Pc-demo - Need for Speed: Prostreet

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Spelat demot nu och måste säga, fan va dåligt optimerat jag menar.. haha joke..

Allafall när jag spelade Carbon demot fick jag "eh.." vibbar sen när jag spelade hela carbon och kom verkligen in i det var det waow .. På detta demot fick jag "Hmm !" vibbar vilket är betydligt bättre än "eh" så undrar vilket waow de blir när hela kommer, MEN som i Underground versionerna var jag sjukt besviken på att de tog bort poliserna de är liksom de som är NFS.

Än så länge är NFS MW the SHIT(ska installera den nu och klara om den för de umpppffts time) men vi får se.

Håller med dig, Det var ju poliserna som gjorde hela grejen när NSF 1 kom.

"I beleave i saw my first ufo...." på bästa texas dialekt


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av FC_Z:

Asså shit vad ni klagar över ett demo det är fan inte ens fullversionen ens. Man kan inte ens göra lika mkt på ett demo som på en fullversion. Bara fan vänta på att NFS PS kommer ut så man kan testa alla saker som finns med.

En demo är ju till för att göra reklam för spelet och få oss att vilja köpa det. Om den suger ökar det inte precis antalet potentiella kunder. Dessutom är det svårt att testa fullversionen när den kommer utan att göra något olagligt.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av FC_Z:

Asså shit vad ni klagar över ett demo det är fan inte ens fullversionen ens. Man kan inte ens göra lika mkt på ett demo som på en fullversion. Bara fan vänta på att NFS PS kommer ut så man kan testa alla saker som finns med.

En demo är ju till för att göra reklam för spelet och få oss att vilja köpa det. Om den suger ökar det inte precis antalet potentiella kunder. Dessutom är det svårt att testa fullversionen när den kommer utan att göra något olagligt.

Jag har åxå för mig att det är poängen med demo att skaffa sig potesiella köpare. Inte tvärt om


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Fick stänga av smoke för att det skulle vara knappt körbart.
Har en amd 64 x2 3800+ med ett x1950gt.

Medlem

Konsollsjukan var tydlig. Styrningen kändes väldigt åksjukedigital och även med lägsta grafikinställningarna så dippade fps'en sjukt mycket med jämna mellanrum.

Funderar starkt på att avboka förhandsbeställningen och bara hoppas på att detta demot inte allt speglar den färdiga pc-versionen.

Medlem

Den mysko fysiken eller vad tusan det är som gör att man svänger automatiskt på vissa ytor gjorde att jag krashade in i en av pelarna som markerar mållinjen på sista varvet på grip racing. Bilen blev ju "totaled", så även fast jag flög in i mål först så var jag tvungen att köra om.

Medlem

Så nu har man testat det med. Fort går det ju, lite väl fort ibland. Snyggt är det. Tyverr rätt trista tävlingsmoment dock.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Bättre än Carbon i alla fall, dock så märks det ju att det inte är gjort för PC, t.ex. menyerna som någon nämnde. Skum styrning också, känns som om man har en halv sekunds fördröjning innan något händer, kan vara en vanesak (har ju kört mycket GT Legends och Race07 den senaste tiden).

En sak är klar, Pro Street kommer inte att räknas bland de bättre NFS spelen.
Återstår nu bara att hoppas att nästa NFS blir Most Wanted 2 med bättre styrkänsla. Kommer dock inte att avboka min bokning på CDON...

Inga problem med fps:en, iof så kör jag så maxat vad det går på denna datorn (iom Crysis demot). Ska lägga in fraps och kolla, eller finns det en inbyggd fps mätare i spelet?

Edit: Enligt fraps så låg jag mellan 45-100 fps på Speed challenge banan, vilket får väl anses vara okej.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Petah:

Dåligt optimerat.
Tråkigt.
Dålig styrning.

Man kan visst ta bort hjälpmedel, learn to read.

Eftersom jag nu läser så himla dåligt kan väl du berätta var man stänger av dom?

Inaktiv

Längtat efter detta spelet länge nu. tyckte det var roligt och fick mycket bättre förstaintryck än Carbon. Tror de andra spelmomenten är roligare och när man får bygga bilarna och testa i vindtunnlen kommer slå allt
styrkänslan kunde dock varit lite häftigare i grip annars helt ok.bara att vänta till fullversion

Få se.. Jag fick huvudvärk av menyerna, jag tappade hakan när jag märkte hur tråkigt själva körandet var, och när jag skulle ta bort skiten från min dator så blev jag tvungen att gå genom lägg till/ta bort program. Japp, detta har lyckats kvalificera sig till SKRÄP, skrota skiten säger jag. Borde klassas som bedrägeri att göra spel med så fin yta, bra att de var dumma nog att ge ut ett gratistest. Kändes som att köra en svävare från ett dåligt flash-spel som försöker ha "realistisk" styrning.

Inaktiv

Fan var jävligt ok faktiskt blir nog ett köp för min del

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Pallar inte överdimmensionerade vägar längre efter TDU.
Kan dom inte göra ett spel med normala vägar? :C snälla!

edit: typ som heter

NORMAL SPEED:
Unscaled roads revenge <--coolt font

Överdimmensionerade vägar? Där håller jag inte med för har varit Nevada (usa) och i vissa fall är vägarna värre än dom i demot. Demot overall är dock en stor skandal. Lirar det i 1260x1024 x4 AA och alla details på max. Tycker det är en rätt okej optimerad grafikmotor men känslan att styra/köra var bruuuuutalt patetiskt Som ni sa, demot är ju skapat för att få människor intresserad att köpa hela. Dom tappade just ca 70% av köparna med detta demo.

Juiced 2 vinner denna gång med häst längder enligt mig! . slut

Medlem

Inget vidare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej jag tyckte demot var värdelöst, och antagligen så kommer fulla versionen vara likaså =/. Visst det flöt på hur bra som helst på min PC men inte var spelet kul, nej usch.

Är nog dax att lägga NFS på hyllan.. =(


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Skrivet av InWalker:

Vilken flopp/kalkon. Visste att det skulle vara dåligt men inte såhär dåligt. Dags att skrota need for speed.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Såg fram mot spelet om jag ska vara ärlig men nu, naej, fan håller dom på med.

Medlem

Måste instämma med många andra. Jag hade höga förhoppningar och får sedan testa det här skräpet,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Den som säger att spelet kommer att bli bättre eller att denna demo/spel var bra kan ju ta och vägra ner sig själv.

Av alla NFS spelen (även till gamla konsolen playstation1) så är denna den sämsta.

Visst det är demo, och inte hela spelet. MEn om resten av spelet är som demot, då lär spelet floppa bigtime!

Vad tänker EA med? som text... Menyerna är fortfarande aning pixliga, ändå kör jag allt på max med ett 8800GTX, fett med minne och en CD2 prolle.

Sämsta, sämsta, sämsta... Inte ens värd att nämna för mina polare faktiskt.

Varför inte göra en MostWanted 2 eller 3 eller vad det nu skulle varit? MostWanted är MYCKET bättre än den här skiten.

Dem tar ju verkligen bort mottot "Need For Speed", för vad har man för need att speeda nu? Köra ifrån sin skugga? Så kändes det nu iaf. Värdelöst.

Grafiken på vägarna var ok, bilarna var skitsnygga, men kontrollen/styrningen suger donkeyballs.

Om jag rattar ner på ett spel som "hela" världen väntat på då gör jag det rejält, vad tänker utvecklar med? Förlja trenden? LOL! Eller hur? Förstört trenden snarare har dem gjort!

Ett bilspel ska vara roligt, bra styrning, grafiken spelar mindre roll, men för Guds skull tänk på spelarna, oss gamers, för det är vi som betalar deras feta löner.

EA, skäms!

Nä, riktigt besviken, ska nog ta o installera MostWanted igen, eller kanske slå på Need For Speed Porsche Unleashed till min Playstation1, t.o.m det var bättre!

Medlem

Finns det en Porsche i demot?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

tankar, men det verkar ju inte ens värt att testa eller? hur känns styrningen?

Medlem
Skrivet av Aer0:

tankar, men det verkar ju inte ens värt att testa eller? hur känns styrningen?

Ratt är nog vad som behövs. Hemskt på tangentbordet tycker jag.

Medlem
Skrivet av Aer0:

tankar, men det verkar ju inte ens värt att testa eller? hur känns styrningen?

Styrningen = sämst

Medlem
Skrivet av Zion:

Ok, vore ju roligt att testa utan alla jäkla hjälpmedel....de går ju inte att stänga av..

Jag märkte inga hjälpmedel när jag ställde en inställning till "King", ska starta spelet och se vilken inställning.....

EDIT: Man får ju välja efter man har sett sin bil och trycker på enter, då är det ju bara att välja King så får man känna den råa kraften i bilen(står det)

EDIT2: Jag kunde köra spelet på low 1024x768 med runt 35FPS

Medlem

Usch va dålig framerate, var riktigt tråkigt, hade sett framemot att modda bilarna som man körde...


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Testat det nu och styrningen var ju helt otroligt dålig. Kändes som att ratta en stel padda som är 3 meter bred... Såg ut att kunna bli hur bra som helst men efter det här blir det inget köp för mig.

Avstängd

rätt så ok till ps3

mad
Medlem

Flöt okey för mej. 30+ fps med maxad grafik utan AA. Duger fint till bilspel.
Jag gillade det. Bara driftingen är okey sen så tror jag det kommer bli ett kul spel.

Medlem
Skrivet av Improved:

Nä, riktigt besviken, ska nog ta o installera MostWanted igen, eller kanske slå på Need For Speed Porsche Unleashed till min Playstation1, t.o.m det var bättre!

Porsche Unleashed är det bästa bilspelet som gjorts. synd att alla NFS efter det sög typ... eller most wanted var lite kul iaf, men inte nära.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Tomzi:

Spelat demot nu och måste säga, fan va dåligt optimerat jag menar.. haha joke..

Allafall när jag spelade Carbon demot fick jag "eh.." vibbar sen när jag spelade hela carbon och kom verkligen in i det var det waow .. På detta demot fick jag "Hmm !" vibbar vilket är betydligt bättre än "eh" så undrar vilket waow de blir när hela kommer, MEN som i Underground versionerna var jag sjukt besviken på att de tog bort poliserna de är liksom de som är NFS.

Än så länge är NFS MW the SHIT(ska installera den nu och klara om den för de umpppffts time) men vi får se.

Håller med dig, Det var ju poliserna som gjorde hela grejen när NSF 1 kom.

"I beleave i saw my first ufo...." på bästa texas dialekt

shiiit, vilken nostalgi trip jag fick där, vill spela NFS 1,2,3 igen..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Zion:

Ok, vore ju roligt att testa utan alla jäkla hjälpmedel....de går ju inte att stänga av..

Jag märkte inga hjälpmedel när jag ställde en inställning till "King", ska starta spelet och se vilken inställning.....

EDIT: Man får ju välja efter man har sett sin bil och trycker på enter, då är det ju bara att välja King så får man känna den råa kraften i bilen(står det)

EDIT2: Jag kunde köra spelet på low 1024x768 med runt 35FPS

Jo "king" fuktionen har jag sett, men forfarande så är TC (tractioncontrol) aktiverat vilket gör att på "grip" eventet så verkar bilen till synes strypa all effekt i kurvorna vilket gör att det blir dötrist att spela.

Skriv svar