Öppen betatestning av Crysis

Medlem

Tar gärna en nyckel om någon har en extra.

Samma som Mack, har nån en extra vore jag extremt tacksam:D

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av FC_Z:

Men Fileplanet suger b**s Kan inte ni FZ lägga upp beta keys här?

Vi skulle om vi kunde. Men demoversionen [n=21711 släpps snart], den kommer garanterat landa i filarkivet.

Jo men ja vill ju testa innan Demot kommer. Om ni ska få tag i beta keys då måste ni väl ha tillstång right?

Medlem

Fasen att det ska gå åt så snabbt! Men om det finns en snäll själ där ute, så tar jag gärna emot en nyckel!

Medlem
Skrivet av FC_Z:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av FC_Z:

Men Fileplanet suger b**s Kan inte ni FZ lägga upp beta keys här?

Vi skulle om vi kunde. Men demoversionen [n=21711 släpps snart], den kommer garanterat landa i filarkivet.

Jo men ja vill ju testa innan Demot kommer. Om ni ska få tag i beta keys då måste ni väl ha tillstång right?

En beta är till för att får bort buggar och prestandatest, vill du bara ha keyn för att spela före alla andra, så kan du vänta på demot.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

knappast öppen beta om man behöver en nyckel.

Medlem

Varje gång jag ser fileplanet, eller hör dess namn. Så får jag akuta raseriutbrott i följd med kraftiga allergibesvär av alla former.

Någon mer som känner detsamma?

Ps. Alá 28 dagar/veckor senare Ds.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Har spelat i ca 2 timmar nu och det är bättre mp än vad jag trode. Fick lov att sätta ner AA till 4 från 8 för att få bort några av dom gula texturerna. Kör allting annat på high. Very High om man har vista.

Kör med:

Core 2 Duo 6600 2,40 Ghz
2 Gb ram
Geforce 8800 GTS 640 mb

FPS

Inne: 50 - 82
Ute: 30 - 35
Strider: 20 - 32

Tror jag ska köpa till 2bg så att man får bättre prestanda. Men jag hoppas att demon är bättre optimerad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har spelat i ca 2 timmar nu och det är bättre mp än vad jag trode. Fick lov att sätta ner AA till 4 från 8 för att få bort några av dom gula texturerna. Kör allting annat på high. Very High om man har vista.

Kör med:

Core 2 Duo 6600 2,40 Ghz
2 Gb ram
Geforce 8800 GTS 640 mb

FPS

Inne: 50 - 82
Ute: 30 - 35
Strider: 20 - 32

Tror jag ska köpa till 2bg så att man får bättre prestanda. Men jag hoppas att demon är bättre optimerad.

Shit vad jag önskar att jag hade din dator, har AMD 4400+ x2, X1800XT 512mb och 2gb ram, kör på defaults, det ser fortfarande väldigt vackert ut men det har sina skönhetsfläckar.

Inaktiv

Det där med fileplanet är jag mkt tveksam till, verkar vara skit! Frågan är bara hur man avslutar sitt medlemskap där? Det kan väl någon berätta för mig om någon vet. Gissar på att den del här kommer att göra så, så fort Crysis betan är nere

Medlem
Skrivet av Turborobban:

Ger bort min nyckel **** till någon lycklig

Tack så mycket, riktigt snällt När installationen är klar så ska det betatestas

Redaktör
Skrivet av FC_Z:

Om ni ska få tag i beta keys då måste ni väl ha tillstång right?

Tillstånd och tillstånd... Utgivaren kommer överens med någon (en spelsajt, en tidning eller liknande) om att den senare ska få distribuera ett antal nycklar. Eftersom Fileplanet är megastora har de rätt stora möjligheter att knipa såna avtal. Ibland får mindre publikationer/sajter vara med, t.ex. FZ, men tyvärr inte denna gång.


signatur

Folk verkar ju seriöst ha svårt att förstå att det är en BETA. Hur fan kan man klaga på att ingenting funkar typ "EA SUCKS, CRYTEK CAN GO SUCK MY ****!". Varannan mening är ju sådan i den inbyggda chatten.
Jäkla småbarn.

För mig laggar det knappt, förutom i Post Processing effects och jag har inte en sån speciellt bra dator.
P4 6400
2GB
8800GTS 320 MB

Medlem

sitter o lirar nu jävligt skojj ser fram emot singelplayer.

Medlem

Istället för att ta redo på det själv så frågar jag...kan man stänga av HDR på något sätt?

Det om något tar alltid min x1900xt på knäna..

dyb
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har spelat i ca 2 timmar nu och det är bättre mp än vad jag trode. Fick lov att sätta ner AA till 4 från 8 för att få bort några av dom gula texturerna. Kör allting annat på high. Very High om man har vista.

Kör med:

Core 2 Duo 6600 2,40 Ghz
2 Gb ram
Geforce 8800 GTS 640 mb

FPS

Inne: 50 - 82
Ute: 30 - 35
Strider: 20 - 32

Tror jag ska köpa till 2bg så att man får bättre prestanda. Men jag hoppas att demon är bättre optimerad.

har samma specs som du o kör allt high, men 30fps i strider kmr ja knappast upp till, e nere på 15. jag kör 1680x1050 dock. Men det kanske du osså gör ?

Medlem

Kan säga såhär, jag har varit medlem på fileplanet sedan quake wars betan låg ute som "kommer endast till fileplanet subscribers"... då fick jag nyckel till den betan.
Tankade dock långsamt även från deras subscriber linor, men det är inte så konstigt under ett stort släpp av något nytt... händer även dom bästa (läs FZ).

Jag har dock inte ångrat att jag varit medlem dessa senaste månaderna, för jag fick faktiskt tillgång till "closed beta" och fick veta någorlunda i tid för att kunna få en nyckel. Visst, jag fick veta om det hela när batch 2 av nycklarna skulle släppas, dock fick jag en i stort sett automatiskt när jag följt anvisningarna.

Subscriber på fileplanet är helt OK... men fan inte när dom gör såna här saker HELA tiden. Fuck fileplanet men ändå "bra att ha".

My 2cents.
/LeaD

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har spelat i ca 2 timmar nu och det är bättre mp än vad jag trode. Fick lov att sätta ner AA till 4 från 8 för att få bort några av dom gula texturerna. Kör allting annat på high. Very High om man har vista.

Kör med:

Core 2 Duo 6600 2,40 Ghz
2 Gb ram
Geforce 8800 GTS 640 mb

FPS

Inne: 50 - 82
Ute: 30 - 35
Strider: 20 - 32

Tror jag ska köpa till 2bg så att man får bättre prestanda. Men jag hoppas att demon är bättre optimerad.

Finns inge very high i Betan, inte heller dx10 stöd.
Kör C2D E6700 @ 3,33 Ghz
4 Gb RAM
GeForce 8800GTX
Och Vista 64 Ultimate.
Flyter på MYCKE bättre än Beta 2 kan jag säga så de går frammåt ganska fort, och det ser mycke bättre ut också.

Har betalat på FP ganska länge och är nöjd med deras tjänster även om de utnyttjar att de är stora lite väl mycke ibland..

För övrigt funkar inte AA alls, det gör att shaders strular mer, men lägger inte till nån Anti Alising så skryt allt du kan att du kan köra med 4xAA så länge det inte funkar.

Inaktiv
Skrivet av Heya:

För övrigt funkar inte AA alls, det gör att shaders strular mer, men lägger inte till nån Anti Alising så skryt allt du kan att du kan köra med 4xAA så länge det inte funkar.

Du har fel, AA funkar visst. Men det är inte riktig hardware AA utan någon slags transparant eller temporär AA... Slöar iallf ner mitt system något gud förbannat :evil:

Inaktiv

Jag var nog den första att tipsa FZ om detta, mitt tips kom in runt tolv på natten då gratis nycklarna precis släpptes och nyheten kom inte upp på FZ förens eftermiddagen dagen efter >_<

Tror FZ legat lite på latsidan hehe

Edit: Ni länkade till fel "Anon" det är aNoN_ och inget annat!

Medlem

nycklarna slut?,står subscriber only nu??

Katana:!
öppen beta räknas det som när den är tillgänglig för allmänheten,men man kan ju inte ha oändligt med nycklar,
är betan stängd bestämmer företaget själva vilka som släpps in...

Medlem

Jag provade att ladda ner igår, men då stog det att nycklarna var slut...ok tänkte jag. Såg inte den här nyheten förren idag och tänkte detta är kanske en ny omgång...loggar in anger mina specs...och får höra att de inte funkar!!! what!! jag har kanske inte den senaste datorn...9 mån...vad ska man ha för dator spec egentligen? sjukt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Glöm inte att crysis är sjukt snyggt också

Skaffa bättre bator vettja! Du kan också betala 55 spänn och få en nyckel så kan du lira crysis. Lätt värt en beta nyckel till priset av en pizza

Edit: 1111 w00t?! ^_^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av aNoN_:
Skrivet av Heya:

För övrigt funkar inte AA alls, det gör att shaders strular mer, men lägger inte till nån Anti Alising så skryt allt du kan att du kan köra med 4xAA så länge det inte funkar.

Du har fel, AA funkar visst. Men det är inte riktig hardware AA utan någon slags transparant eller temporär AA... Slöar iallf ner mitt system något gud förbannat :evil:

Från betaforumet:

Citat:

Some facts:
* Vista performance is currently a bit slower than XP performance but this should change in later builds.
* DX10 functionality is not available in current beta build. This means limited physics, shaders, etc. A future build may include DX10 functionality.
* AA is not available in current beta build - turning it on does nothing.
* Quadcore support is not available in current beta build but will be in the final game.
* Some graphical features are not available (or officially supported) in current beta state (e.g. sunshafts, ultra high settings)
* The game and its engine CryEngine2 are still in the process of being optimized
* Nvidia is still optimizing their drivers for Windows Vista and Crysis itself (didn't hear a word about ATI doing so right now, so i only mention Nvidia here)

Så om AA funkar så vet programerarna inte ens om det.

Medlem

aNoN har rätt, AA funkar visst i Crysis...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

aNoN har rätt, AA funkar visst i Crysis... Kolla dessa bilder:

"In the case you encounter bad frames with your machine please try to lower your ingame resolution. Also ensure that you disable AA since it is not fully implemented and thus not working correctly. Also try different graphic settings ingame."

^^Det där är vad de skrivit om nya betan, det andra var för Beta 2, så ursäkta misstaget.

Men du bryter mot NDA genom att posta dumpar från Betaversionen.

Medlem

* AA is not available in current beta build - turning it on does nothing.

Ja det är ju en direkt lögn, AA funkade ända sen beta 1, gjorde kanterna bättre men hade stor inverkan på frameratsen

Edit: du borde redigera ditt citat från mina bilder, jag har tagit bort bilderna jag postade, men kan inte ta bort dom från ditt citat...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

* AA is not available in current beta build - turning it on does nothing.

Ja det är ju en direkt lögn, AA funkade ända sen beta 1, gjorde kanterna bättre men hade stor inverkan på frameratsen

Edit: du borde redigera ditt citat från mina bilder, jag har tagit bort bilderna jag postade, men kan inte ta bort dom från ditt citat...

Fixat, var klantigt av mig.
Och jag trodde faktiskt inte AA funkade för jag kollade knappast noga första gångerna jag spelade och märkte ingen skillnad så inte haft det på. Måste testas.

Ses kanske ingame!

Inaktiv

när jag hade blivit gratis medlem stog det att jag måste betala för att få betan wtf!?

jag hatar fileplanet!!!!

Inaktiv

Fick precis en nyckel efter en utlottning av denna sidan :D. http://ve3d.ign.com/articles/news/34858/In-House-Crysis-Multi...
Nu ska här gameas!!


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

123
Skriv svar