grymt skön video, dock sett den innan.

Klart att man inte ska dölja sitt svenska uttal när man snackar engelska! Blir ju mycket mer personligt och charmigt om man bryter lite.

Medlem

lol , rolig engelska iaf, men det roligaste var nog i början när de spolade tillbaka o började tala eng

Medlem

Det roliga är väl antalet medlemmar här på FZ som gnäller på spelutvecklarnas engelska (andraspråk) medan deras egen svenska (förstaspråk för de flesta antar jag) är skitdålig.

Kul video, även om det blev lite pinsamt på vissa ställen så är det alltid roligt när man försöker sig på något lite annorlunda.

Medlem

I em frum Svedee! Bork Bork Bork!

Inaktiv

Tyckte den var bra, kom att tänka på Bäckström när killen som sprängde (Svärling?) saker pratade.. och la till precision:

http://uk.youtube.com/watch?v=MKN39OJ_CvM

Inaktiv

Inte slagit!!!????

En av dom största framgångarna i dataspelshistorien.

Säger inte att spelen var bra men att dom inte slagit känns fel. Dice har tjänat stålar på detta och 2% av alla dataspel går plus så nog har BF serien slagit.

Som aptitretare funkar det. Flera här som vill se mer, även dom som tyckte att man kunde fått se mer på en gång men grejen är att bygga hype.

coolt att dom vågar vara svenskar och inte hyra in någon löjlig "narrator"....

Kudos till DICE....

Inaktiv

Jävligt grym film, 5+ av 5 möjliga från mig

Inaktiv

Jag skrev "slagit igenom så ordentligt som den skulle kunna" istället för "slagit igenom ordentligt" för att slippa precis såna kommentarer och missförstånd som era.

För mig har inte ett spel slagit igenom ordentligt förrän det är på samma nivå som CS och WoW, dvs något som alla kan ta till sig och som ger upphov till gigantiska communities och professionella tävlingar.

Det blir inte riktigt roligt att spela ett spel förrän det når den nivån, tycker jag. Så fler spel borde göra det och har potentialen att göra det, men faller alltid på något, för dålig känsla, eller för komplext och svårt att ta till sig är nog vanligast.

Nu kommer ni än en gång tycka att jag har fel att BF visst har tävlingar, men jag tror ni fattar vad jag vill komma fram till egentligen.

Edit: Inser att jag låter lite dryg, inte min mening. Mer stora onlinespel till folket!

Medlem

Så otroligt dåligt mot oss PC spelare... Vad ska vi spela??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Så otroligt dåligt mot oss PC spelare... Vad ska vi spela??

bf3 kommer väl


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Stöddig och proffsig film! Mer sånt.

Inaktiv

J a det där var ju... Hm... Bra?

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Heh, rätt skön trailer. Hemskt uttal dock. xD

Håller med där...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Inte konstigt att de gjort sån trailern då själva spelet verkar inte komma med nåt nytt direkt. Då är det ju bättre att folk snackar om hur "cool" trailern är...trotts att den mest liknar en amatörvideo än en trailer från stor spelutvecklare.

Medlem

amatörvideo o_O, jädrans proffsig produktion måste jag säga


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

herregud... bara jag som tycker det låter lika dåligt som henrik schyffert i full like a kastrull när dom försöker ge sig på engelskan? snygg grafikmotor däremot

Medlem

Det ser ju onekligen intressant ut. Blir säkerligen ett köp då det kommer. Någon som vet när spelet kommer ut?

Skriv svar