Test Drive: Unlimited

Robot
Test Drive: Unlimited

Nådens år 1987 ställde bilspelet Test Drive med bländande grafik och finfin körkänsla konkurrenterna i skuggan. Två decennier senare är det inte lika enkelt att koda ihop en klassiker, men Test Drive: Unlimited pekar ändå spikrakt mot framtiden.


Medlem
Recension - Test Drive: Unlimited

Snygg recension Tomas... och bra att du fortsätter att hålla dig till den genre där du har fyra äss på hand.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Kul spel, spelar själv nästan varje dag, tröttnar inte sålänge jag undviker och trycka det 4-5timmar om dagen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Låter bra, blir sugen att köpa men skulle vilja testa körkänslan först. Finns det en demo?

Medlem

Låter som ett intressant spel. Ska nog testa det (om det finns ett demo) när jag har skaffat en ny dator.

Medlem

Körde betan, och tyckte det var ganska kul. Dock så flöt det inte alls bra på min dator (inte speciellt oväntat iofs), och det fanns en del riktigt hemska buggar (men det var ju en beta). Hoppas att de värsta buggarna är borta, och om jag köper en ny dator (vilket jag planerar) så blir detta ett givet köp!

Medlem

Den här var en konsol port och optimerad för xbox360
jag körde betan och det flöt inte alls bra även jag hade snabb dator. Enda nackdelen är att den kan inte flytta bra på Pc och multiplayer server kan vara nere i bland. I annat fall detta är ett fint spel.

Inaktiv

Min broder köpte TDU till xbox direkt när det släpptes, och han älskar det som fan. Själv så var jag irriterande på bil kontrollen. Kändes helt kass och bilen styrde runt lite hur som helst. Ingen vikt alls på bilarna etc. Sedan så gjorde dom några uppdateringar som försämrade kör känslan, och efter det slutade jag helt spela det.
Tills någon vecka sedan, när dom släppte Hardcore Mode! faaan va kul det är. Det är SÅ spelet skulle varit ifrån början. Man måste typ spela utan driving aids på hardcore mode annars är det inte lika roligt. Man kan ta på Sports om man VERKLIGEN måste, men det tar bort poängen lite gran.
Hardcore mode är något man kan köra igång när man blivit Champion, vilket e typ rank 5 tror ja. Du kan inte göra Solo tävlingar med det, vilket inte är så konstigt. Med tanke på att du kör mycket verkligare på hardcore mode. Rädslan att krasha och spina av finns där, så du kommer bara ha gasen i botten på långa raksträckor.

Inaktiv

Blir ett köp när man kommer hem.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv
Skrivet av Bonik:

Den här var en konsol port och optimerad för xbox360
jag körde betan och det flöt inte alls bra även jag hade snabb dator. Enda nackdelen är att den kan inte flytta bra på Pc och multiplayer server kan vara nere i bland. I annat fall detta är ett fint spel.

Jag kan nog tyvärr inte hålla med mig då betan flöt på som tusan för mig med maxad grafik. å då har jag bara en fjuttig dator med ett Geforce 6800 ultra kort, 2gb ram å en Intel 3,2 GHz. 8)


signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem

Jag körde betan med ett 6600GT, Athlon XP 3200+ och 1GB ram, hade runt 30 fps på medium inställningar och det blev knappt någon skillnad fps-mässigt och man sänkte ännu mer. Det tråkiga var att man hade ca 10% chans att spelet inte buggade ur när man laddade sitt sparade spel. Oftast fick jag massiva grafikbuggar och en fps på runt 5, vilket sög. Rapporterade självklart alla buggar jag hittade, men de verkar inte ha fixats i fullversionen.

Medlem

TDU är riktigt skoj. När man väl kört ett tag och fått kläm på allt, så köper man Båge och beger sig ner till racingbanan så får man känna på mer skoj. Riktigt trevligt spel. Har dock till 360, då med ratt och pedaler också.

Inaktiv

köpte detta och bleb besviken på grafiken som jag inte tyckte var alls fin ! hade det på max hela tiden men det var prickigt och fult på många ställen sen var vissa filmer i spelet fina medan vissa var fula så det är itne det besta spelet grafik-mässigt ENLIGT MIG!


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

Kass chill spel tbh. NFS : Carbon om man vill ha arkad lir, GTR2 om man vill ha simulator. Varför köra på detta halvmesyr? Stelt, tråkigt och ganska så fult.

Medlem
Skrivet av Nikie:

Kass chill spel tbh. NFS : Carbon om man vill ha arkad lir, GTR2 om man vill ha simulator. Varför köra på detta halvmesyr? Stelt, tråkigt och ganska så fult.

För att Carbon är för arkadigt och för att GTR2 är för verkligt? Vem orkar hålla på och fippla o tweaka varenda inställning på bilen för att den ska bli körbar? Jag tröttnade iaf fort, även om det är kul en stund.

Medlem
Skrivet av Nikie:

Kass chill spel tbh. NFS : Carbon om man vill ha arkad lir, GTR2 om man vill ha simulator. Varför köra på detta halvmesyr? Stelt, tråkigt och ganska så fult.

För varken NFS: Carbon eller GTR2 kan leverera schysst Online-cruising.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hur fungerar TDU med tangentbord? Har ingen ratt på några dagar men jag är sugen på att köpa och spela ett tag tills jag får min ratt igen.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Halvskoj sådär, men tråkigt att det fanns så få, och tråkiga, karaktärer att välja bland i single player.

Sen gillar jag Need for speed Most wanted mer än det här. Tycker det är både snyggare (speciellt när man stänger det fula "post effects") och kulare med bättre körkänsla.
TDU har bättre (milt sagt) online-stöd dock.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

TDU är alldeles för buggigt, rekomenderar att väntar på en patch om man ska köpa det...

Inaktiv

Otroligt fräsigt spel! Snyggt, riktigt schyssta åk och underbara motorljud... Speciellt de italienska märkena. Till er som gnäller på körkänslan, jag har spelat samtliga NFS sen det första släpptes och körkänslan hos NFS försvann redan med NFS 2. Samtliga nyare NFS-spel saknar körkänsla helt. TDU är vad NFS 1 var. Dock saknar jag ratt och pedaler! Det är inte kul att köra en enzo ferrari i trafik utan progressiv gas och broms

Medlem

Jag har inte njutit av ett bilspel så mycket sedan första NFS kom. Lite mer variation i miljöerna hade kanske inte varit fel förstås.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

otroligt bra spel ! älskar det hihi. Har spenderat mer än 22 timmar på TDU.. och klarat typ 45 % har faktiskt inte tröttnat än

Medlem

Kan bara hålla med om att TDU är vad de senare NFS borde varit!

Inaktiv

Hmm..funkar de till vista ?

1
Skriv svar