Två teknikdemon från Star Wars: Force Unleashed

Medlem

till mitt försvar är jag ny opererad och sitter halvt nerknarkad på smärtstillande nu förtiden, men jag behandlar svenskan ganska bra i vanliga fall, iaf enligt min svenska lärare, eller svensk lärare om vi ska vara riktigt petiga som gett mig MVG på de senaste 5 uppgifterna i sträck i Svenska B. Sen är det en personlig uppgift att man ska ge blanka fan i grammatik på nätet så länge ens skrift är någorlunda förstårlig

Medlem
Skrivet av NoCc:

till mitt försvar är jag ny opererad och sitter halvt nerknarkad på smärtstillande nu förtiden, men jag behandlar svenskan ganska bra i vanliga fall, iaf enligt min svenska lärare, eller svensk lärare om vi ska vara riktigt petiga som gett mig MVG på de senaste 5 uppgifterna i sträck i Svenska B. Sen är det en personlig uppgift att man ska ge blanka fan i grammatik på nätet så länge ens skrift är någorlunda förstårlig

"Förståelig".

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Inaktiv
Skrivet av NoCc:

Jag fick IG på min skrivuppgift i nationella svenska B-proven, fast de hade bedömt min text att vara av MVG-kvalité.
Detta visar att de flesta lärare tar mycket mer hänsyn till om man följt riktlinjerna för den typ av uppgift/uppsats man gjort.
Därmed behöver man inte vara överdrivet duktig på de grammatiska avdelningen för att få ett högt betyg.

Jag förstår folk som irriterar sig på språkpoliser, men jag förstår likväl folk som får krupp när någon tar fel på ett så enkelt begrepp.

"svenskalärare"; svenska är ett ämne, och "svensk" är en person av svensk nationalitet.

Medlem

jaakob jo jag tycker också det, men tekniskt sett så är svensklärare rätt tyvärr

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Bazil:
Skrivet av Philip:

Sluta. Leka. Språkpoliser.

Killen måste ju lära sig! Om han inte gör det så kommer hans svenska-A lärare att slå skiten ur honom med en linjal.

hur man utläser orden ändras ju inte så jag förstår inte varför vissa få personer måste känna sig så duktiga genom att påpeka ett så trivialt stavningsfel.

och jag har inget minne av att vi någonsin gick igenom hur man använde de/dem/dom på svenskalektionerna och jag fick VG i både svenska A och B utan problem

SVENSKlektionerna

signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

123
Skriv svar