Valve förbjuder BioShock

Medlem
Skrivet av spiken:

Saxat från min blogg:

Citat:

Jag vill inte måla fan på väggen, men kan inte [n=21314 detta] vara ett sätt att hypa spelet. #Valve säljer #Bioshock via [[Steam]] och tjänar därför pengar för varje såld enhet (kan man gissa). Ett sånt uttalande skapar enkelt rubriker och ger läsaren intrycket av att spelet är så bra att anställda inte får något jobb gjort. Jag kanske bara är cynisk...

Precis vad jag tänkte

Hjälpte säkert att jag nyss kom hem från plugget efter 7 timmar av PR- och lobbyismdaltande

Medlem

Hemma får de spela hur mycket som helst, det är bara på kontoret som det är bannat... Kul grej iaf och som någon sa innan; det är ju gratis publicitet för steam...;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?

Titta på vilka spel han har... det är ju inte hans smak över huvud taget.

Det komiska är ju hur BlackBurn uttalar sig om att det är ett skitspel när han inte ens äger det.
Jag har spelat ett par timmar nu och jag är inte besviken. Visst det ser skitsnyggt ut men det är ju storyn som är cool.

Spelen som ligger med i "mina spel" är långt ifrån alla jag har. Jag fattar inte varför folk gillar bioshock bara , testade det i ca 1 timme och förstår inte alls vad som är nytänkande eller häftigt? Det kändes bara boring överhuvudtaget att gå runt och slå muterade människor eller vad det nu är med kofot. Det är min åsikt iaf.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?

Titta på vilka spel han har... det är ju inte hans smak över huvud taget.

Det komiska är ju hur BlackBurn uttalar sig om att det är ett skitspel när han inte ens äger det.
Jag har spelat ett par timmar nu och jag är inte besviken. Visst det ser skitsnyggt ut men det är ju storyn som är cool.

Spelen som ligger med i "mina spel" är långt ifrån alla jag har. Jag fattar inte varför folk gillar bioshock bara , testade det i ca 1 timme och förstår inte alls vad som är nytänkande eller häftigt? Det kändes bara boring överhuvudtaget att gå runt och slå muterade människor eller vad det nu är med kofot. Det är min åsikt iaf.

Sen kan man ju undra vad som hänt med FZ.s forum för det verkar bara vara fyllt av gnällande fjortisungar som bara tror att folk kan ha en åsikt. Fine gillar du spelet kul för dig är det nån som inte gillar spelet och säger att han tycker det är kasst så behöver det inte innebära att han har en dator från 1987 utan faktiskt bara inte gillar spelet. Tur att det finns normalt folk kvar iaf annars skulle det vara kaos

Medlem

hahaha suveränt


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Lät skoj sen känns det onödigt o analysera det mer än nödvändigt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

En fråga jag måste ställa bara.. Finns pistol- och Thompsonljuden kvar i hela spelet, så som dem lät i demot?

Jag förväntade mig kraft när jag skulle skjuta med pistolen.. men det vara bara ett "BAOF". Sen Thompson låter ju som om man trummar på proslin:(

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Hmm fick precis en bild av Gabe newell som står med en piska och en morot.. eer.. BioShock box i andra näven och skriker "Jobba!" åt sina anställda

Haha


signatur

Bengebolle

Medlem
Medlem
Medlem

Mycket prat om att Bioshock inte är "revolutionerande" eller "nytänkande" här. Vad är dealen?
De har istället för att ösa in tuuusen nya coola features pekat på en handfull saker och sagt att "De här prylarna ska vi fan göra sjukt polerade". Tittar man på deras featurelista så vill man bara skratta, det ser ut som ett spel från 97, men lik väl är det sjukt kul att spela.

Fler utvecklare borde göra sina spel på det här viset, men eftersom alla vet att kidsen sitter och läser marketings siffror "Ooo kolla denna gången har man 45 moves förra gången hade man bara 30!" så drabbas vi allt för ofta av spel som är alldeles för feature-tunga för sitt eget bästa.

Kram.

Medlem

Spelar själv bioschock nu men visst är det som SystemShock2?
och när kom det ? -99?
och deus ex är fortfarande numbero 1. Det var bättre förr.

Medlem

hahah!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

jag har 360 version liggandes här, köpte den i fredags har inte ens öppnat den, bara den första högskole veckan är över, då jävlar.

Medlem

All I can say is GAbe ftw:D

Medlem

lol, trode de bannat de ifrån steam eller nått xD

Inaktiv

Elakt, desutom är ju Bioshock inte äns bra!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Med tanke på ett sådant uttalande, måste de ha fått en del av kakan från Bioshocks försäljning.

Och förresten.. helt ärligt så suger spelet. Grafiken är bra.. spelkänslan suger.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Ne har man inte spelat det och är avundsjuk på alla som kan göra det så låter det gärna så.

Annars tyckte jag att det var en liten lustig nyhet.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Icke sa nicke, har som koncern-slav rätt ont om timmar att sitta framför väggen av flytande plasma, då det finns (tydligen?) nyttigare saker att slänga tid på. Bioshock (till 360 då) kändes väl SÅDÄR tekniskt sett, men herrejävlar, vilket innehåll i själva spelet. Ett SUVERÄNT BRA spel som dessutom skidskidsen -- som förvisso är utan köpkraft, ändå ska de gnyla om ditt och datt (och GRATIS ska det vara, piratj*vlar!) -- besvärat kan medge är rejält snyggt ... Nejfan, blir inte mycket bättre än såhär. Stående ovationer!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?

Titta på vilka spel han har... det är ju inte hans smak över huvud taget.

Det komiska är ju hur BlackBurn uttalar sig om att det är ett skitspel när han inte ens äger det.
Jag har spelat ett par timmar nu och jag är inte besviken. Visst det ser skitsnyggt ut men det är ju storyn som är cool.

Han kan ju ha provat det av någon annan, sen tycker jag att folk ska låta honom tycka som han vill utan att börja hacka på honom.

Sant, man ska få tycka som man vill men sen så finns det ju rätt och fel sätt att säga vad man tycker också. Behöver ju inte säga att det är ett skitspel, dessutom sade han inte om han hade testat det eller inte så han kan ju lika gärna vara ngn som bara har lust att flama lite.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Har den här hypen gått så långt att folk börjar bli elaka mot dem som inte tycker samma sak som andra? Det är tyvärr ett vanligt förekommande fenomen när det gäller hur mobbning uppkommer så snälla sluta med sånt, det klär er inte.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Elakt, desutom är ju Bioshock inte äns bra!

Bättre än dig i alla fall!

Medlem

hahaha klockrent , fast kanske lite väl hårt:D
inget spel för mig gilalr mest rts spel men grafiken på detta är ju hur grymt som helst!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av milu:

Spelar själv bioschock nu men visst är det som SystemShock2?
och när kom det ? -99?
och deus ex är fortfarande numbero 1. Det var bättre förr.

Håller med, både av de spelen är t o m bättre än Bioshock som är en anpassning för konsolspelarna.

Medlem

gilla fps eller ej...

säga vad man vill om bioshock, men jag tycker det är ett ruskigt välgjort spel. Det märks att spelet är välgjort och genomarbetat.

Håller också med någon att för att vara ett sp fps så är det relativt många speltimmar, om man inte ger sig på easy direkt då kanske.

Medlem
Skrivet av Grönatummen:
Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Shit va har du för smak på spel egentligen? Sitter du o nöter Hugo från 1998 o vägrar spela nyare spel för de skulle förstöra din oldschool-status? Eller har du bara så pass dålig dator att du inte kan spela spelet o klankar ner på det av den anledningen?

Hahahaha! Word. Att spelet med sin online aktivering och kopieringsskydd suger som fan är en annan sak, det har inget med spelinnehållet att göra.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

med alla höga betyg överallt så är bioshock en stark kandidat till årets spel.

Skrivet av BlackBurn:

Varför vill man lira det skitspelet överhuvudtaget? Fattar inte vad som är bra nånstans i det förrutom grafiken.

Exakt jag har också svårt att förstå vad som pågår. Har aliens landat och hjärntvättat folk att gilla bioshock?


signatur
Medlem

vad är bio shock ?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar