Assassin's Creed-film: Montferrat Walkthrough

Inaktiv
Skrivet av Bazil:

Det enda jag inte gillade var när de slogs mot vakterna i slutet, jag tycker de gjort honom för kraftig. Han borde inte kunna slåss mot 10 vakter samtidigt, vissa vakter står bara där och hejar på vilket jag tycker ser ganska absurdt ut. De borde alla attackera samtidigt så att om man slåss mot mer än 2 samtidigt så blir det väldigt svårt att hinna med att skydda sig.

Jag håller med att de skulle vara roligare om det var lite svårare vinna mot så många och det kanske det blir när spelet är färdigt. De kanske körde i god mode eller något.

Däremot så tycker jag att det är bra att alla inte anfaller samtidigt. I verkliga livet så skulle det bara försvåra för folk och bli rörigt - desto fler kockar liksom. Mycket bättre att gå på två-tre åt gången och rotera. Då har de bättre med utrymme, mindre rörigt och så tröttar man ut honom genom att rotera.

emp
Medlem

Om vakterna hade varit lika ettriga som Black Spider Ninjas hade jag stängt av direkt och intagit fosterställning.

Vakterna är säkert aggressivare/svårare på högre svårighetsgrad så man får vara lite klurigare i sitt mördande. (Hoppas jag iaf.)

Medlem

AAHHH!!! Hoppas man hittar den där 500hundringen som har legat på bordet men när man väl ska använda den är borta..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag misstänker att dem hade något slags health/odödlighets hack i detta demot, med tanke på att dem dog otroligt snabbt i den första gameplay demonstrationen som kom (Kolla på youtube), annars har dem ändrat sig, vilket suger ganska hårt

Sedan gillar jag verkligen inte att det är auto aim på knivarna..

Medlem
Skrivet av Bazil:

Det enda jag inte gillade var när de slogs mot vakterna i slutet, jag tycker de gjort honom för kraftig. Han borde inte kunna slåss mot 10 vakter samtidigt, vissa vakter står bara där och hejar på vilket jag tycker ser ganska absurdt ut. De borde alla attackera samtidigt så att om man slåss mot mer än 2 samtidigt så blir det väldigt svårt att hinna med att skydda sig.

Ajo håller med dig.. lite besviken men, det blir nog grymt

Medlem

spelet e lika underbart som jade raymond ^_^ lol

Medlem

Ser helt underbart ut! Hoppas de lyckas bra med balansen mellan realism och spelglädje, tycker Hitman lyckas rätt så bra med de. Sen tror jag att de har typ God mode på eller nått, kanske kör en lätt nivå på AI'n oxå (hoppas iaf)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Tyckte inte heller detta var så stealthyt gjort av spelaren...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

precis som andra sagt, verkar helt underbart. Det enda som fick mig att O.o var hans snabba klättrande, verkade som det gick fortare för honom att hoppa mellan balkar/fönster/väggar etc än att springa på marken, lite konstigt.
har för mig att Jade sa att man inte hade så många knivar, så det är nog mer av en panic button ifall något går fel än ett effektivare sätt att döda, så troligen därför det är auto-aim på de. Om det nu inte var auto-aim så skulle det säkert ta längre tid för en konsol spelare att sikta in sig med en kniv än att bara springa fram o hugga ner honom. vilket skulle göra dom onödiga att ha.
Fighting verkade ok, hastigheten i rörelser och att kunna kontra folk verkade bra, hoppas att dom inte ändrar det längre fram som dom gjorde i PoP,där det till slut blev omänskligt snabba reflexer för o kunna kontra =/

Medlem

tycker det är skit häftigt men det e några saker som stör mig som det när han hoppar till plankorna som hänger i repet och det svinga inte änns det va det som jag reagerade mest på iaf

Inaktiv

Blev lite besviken nu.

Känns lite som en updaterad version av Thief fast med en karaktär som är oslagbar i alla typer av strid. Bättre interaktion med miljön etc. Varsa hur kartorna ser ut, är det ett kontinuerligt spel (a la GTA) eller typ level baserat.

Medlem

[quote=Silentzio]

Skrivet av Schtraider:
Skrivet av CallmeSim:

Jade. Lite småjobbig röst. Hon har ett sånt där knorr på rösten som Brittan har. Kan ju ha lite att göra med den vassa diskanten, vad vet jag? Fast söt är hon. Snacka om att alla gamergrabbar blir till sig så fort nåt enda kvinnfolk visar sig engagerad i spelvärlden. Hade man sett henne i vilket annat sammanhang som helst så hade man inte brytt sig.

hehe kan så vara... men alltid trevligt med kvinnfolk som delar ens intressen... min sambo är ju inte direkt intresserad av att lira xbox :\

Ja, det är ju givetvis sant. Fast en annan är ju WoW-änkling för närvarande så för mig är det nästan det motsatta.

Medlem

Antar att man kan köra hur man vill, önskar dock att det skulle finnas skuggor att gömma sig i samt något blackjack liknande föremål att dunka dom i huvet med istället för att döda förlåt, men som gamalt Thief fan så kan jag bara inte släppa att det är "fel" att döda


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Blir en krysslåda helvarv kontroll till datorn och sen lira järnet!

Medlem
Medlem

06.46: "ohhhh heaHEAhahe, thats a footstab"

bästa i hela klippet

Medlem

Om de hade vart en nude poster med Jade med på Collectors edition hade de spelet sålt som smör under solen


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Man ska ju lätt kasta knivar för att döda dom. Gillar inte vinkeln som kommer när hon dödat snubben och vakterna kommer, iaf.. är det någon som har en aning hur sparningarna kommer gå till, eller livet och sånt där?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

ha ni märkt error felet i början? kanske runt 50s in på filmen..

error - memory could not load

kanska buggit än sålänge, ryckigt o så.. iaf om man kolla hd filmen..

http://www.gametrailers.com/player/26581.html

Medlem
Skrivet av Wardancer:

...
Fighten med massa fiender såg lite tråkig ut, borde liksom ha dött där annars försvinner ju lite av lönnmördar känslan om man bara kan hoppa ner bland 10 pers och slå ihjäl dom. Samt vakterna på taket borde ju se om man springer runt och dödar folk där. Eller så har dom väldigt kort line of sight vilket vore tråkigt. Men damn vill ha <3

Tror hon spelade på super-mega-über-duper-easy.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Man ska ju lätt kasta knivar för att döda dom. Gillar inte vinkeln som kommer när hon dödat snubben och vakterna kommer, iaf.. är det någon som har en aning hur sparningarna kommer gå till, eller livet och sånt där?

om du ser på "infon" som dyker upp när hon dödat han där snubben står det "checkpoint...." så antagligen chepoint baserat..

kanske såhär

mission bryt dig in.. du ha kommit in checkpoint spard.. döda han.. checkpoint sparad.. osv..

så man verkar slippa köra om banan hela tiden

men man lär ju köra detta spel några varv till för att pröva mångsidigheten

Medlem
Skrivet av BryleCreem:

06.46: "ohhhh heaHEAhahe, thats a footstab"

bästa i hela klippet

Yep, såg rätt elak ut


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jag har för mig att Jade kan snacka flytande franska :heart:.

Blir himla fint det här liret, risken är dock stor att det spelas bäst med handkontroll, även om det nu blir underbart på pc.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Några intryck

1. Grafiken, animationer håller mycket hög klass. Lite problem med fysikmotorn..havok?
2. Imponerande stor mängd NPC med hög detalj med bibehållen hög bilduppdatering.
3. Synd att det är tredje persons perspektiv. Första person ger bättre inlevelse och ställer inte till med kameraproblem
4. Ogillar att AI bara står och väntar vid strider, men jag antar att det är en balansgång så att spelet inte blir för svårt o för mycket trial and error. Får tyvärr intrycket att det inte kräver värst med planering...

KoP
Medlem

Uppkåtade gamergrabbar.. ROFL!!! Nåväl, kommer ej själv skaffa detta lir.. inget som övertalat mig ännu..

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Några intryck

1. Grafiken, animationer håller mycket hög klass. Lite problem med fysikmotorn..havok?
2. Imponerande stor mängd NPC med hög detalj med bibehållen hög bilduppdatering.
3. Synd att det är tredje persons perspektiv. Första person ger bättre inlevelse och ställer inte till med kameraproblem
4. Ogillar att AI bara står och väntar vid strider, men jag antar att det är en balansgång så att spelet inte blir för svårt o för mycket trial and error. Får tyvärr intrycket att det inte kräver värst med planering...

3: Jag sku säga att första persons syns sku förstöra mycket, hur sku slagsmålscenerna va? och när du klättrar? sku inte va lika "filmiskt" coolt.. inte samma möjligheter, tex hur vet du att det står en gubbe bakom dig när du du fajtas mot 10st osv..

4: jag vet inte hur det va på medeltiden men springer man 5 pers me svärden i högsta hugg sammtidigt på en snubbe kan man nästa räkna med att få armen avhuggen av en egen

ni som inte läst detta gör det

http://uk.gamespot.com/xbox360/action/assassinscreed/news.htm...

så får ni lite info hur stort detta spel är igentligen, skaffa information, klättra i torn för att få överblick av staden o så att det syns mer på din karta osv.. nyttig läsning..

lite synd att måsta vänta till tidigt 2008 för oss pc typer

Inaktiv

varför är inte alla kvinnor som Jade Grymt bra PR för Ubisoft

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

3: Jag sku säga att första persons syns sku förstöra mycket, hur sku slagsmålscenerna va? och när du klättrar? sku inte va lika "filmiskt" coolt.. inte samma möjligheter, tex hur vet du att det står en gubbe bakom dig när du du fajtas mot 10st osv..

4: jag vet inte hur det va på medeltiden men springer man 5 pers me svärden i högsta hugg sammtidigt på en snubbe kan man nästa räkna med att få armen avhuggen av en egen

3. Klättringen kanske är tvunget att vara 3:e person... Slagsmålscenerna skulle fungera alldeles utmärkt, man får använda det man ser och hör för att veta vart fienderna finns, precis som i vilket FPS spel som helst. Jag struntar fullständigt i hur filmiskt coolt ett spel är, jag vill känna att jag är del i världen.
Så fort man skulle ha gjort det i första person så får man förstås anpassa det annorlunda, genom att t.ex. ha förre men starkare och smartare AIs som man slåss mot.

4. Tränade soldater/vakter skulle i verkligheten kunna attackera 3 åt gången utan större risk att skada varandra. Man kan t.ex. se till att dela upp attackerna till olika kroppsdelar, eller genom att slå till på olika sätt... har man inte skydd av en vägg bakom sig så kan åtminstone en se till att göra det fula och slå till i ryggen. Hur som helst så verkar det för enkelt om man tittar på filmklippet.

Medlem

Om du tittar på filmklippet så blir han träffad flera gånger, antar att de kör super enkel svårighetsgrad eller odödlighet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jäklar vad coolt det verkar, ME LIKE!


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

123
Skriv svar