Spore-utvecklare: "The Wii is a Piece of S***!"
Jag köpte WII för att kunna spela super mario samt min samling av Resident evil spel(Gamecubespel så man kunde slänga ut den fula Gamecuben oxå:-)) och Zelda... Förmodligen kommer man inte att köpa så många spel till den sen... Spelen man gillar är ju utvecklade av företag som vill ha bra grafik och en hel del power under huven... så JA jag håller nog med... Wii är en fluga som kommer att dö ut en smula...
Den som har flest prylar när han dör vinner!
Rörelsekänsliga kontroller är framtiden för tvspel (steget efteråt blir väl VR) och nintendo la grunden för det iom Wii.
Skulle nästan vilja lova att "PS4" och "xbox 720 manual christ air" kommer att ha rörelsekänsliga kontroller. Inte som PS3ans plagiat fjanteri, utan fullfjädrat som Wii:n
Däremot håller jag med om att Wii:n gärna fått innehålla lite mer kräm. Dock vet jag inte om en utvecklare vars enda merit ännu inte släppts på marknaden skall va lite sparsam med sin "expertis".
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Wii är en fluga som snart flugit klart.
word
Flugan har sålt nästan 5 miljoner ex. sedan December 8, 2006.
Eran superduper-grafik-maskin har sålt 1,6 miljoner ex. sedan November 11, 2006.
Källa: http://nexgenwars.com/
Vad tror du säljer mest, smör eller en 1080p HDTV? Och vilken räcker längst tror du? Wii är mer ett inpulsköp, en PS3 köper man med omsorg. Själv så sålde jag mitt Wii, fanns ingen mening att ha kvar den då det bara fanns ett spel som va kul och det kommer inga roliga spel förens slutet av året, kanske nästa år tom.
Alla spel är obviously inte konst. Konst är inget man spelar på fyllan med grabbarna, spyr på kontrollerna och kallar det en bra kväll. Nej, spel som konst är något man kan sitta vid och andas in dess känsla, art, och ljud. Sitter man och reflekterar över historien och bildar sig en egen uppfattning om den, eller bara det att den inspirerar, kan spelet mycket troligt vara en bit konst.
Åhhhh, okunniga småungar.
Vet ni vad konst är. Det är allt som har med uttryck och kreavitet att göra. Det är film, musik, måleri, teater och nu även spel.
Konst är inget man bara tittar på, så lol åt er som inte fattar det. Dessutom är nintendo-spel bara fördummande just för att det är så enkelt och lättsmält ( en kul grej) .
Åhhhh, okunniga småungar.
Vet ni vad konst är. Det är allt som har med uttryck och kreavitet att göra. Det är film, musik, måleri, teater och nu även spel.
Konst är inget man bara tittar på, så lol åt er som inte fattar det. Dessutom är nintendo-spel bara fördummande just för att det är så enkelt och lättsmält ( en kul grej) .
okej, alla spel som släppts till någon av nintendos konsoller är fördummande. Jävlar vilken låg Iq-nivå alla vi som växt upp med det måste ha
Faktiskt så, fan, ingen kan stava rätt längre, ingen kan hantera särskrivningar, de tycker att spel som duckhunt är "kul".
Medans vi som växte upp med sega föredrar djupare spel med story och tyngd, och kanske tom är simulatorbuff som jag
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Faktiskt så, fan, ingen kan stava rätt längre, ingen kan hantera särskrivningar, de tycker att spel som duckhunt är "kul".
Medans vi som växte upp med sega föredrar djupare spel med story och tyngd, och kanske tom är simulatorbuff som jag
Då kanske du inte har noterat att alla(?) Nintendospel och en massa Segaspel ska släppas till Wii.. Så sätt på dig cyklopet och boxningshandskarna igen så kör vi. xD
"The service allows Wii owners to emulate past Nintendo consoles and purchase games originally released for them (NES, SNES and N64) and formerly competing systems, the Mega Drive/Genesis, the TurboGrafx-16, the MSX and the Neo Geo.[1]"
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Console
Ja After Burner var ju jävligt djupt. Angående särskrivning så kan du ju inte skriva ihop Duck Hunt till ett ord!?!?
angående Wii och AI så tror jag mer på någon som utvecklat för konsolen än er.
Vilka är "er"? Inte vi som säger det utan Chris Hecker på Maxis
Som många sagt tidigare så kommer folk tröttna på Wii. Det är kul i början men sen då? Och han har ju 100% rätt med att man inte kan få till en bra AI på den klena hårdvaran man finner i Wii.
Sen måste jag också påpeka att spel i allra högsta grad är konst. Har ingen här suttit och tänkt något i stil med "Wow! Hur kan man lyckas med att skapa något så underbart som detta?"
Min bästa upplevelse från ett spel måste vara FFX, scenen med Tidus och Yuna i vattnet med suteki da ne i bakgrunden. Där fick jag verkligen en wow känsla och jag upplevde en riktigt unik känsla jag ej tidigare fått i ett spel förut.
Men Cane, det handlar inte bara om hårdvaran. Hårdvaran hjälper inte något om ett spel är helt kasst programmerat. Man kan göra mycket mer med hårdvara än man tror, t ex Black till Xbox pressade konsolen till sina gränser. Klart, det finns en gräns men det går att böja en hel del.
Jag förstår inte varför wii skulle vara en "fluga" bara för att den har en kontroll som ger nya möjligheter. Man behöver ju inte använda något rörelsemönster till varje kontroll/funktion inne i spelet. Det går ju att göra ett vanligt kontrollschema också.
gamecube var asklen, wii är asklen.
Så gamecube var asklen? Sen får vi väl se hur mycket dom pressar ut ur wii. Man ser redan tendens på spel som börjar se snygga ut.
Chris Heckner som gjorde uttalandet har aldrig varit med och släppt ett enda spel. (cache av numera borttagen wikipediasida)
Cogito cogito ergo cogito sum.
Men Cane, det handlar inte bara om hårdvaran. Hårdvaran hjälper inte något om ett spel är helt kasst programmerat. Man kan göra mycket mer med hårdvara än man tror, t ex Black till Xbox pressade konsolen till sina gränser. Klart, det finns en gräns men det går att böja en hel del.
Wii kommer inte att få så mycket bättre grafik än va den redan är då den har likvärdig eller kanske tom sämre prestanda som Xbox, som redan blivit maxad. Många tycks inte fatta att hårdvaran i Wii är urusel, och då menar jag verkligen USEL. Idag kan man inte göra några större mirakelverk som man en gång kunde med Xboxen då det redan gjorts tidigare. Wii klarar inte ens 720p, Xbox klarar både 720p och 1080i om man köer en HD-kabel. Allt Wii har är en ny och ganska rolig kontroll, men sen då? Känslan ligger absolut inte i kontrollen, och dom som påstår de kan verkligen inte vara konsollveteran.
Ser det här ut som en bra kontroll? http://www.sxc.hu/pic/m/a/ac/acidbaby/175515_nes_controler.jp...
Verkligen inte, men det är fan en bland dom bästa kontrollerna som gjorts och spelglädjen va på topp. Så kom fan inte och säg att Wii är så bra enbart för att den är rörelsestyrd, idén SUGER ärligt talat, om du vill ha en spelupplevelse som Wii, skaffa dig ett liv.
Han har helt rätt, Wii suger häck!!! Det har jag sagt hela tiden, enda som är värt spara, om ens det, är kontrollen. Resten kan dem skrota på en gång. Pinsamt att hela världen gillar Wii, när de är det sämsta av möjliga konsoller ute. Samma sak som med VHS och Betamax. Vi människor verkar gilla det sämre i livet, vi verkar inte kunna välja rätt iaf.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
För det är omöjligt att välja mer än ett alternativ. :crazy:
Att säga att det är omöjligt att skapa konst på Wii:n för att den inte har tillräckligt kraftig hårdvara är som att säga att Picassos kubiska tavlor inte är konst för att de inte är tillräckligt avancerade eller inte har tillräckligt med färger.

jämfört med

Han har helt och hållet FEL! Varför? Jo därför att om man har sämre hårdvara så kan man inte gömma sig bakom tusentals realistiska polygoner utan blir tvungen att skapa bra, stilistik konst för att kompensera den sämre hårdvaran. Bra konst(läs eng. 'art') funkar på både Wii, PC, PS3 och 360 men dålig, tråkig konst kan inte ens hela världens polygoner rädda.
Ytterst bra exempel på detta är World of Warcraft och spel som använder cellshading, t.ex. Jet Set Radio.
Jakten på realism inom spel är positivt inom vissa genrer typ simulationer men i andra sorters spel har vi nått en gräns där det egentligen inte behövs mer polygoner.
Hehe, gösses! Dessa 2 grabbar (nämner inga namn) verkar inte änns ha kört Wii? Konstigt att den kan vara så dålig och tråkig när i princip alla tycker den är kul.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=48126
Spelglädjen handlar faktiskt i stort del om hur man styr ett spel, jag finner ingen spelglädje i Gears of War t.ex. Bara frustration när man försöker få in ett HS med snipern.. Klumpig kontroll kommer dö förr eller senare!
Gud har aldrig några av er gått en konst kurs eller nåt?
Konst defineras i betraktarens ögon, konst existerar bara när det accepteras som konst i någon annans ögon. Vilket betyder att vad som helst är konst så fort någon anser att det är det.
Dock håller ja med att mycket av en spel upplevelse (som alla Wii ägare tjatar om) kan höra ihop med t ex AI, lider av wiis brister. Fattar inte varför denna tråd kom in på artstyle när det är gameplay som blir lidande.
lol. Spel som en konstform? Konst är tråkigt.
Oh rly? Det här då?
Wii är en fluga som snart flugit klart.
word
Flugan har sålt nästan 5 miljoner ex. sedan December 8, 2006.
Eran superduper-grafik-maskin har sålt 1,6 miljoner ex. sedan November 11, 2006.
Källa: http://nexgenwars.com/
Nextgenwars är en inte speciellt pålitlig källa, då dom bara samlar in information från en del utvalda butiker.:O