PS3-försäljningen har försämrats

Robot
Medlem
PS3-försäljningen har försämrats

Länken funkar inte.


signatur

I'm a snake, follow me!

Flakmonkey

Nu funkar länken

På något vis känns väl det här rätt väntat? Hur mycket sålde Wii och Xbox 360 veckan efter dess release? 160 000 konsoler i England den första veckan och 80% mindre nu... det betyder ändå 30 000 sålda konsoler bara i england... är det verkligen så dåligt jämfört med övriga maskiner?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Nu funkar den... på något vis känns det här rätt väntat? Hur mycket sålde Wii och Xbox 360 veckan efter dess release?

160 000 konsoler i England den första veckan och 80% mindre nu... det betyder ändå 30 000 sålda konsoler bara i england... är det verkligen så dåligt jämfört med övriga maskiner?

Joo det är det faktiskt, visst MS säljer nog inte så många konsoler längre, men efter bara 1 vecka efter release så sålde nog MS och Nintendo mycket fler än Sony verkar göra nu. Men jag håller med att det var ganska väntat, nu har alla hardcore Sony fanboys köpt sina konsoller. Det blir mycket hårdare/svårare för sony att sälja för det priset till vanligt folk, eller icke sony fanboys. Ta t.ex en barnfamilj lär nog inte slänga bort 7000+ kr på en konsoll, när i deras ögon så kan dem få nåt lika bra för halva priset??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

m1
Medlem

det är bara för fz:s aprilskämt, alla trodde det va sant och slutade köpa konsoller

Medlem

Tror nog de flesta insett att de inte kan sälja PS3 dyrt på Ebay och tjäna en hacka längre.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Nosnos:

Nu funkar den... på något vis känns det här rätt väntat? Hur mycket sålde Wii och Xbox 360 veckan efter dess release?

160 000 konsoler i England den första veckan och 80% mindre nu... det betyder ändå 30 000 sålda konsoler bara i england... är det verkligen så dåligt jämfört med övriga maskiner?

Joo det är det faktiskt, visst MS säljer nog inte så många konsoler längre, men efter bara 1 vecka efter release så sålde nog MS och Nintendo mycket fler än Sony verkar göra nu. Men jag håller med att det var ganska väntat, nu har alla hardcore Sony fanboys köpt sina konsoller. Det blir mycket hårdare/svårare för sony att sälja för det priset till vanligt folk, eller icke sony fanboys. Ta t.ex en barnfamilj lär nog inte slänga bort 7000+ kr på en konsoll, när i deras ögon så kan dem få nåt lika bra för halva priset??

Eh, 7000+ ?
PS3 kostar faktiskt under 6k (och JA jag menar den dyrare varianten)

Inaktiv

*m1*

*det är bara för fz:s aprilskämt, alla trodde det va sant och slutade köpa konsoller *

och du tror ett aprilskämnt gjort i fz, en svensk sida påverkar hela england ?

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Eh, 7000+ ?
PS3 kostar faktiskt under 6k (och JA jag menar den dyrare varianten)

Ja, men då får du ju inga spel till heller eller några viktigare tillbehör

Ingte förvånad, blir kanske något uppsving snart igen vid release av fler spel eller frammåt hösten/julen men för detta priset blir det, som sagt , inga köp av vanliga barnfamiljer.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

*m1*

*det är bara för fz:s aprilskämt, alla trodde det va sant och slutade köpa konsoller *

och du tror ett aprilskämnt gjort i fz, en svensk sida påverkar hela england ?

FZ är världens grundpelare, utan FZ skulle allting falla sönder. Det som sägs och skrivs på FZ är det som gäller, vare sig det är aprilskämt eller inte.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Nosnos:

Nu funkar den... på något vis känns det här rätt väntat? Hur mycket sålde Wii och Xbox 360 veckan efter dess release?

160 000 konsoler i England den första veckan och 80% mindre nu... det betyder ändå 30 000 sålda konsoler bara i england... är det verkligen så dåligt jämfört med övriga maskiner?

Joo det är det faktiskt, visst MS säljer nog inte så många konsoler längre, men efter bara 1 vecka efter release så sålde nog MS och Nintendo mycket fler än Sony verkar göra nu. Men jag håller med att det var ganska väntat, nu har alla hardcore Sony fanboys köpt sina konsoller. Det blir mycket hårdare/svårare för sony att sälja för det priset till vanligt folk, eller icke sony fanboys. Ta t.ex en barnfamilj lär nog inte slänga bort 7000+ kr på en konsoll, när i deras ögon så kan dem få nåt lika bra för halva priset??

Eh, 7000+ ?
PS3 kostar faktiskt under 6k (och JA jag menar den dyrare varianten)

url till det priset tack.

Medlem
Skrivet av Kovski:
Skrivet av MrMadMan:

Eh, 7000+ ?
PS3 kostar faktiskt under 6k (och JA jag menar den dyrare varianten)

Ja, men då får du ju inga spel till heller eller några viktigare tillbehör

Framförallt får man inte med någon HDMI-kabel


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Sänk priset så skulle dom nog fler köpare


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trode dom nått annat när priset är som det är och man får sämre grejer än vad genomsnittet har..
Dom kanske skulle funderat lite över priset och hårdvaran före dom lansera de.

Medlem

Playstation förlorar ungefär 2 k som de säljer, så PS3 är i grunden är en dålig affär för dem, men det handlar egentligen om att införa Blu-ray till marknaden, så att det blir standard och en massa licence fees ger skönt klirr i kassan, lägg till att Playstation 2 sålde som bäst(årsmässigt) vid 2, eller 3 året och om 3 år så lär inte det kosta lika mycket som det gör idag att producera hårdvaran i en PS3 för sony att de kanske tjänar på en PS3:a i det längre perspektivet + att förhoppningsvis gör Blu-ray till det nästa industristandarden efter DVD.

Medlem
Skrivet av Rampager:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Nosnos:

Nu funkar den... på något vis känns det här rätt väntat? Hur mycket sålde Wii och Xbox 360 veckan efter dess release?

160 000 konsoler i England den första veckan och 80% mindre nu... det betyder ändå 30 000 sålda konsoler bara i england... är det verkligen så dåligt jämfört med övriga maskiner?

Joo det är det faktiskt, visst MS säljer nog inte så många konsoler längre, men efter bara 1 vecka efter release så sålde nog MS och Nintendo mycket fler än Sony verkar göra nu. Men jag håller med att det var ganska väntat, nu har alla hardcore Sony fanboys köpt sina konsoller. Det blir mycket hårdare/svårare för sony att sälja för det priset till vanligt folk, eller icke sony fanboys. Ta t.ex en barnfamilj lär nog inte slänga bort 7000+ kr på en konsoll, när i deras ögon så kan dem få nåt lika bra för halva priset??

Eh, 7000+ ?
PS3 kostar faktiskt under 6k (och JA jag menar den dyrare varianten)

url till det priset tack.

MediaMarkt säljer (enligt pricerunner) PS3 60gig modellen för under 6000:-

Men MediaMarkt har ingen onlineshop och säljer endast i sin butik(er) så ingen länk, men kolla pricerunner.

Dock behöver ju inte pricerunner va riktigt o lita på alla gånger.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mediamarkt tar 5700 för ps3 hade jag för mig.

Inaktiv

Ser man till hela Europa blir det ändå ca 100 000 per VECKA. Inga dåliga siffror och slaget på en månad blir det ju 400 000 konsoler - bara i Europa.

Min kvalificerade gissning är att vi kommer få se en försvagning med ytterliggare minst 50%.

Medlem

PS3 va den bästa sålda konsollen i England, vilket tyder på att dom flesta valde att köpa den direkt istället för att vänta. Och enligt NexGens statistik så är PS3 tillbaka på banan igen efter en veckas torka.

Medlem

gogo xbox och wiii

Ti.
Medlem

Jag har alltid gillat Sonys konsoller men jag har oxå alltid köpt dem när de kommit i de senare versionerna. (PSOne o PS2 Slim)

Förstår inte varför man hetsar med PS3-köp när exempelvis den allra senaste revisionen av PS2: an inte alls har varit ute på marknaden särskilt länge (hösten 2006).

Man vet ju att det kommer uppgraderingar! (eller?)
Och hey, PS2 och de övriga gen-2 maskinerna håller bra än så länge!
Man bör nästan vänta.

Slutligen.
Priset styr egentligen mitt köp. Just nu när PS3: an är som "sämst" kostar den som mest. Kul, egentligen...

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2#Hardware_revisions

Medlem

Just nu verkar det som om Blu-Ray kommer vinna kriget och eftersom PS3 är ungefär lika dyr som en BR-spelare (har jag för mig?) så kommer nog de flesta skaffa sig en PS3 i slut ändan.

PS3 är dyr som en spelkonsoll. Men om man tänker att man ska köpa den som en spelkonsoll, br-spelare, mediastation och kanske lura med Linuxprogram så är den helt klart värd det priset skulle jag kunna tänka mig..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Var inte oväntat och kommer antagligen inte stiga särskilt mkt förrän ps3an sjunker relativt mkt i pris. Det finns ju inte mkt som övertalar en vanlig svensson-familj att köpa en t ex.

Sedan undrar jag varför de har så skum reklam för ps3an på tv?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av cribba:

Just nu verkar det som om Blu-Ray kommer vinna kriget och eftersom PS3 är ungefär lika dyr som en BR-spelare (har jag för mig?) så kommer nog de flesta skaffa sig en PS3 i slut ändan.

PS3 är dyr som en spelkonsoll. Men om man tänker att man ska köpa den som en spelkonsoll, br-spelare, mediastation och kanske lura med Linuxprogram så är den helt klart värd det priset skulle jag kunna tänka mig..

Nedladdning kommer att vinna kriget, då teh intarweb har förändrat marknaden i grunden.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Ti.:

Jag har alltid gillat Sonys konsoller men jag har oxå alltid köpt dem när de kommit i de senare versionerna. (PSOne o PS2 Slim)

Förstår inte varför man hetsar med PS3-köp när exempelvis den allra senaste revisionen av PS2: an inte alls har varit ute på marknaden särskilt länge (hösten 2006).

Man vet ju att det kommer uppgraderingar! (eller?)
Och hey, PS2 och de övriga gen-2 maskinerna håller bra än så länge!
Man bör nästan vänta.

Slutligen.
Priset styr egentligen mitt köp. Just nu när PS3: an är som "sämst" kostar den som mest. Kul, egentligen...

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2#Hardware_revisions

^^^^^^^dom som missade, läs det här ^^^^^^^^

och lite mer fakta:

PS2 prices:

Europe:

€500 (November 23, 2000)
€249-€279 (August 27, 2002)<----- halva priser efter 2 år, lagom när MGS2 kom och många andra bra spel.
€199 (June 2003)
€149 (August 2004)
€129,99 (August 23, 2006)[21]

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Ti.:

Jag har alltid gillat Sonys konsoller men jag har oxå alltid köpt dem när de kommit i de senare versionerna. (PSOne o PS2 Slim)

Förstår inte varför man hetsar med PS3-köp när exempelvis den allra senaste revisionen av PS2: an inte alls har varit ute på marknaden särskilt länge (hösten 2006).

Man vet ju att det kommer uppgraderingar! (eller?)
Och hey, PS2 och de övriga gen-2 maskinerna håller bra än så länge!
Man bör nästan vänta.

Slutligen.
Priset styr egentligen mitt köp. Just nu när PS3: an är som "sämst" kostar den som mest. Kul, egentligen...

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2#Hardware_revisions

^^^^^^^dom som missade, läs det här ^^^^^^^^

och lite mer fakta:

PS2 prices:

Europe:

?500 (November 23, 2000)
?249-?279 (August 27, 2002)<----- halva priser efter 2 år, lagom när MGS2 kom och många andra bra spel.
?199 (June 2003)
?149 (August 2004)
?129,99 (August 23, 2006)[21]

Precis... Finns inget egentligen som talar för ett PS3 köp just nu. Det är väl i så fall folk som verkligen vill ha allt på spelmarknaden, de med mycket pengar och de värsta, fanboisen. Vill att de sistnämnda skall lugna ner sig och sluta prisa en konsoll som faktiskt har för högt pris för var den erbjuder.
Att ha det senaste på marknaden är inte alltid bäst, det är bara dyrast. Vänta ett år eller två så skall vi se att det är betydligt billigare, och det är då det är dags att handla en PS3.

Inaktiv

så länge dom som köpt maskinen är nöjda (förutom dom som sparkar på maskinen så fläkten går sönder) så..

älskar med min ps3a varje kväll

Medlem

Om det är en BluRay-spelare man vill ha så lär PS3 vara ett kap till det satta priset. Vill man bara ha en spelkonsol är den ju relativt dyr. För egen del tänker jag avvakta eftersom jag inte känner något omedelbart behov av varken en BluRay-spelare eller spelkonsol...

Medlem

nyheter från grannlandet i öst..
Nu har ps3 varit ute på marknaden ett litet tag och det går fortfarande gå till affärer och köpa en.

Det gick inte när xbox eller wii kom ut. För dom var slut.

Medlem

ver orkar ens bry sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar