Grand Theft Auto 4-specialutgåva i oktober

Robot
Medlem
Grand Theft Auto 4-specialutgåva i oktober

då var det avgjort, PS3 och sammlarutgåvan i oktober då lagom till den eventuella pris sänkningen på ps3


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ett måste för en äkta GTA-kung

Medlem

Den ska jag lätt köpa!


signatur

Meep!

Medlem

tröttnat på gta om detta spelet är precis som dom gamla fast med förnyad grafik så är det inte så intressant (fast det är ju klart att man hadde ju hur mycket som helst att gjöra i dom gamla)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

dom 3 huvuspelen i GTA3 generationen har alltid erbjudit nyheter.
sen Storyspelen har bara varit mer av samma sak.
har läst om 4an och det mer nyheter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
PaZ
Medlem

Frågan jag väntar på att få besvarad är när den kommer till pc så man kan spela på riktigt, men det håller de nog hemligt ett bra tag för att sälja PS3:or..

Medlem
Skrivet av PaZ:

Frågan jag väntar på att få besvarad är när den kommer till pc så man kan spela på riktigt, men det håller de nog hemligt ett bra tag för att sälja PS3:or..

GTA ska spelas på konsoll, kontrollerna suger ju på PC. Men jag skulle nog tippa på att de kommer tidigast till julen 2008

PaZ
Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av PaZ:

Frågan jag väntar på att få besvarad är när den kommer till pc så man kan spela på riktigt, men det håller de nog hemligt ett bra tag för att sälja PS3:or..

GTA ska spelas på konsoll, kontrollerna suger ju på PC. Men jag skulle nog tippa på att de kommer tidigast till julen 2008

Uppenbarligen en smaksak isf. Jag har försökt spela GTA på PS2, men man får ju inte sikta själv, eller är det något jag missat? Det blir ju som tomb raider, och det är inte något positivt imho..

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av PaZ:

Frågan jag väntar på att få besvarad är när den kommer till pc så man kan spela på riktigt, men det håller de nog hemligt ett bra tag för att sälja PS3:or..

GTA ska spelas på konsoll, kontrollerna suger ju på PC. Men jag skulle nog tippa på att de kommer tidigast till julen 2008

Uppenbarligen en smaksak isf. Jag har försökt spela GTA på PS2, men man får ju inte sikta själv, eller är det något jag missat? Det blir ju som tomb raider, och det är inte något positivt imho..

Jag håller med. Precisionen med mus gör ju styrningen helt överlägsen styrningen med kontroll på konsoll. Och det rimmade.

Medlem

Även jag är av samma uppfattning. Har spelat samtliga GTA3-titlar på både PC och konsoll och jag blir bara frustrerad över konsollversionen. Att det dessutom är fusk med auto-aim på konsoll tycker jag talar till dess nackdel...

GTA kräver mus+tgb!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

GTA på konsol är ju ett skämt, bara att vara ihärdig och vänta på den oundvikliga PC-utgåvan.

Inaktiv

Tänk er om alla spel skulle göras för PC främst... och sen skalas ner och degraderingskonverteras för konsollerna.

Undrar om den utopin kommer?
Kanske då folk inte kan piratkopiera på pc längre, hmm! Jag är ändå för den framtiden...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

Jepp visst ska GTA spelas på PC, men inte omöjligt att det blir en konsol i oktober ändå...

Medlem
Skrivet av nkembo:

Tänk er om alla spel skulle göras för PC främst... och sen skalas ner och degraderingskonverteras för konsollerna.

Undrar om den utopin kommer?
Kanske då folk inte kan piratkopiera på pc längre, hmm! Jag är ändå för den framtiden...

*drömmer underbara drömmar nu*

bra sagt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

jag har spelat GTA-spelen på både PC och konsoll också och enda sättet att få vettig kännsla på pc är att plugga in en joypad.
spelen är inte anpassade för mus+tangentbord PC-versionerna är löjligt för lätta om man kör med det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så fort GTA 4 Specialutgåvan kommer upp på webhallen så bokar jag den
Har bokat den andra versionen men den ryker när limited edition kommer

Medlem

*väntar ivrigt efter pc-versionen*

Medlem

inte för att säga att gtaforum.se är bäst, men detta visste gtaforum.se redan igår.


signatur

Bengebolle

Medlem

Japp, väntar på PC-utgåvan istället. Har varken TV eller nån konsol, och GTA gör sig alltid bäst på PC ändå

Inaktiv

Fan lågt att inte komma med Pc release datum , typ som COD3 ...

Medlem

Börjar ärligt talat bli förbannat less på alla dessa "Specialutgåvor" som gör att folk måste betala mer för saker de borde få i boxen direkt. En gång i tiden var det en utmaning mellan utvecklarna om vem som gjorde de snyggaste och mest tilltalande omslagen och omfattande manualer följde med spelen, FÖRUTOM flest features i själva spelen med editorer och annat som förlänger upplevelsen. Säger inget om utgåvor med riktigt unika saker (dokumentärer om arbetet med spelet, samlarobjekt osv), bara de som tummar på vad som direkt påverkar spelupplevelsen!

Idag tar de en färdig produkt, tar bort en del saker och kallar dem "Extra features" som man antingen måste betala direkt när man köper spelet (om man inte nöjer sig med "grundspelet utan features" för 50 kr mindre) eller i mini-payments via nätet som "add-ons" trots att de i själva verket antingen redan funnits eller skapats på 5 minuter... Man får alltså välja att betala normalpris och bara se en något mer fattig version av spelet eller betala 50-200 kr mer och få hela upplevelsen.

Detta är ett sätt för utvecklarna att tjäna mer pengar på sina spel utan att erbjuda oss konsumenter något mer än det som kan förväntas av spelen. Locka mig med ett komplett spel istället för små delar av en helhet som redan borde funnits från start! Jag menar inte vanliga add-ons som lägger till mer story, missions eller hela områden med mer saker att göra, skippa bara skitsnacket och leverera en komplett produkt till alla i början!

Rockstar är långt från värst i denna kategori men när t.o.m. bra speltillverkare som normalt brukar blidka fansen först och främst vänder oss ryggen så märker man att marknaden inte längre handlar om vad kunden vill ha utan vad mer man kan få oss att betala för.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Börjar ärligt talat bli förbannat less på alla dessa "Specialutgåvor" som gör att folk måste betala mer för saker de borde få i boxen direkt. En gång i tiden var det en utmaning mellan utvecklarna om vem som gjorde de snyggaste och mest tilltalande omslagen och omfattande manualer följde med spelen, FÖRUTOM flest features i själva spelen med editorer och annat som förlänger upplevelsen. Säger inget om utgåvor med riktigt unika saker (dokumentärer om arbetet med spelet, samlarobjekt osv), bara de som tummar på vad som direkt påverkar spelupplevelsen!

Idag tar de en färdig produkt, tar bort en del saker och kallar dem "Extra features" som man antingen måste betala direkt när man köper spelet (om man inte nöjer sig med "grundspelet utan features" för 50 kr mindre) eller i mini-payments via nätet som "add-ons" trots att de i själva verket antingen redan funnits eller skapats på 5 minuter... Man får alltså välja att betala normalpris och bara se en något mer fattig version av spelet eller betala 50-200 kr mer och få hela upplevelsen.

Detta är ett sätt för utvecklarna att tjäna mer pengar på sina spel utan att erbjuda oss konsumenter något mer än det som kan förväntas av spelen. Locka mig med ett komplett spel istället för små delar av en helhet som redan borde funnits från start! Jag menar inte vanliga add-ons som lägger till mer story, missions eller hela områden med mer saker att göra, skippa bara skitsnacket och leverera en komplett produkt till alla i början!

Rockstar är långt från värst i denna kategori men när t.o.m. bra speltillverkare som normalt brukar blidka fansen först och främst vänder oss ryggen så märker man att marknaden inte längre handlar om vad kunden vill ha utan vad mer man kan få oss att betala för.

En av anledningarna till att folk piratkopierar musik så mycket är för att deras förpackningar suger (för det mesta). Du får en plastbox och en skiva och ett litet fodral kanske.

Film och även spelbranchen har lärt sig och släpper boxar med extra-material till folk som är villiga att betala för det. (Och där är ingenting som tvingar folk att köpa den om man nu bara vill ha en billigare utgåva med själva produkten utan allt extratjafs).

Om hade bemödat dig att läsa artikeln hade du sett att det enda du får med som inte finns i den "vanliga" utgåvan är lite extra låtar - som de antagligen pröjsat en förmögenhet för - så egentligen får du inte en sämre produkt för att du köper normalutgåvan.

Och branchen är fortfarande en industri som vill tjäna pengar. Folk sliter inte med datorspel i flera år för att ge bort dem gratis.
Idag får man räkna med 100 pers och runt 100 mille för att få ut en AAA-titel.
Rockstar är säkerligen större än så och spenderar mer pengar men måste därför också sälja mer för att tjäna in pengarna (och dessutom ha en vinst).

Inaktiv

vadå mjölka ur så mkt pengar som möjligt ur oss kunder! fult trick av dom!

Medlem

Tror din PC kommer få fet lagg när du spelar GTA 4 på den..

Medlem

Det som är bra med pc är att den kan alltid uppgraderas.

Medlem
Skrivet av Loading:

Det som är bra med pc är att den kan alltid uppgraderas.

Och det som är bra med konsoll är att spelen är optimerad och att man inte behöver uppgradera hårdvaran varje gång man ska testa ett nytt spel

Inaktiv

Om dom hade gjort en console med mus o tangentbord så hade jag köpt en.. men nu finns det bara med gimppad. Ärligt talat det känns som om man är missbildad när man försöker spelar med joypad.

Alla fps spel på console har antingen autoaim eller ett jättestort sikte som halo(glöm att försöka träffa huvet bara skjut skitmycket "spraynpray").
Limited knappar på consoler är också uppenbart, varför tror ni att alla spelen bara har typ 2-3 vapen.. för annars tar det ett år att bläddra igenom dem.

Inaktiv

Ett av dom spel man bara måste ha.

Var länge sen jag ägde en konsol (N64), men nu har jag köpt en PS3. Har testat bl.a Res:FoM, och jag måste säga att fps-spel känns väldigt jobbiga utan mus.

Handlar det bara om vana eller?

Förresten, kan man koppla in tangentbord och mus genom USB till PS3? Funkar det i spel?

12
Skriv svar