Exklusivt 360-material i GTA4 bekräftat

Robot
Medlem
Exklusivt 360-material i GTA4 bekräftat

*klappar min lilla vita låda*


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

Detta har iofs varit kännt och mera eller mindre bekräftat sedan länge. Stog tom i senaste superplay ( eller om det blir förra ). Skrev inte ni om det också? :c

Medlem

stod med för ett tag sen att microsoft betalade 50 miljoner för att få exklusivt material vill jag minnas..


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Inaktiv

*kramar min vita låda*

Detta ska bli skönt att få extramaterial till GTA IV, hoppas det är värt priset bara!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Vad ska de fylla 50Gb på PS3 med då?

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Vad ska de fylla 50Gb på PS3 med då?

Du som många andra har ju inte förstått det hela.

Idag kan ett spel vara ganska långt , stort och snyggt och ändå få plats på en dvd skiva som rymmer 9,4gb.

Tänk dig att du ska fylla ut en blu-ray skiva, ska du göra alla spel, ja vad är det, 4x så långa och stora etc? och snyggare, och mera data och annat...nja, svårt att se det. Kommer dröja ett BRA TAF innan man kan utnyttja blue-ray till max, ännu en anledning till att 360 > ps3

Medlem

fina bilder?


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

let the fanboy wars begin!

Jag kramar ps3! nu är jag också med i kriget!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av pheanics:

fina bilder?

jupp det är mycke sånt i ps 3 versionen,
bluray har mer plats så det blir mer snygga filmer och så på ps3 versionen,
och det har det också skrivits om här och i tidningar.
så det hela är gammla nyheter.

Medlem
Skrivet av Nikie:
Skrivet av MaXMC:

Vad ska de fylla 50Gb på PS3 med då?

Du som många andra har ju inte förstått det hela.

Idag kan ett spel vara ganska långt , stort och snyggt och ändå få plats på en dvd skiva som rymmer 9,4gb.

Tänk dig att du ska fylla ut en blu-ray skiva, ska du göra alla spel, ja vad är det, 4x så långa och stora etc? och snyggare, och mera data och annat...nja, svårt att se det. Kommer dröja ett BRA TAF innan man kan utnyttja blue-ray till max, ännu en anledning till att 360 > ps3

Du snackar i mössan! Om vi tar t.ex Killzone 2 till PS3, där tog bara "demo"-banan från filmen 2GB! Nu vet jag inte hur stort GTA IV är men ser bara fördelar med Blueray till det spelet, vad nu det "exklusiva" 360-materialet är för nått vet ingen.

Medlem

Det mååååste ju bli en pc-version också!
Iofs lär det ju inte funka på min nuvarande dator, men hinner kanske köpa en ny innan det kommer på pc
Eller så kanske man får köpa en 360... gillar egentligen inte konsoler men ska börja studera på högskola till hösten så har väl förmodligen inte råd med en ny dator
Måste komma ihåg att be min brors kompis att lämna tillbaka sanandreas till mig... har varit utlånat i nästan ett år nu, haha men börjat bli lite sugen på att spela de nu igen

Inaktiv

det exklusiva i gta till 360 kanske är att några karaktärer ser ut som bill gates ?

vore iaf kul

Medlem
Skrivet av radiuz:

Om vi tar t.ex Killzone 2 till PS3, där tog bara "demo"-banan från filmen 2GB!

säger inte så mycket. Supreme commander demot låg ju på 1GB och hela spelet på 6GB.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Nikie:
Skrivet av MaXMC:

Vad ska de fylla 50Gb på PS3 med då?

Du som många andra har ju inte förstått det hela.

Idag kan ett spel vara ganska långt , stort och snyggt och ändå få plats på en dvd skiva som rymmer 9,4gb.

Tänk dig att du ska fylla ut en blu-ray skiva, ska du göra alla spel, ja vad är det, 4x så långa och stora etc? och snyggare, och mera data och annat...nja, svårt att se det. Kommer dröja ett BRA TAF innan man kan utnyttja blue-ray till max, ännu en anledning till att 360 > ps3

så 4x så långa + 4x så snygga + 4x så stora + mer data och annat? jadu är du uppe i 200gb snart?

Medlem

360!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

ps3 älskar alla, även dom som har 360 och inte inser att ps3 är bättre...

ps 3 förlåter er...

Halleluja.

KoP
Medlem

Sandlåda.. *suckar*

Inaktiv

Air is beautiful, yet you cannot see it. It's soft, yet you cannot touch it. Air is a little like my brain.

Medlem

In your face PS3


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av Nikie:
Skrivet av MaXMC:

Vad ska de fylla 50Gb på PS3 med då?

Du som många andra har ju inte förstått det hela.

Idag kan ett spel vara ganska långt , stort och snyggt och ändå få plats på en dvd skiva som rymmer 9,4gb.

Tänk dig att du ska fylla ut en blu-ray skiva, ska du göra alla spel, ja vad är det, 4x så långa och stora etc? och snyggare, och mera data och annat...nja, svårt att se det. Kommer dröja ett BRA TAF innan man kan utnyttja blue-ray till max, ännu en anledning till att 360 > ps3

I realitet får man snarare in något runt 8.5 GB på en dubbelsidig DVD-skiva. Visst kan ett spel vara ganska långt stort och snyggt och ändå få plats på en DVD-skiva. Men nu snackar vi GTA som är ganska mycket större än ett vanligt spel... och då pratar vi inom alla områden.

Du behöver bara snegla lite på t.ex. Blue Dragon som också är ett mycket större spel än vanligt och levereras på TRE (3) DVD-skivor. Eller på Medieval 2: Total War som levereras på 2 skivor och ÄNDÅ kräver en gigantisk installation. Spel blir större och det är sanningen.

GTA är jag personligen lite orolig över. Tänk att alla radiokanaler nu ska finnas mixade i Dolby Digital 5.1 och att det kommer krävas högre upplösning på texturer och överlag fler texturer för att rita upp en trovärdig stad. Det är främst den audiovisuella upplevelsen som tar upp utrymme.

Och angående att fylla en Bluray-skiva så måste inte spelen vara 4 gånger längre eller bättre utan kan helt enkelt bara ha bättre ljud (7.1 okomprimerat) eller mer extramaterial (hela långfilmer i The Darkness). Lair fyller en hel 25 GB-skiva just nu, Metal Gear Solid lär säkert överstiga det och Resistance med sitt 7.1-ljud klockar in på drygt 18 GB.

När allt är sagt hoppas jag att Rockstar på något magiskt vis lyckas klämma in GTA på en DVD-skiva för er med 360 så ni slipper byta skiva mitt i en biljakt

Medlem

Trött man blir på fanboys.
Tycker bara att det är tråkigt att dom ska hålla på och tönta sig med exklusivt till en konsoll, oavsett om det är ps3, 360 eller wii.
Jag vet att det handlar om pengar osv, men det drabbar ju mest konsumenterna. Tycker jag iaf.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av pina:
Skrivet av Nikie:
Skrivet av MaXMC:

Vad ska de fylla 50Gb på PS3 med då?

Du som många andra har ju inte förstått det hela.

Idag kan ett spel vara ganska långt , stort och snyggt och ändå få plats på en dvd skiva som rymmer 9,4gb.

Tänk dig att du ska fylla ut en blu-ray skiva, ska du göra alla spel, ja vad är det, 4x så långa och stora etc? och snyggare, och mera data och annat...nja, svårt att se det. Kommer dröja ett BRA TAF innan man kan utnyttja blue-ray till max, ännu en anledning till att 360 > ps3

så 4x så långa + 4x så snygga + 4x så stora + mer data och annat? jadu är du uppe i 200gb snart?

Trams! tror du på fullaste allvar att man försöker utveckla en fyra ggr grymmare version grafikmässigt till 360?! Naivaste förhoppningen idag. Jag tror snarare det kommer handla om någon liten bonusbana i ett onlineläge där alla 360 ägare kan samlas och prata om hur speciella de är, medans de kämpar undermedvetet mot ångesten av att ha blivit blåst. fridens....

Medlem
Skrivet av Rouqe:

[...] Naivaste förhoppningen idag. [...]

Mja, rent tekniskt sett så var det naivaste förhoppningen för över en vecka sedan..

1
Skriv svar