Handla Prey via Steam

Robot
Medlem
Handla Prey via Steam

Ska de sälja spel genom Steam ska de ta mig fan ha lägre pris. Verkar inte vara fallet...

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Ska de sälja spel genom Steam ska de ta mig fan ha lägre pris. Verkar inte vara fallet...

Håller med totalt!! Om dem tjänar lite pengar på att slippa ha fysisk skiva, manual, fodral. Borde dem åtminstone sänka priset lite. Och för besväret man brukar få med online varianter, det borde också dra ner priset lite.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag kan inte hålla med er mer. Jag har faktiskt tänk på det där varje gång jag klickar in på steam"butiken". Känns som det blir billigare att köpa i affären.

Men att dom väljer steam som multiplayerplatform(eller vad man ska kalla det) är suveränt. Älskar serverlistan som är ûbersnabb om man jämnför med t.ex. BF-seriens inbyggda.

Medlem

50 dollar, helt galet högt.
Billigare att köpa med fodral och från england, med skatt för att man byter från svenska kronor till £ eller €.
Men men, de gör som de vill antar jag, frågan är varför priset är så högt, det är visserligen bara 4 månader sedan det släpptes (enligt FZ's spellista), men att ta fullpris är galet.

Medlem

Det blir ju trots allt "bara" 350:-, dollarn är ju värd 7 kr varken mer eller mindre för tillfället. Vet inte om vissa här per automatik ser 50 dollar som 500 kr....känns nästan så pga kommentarerna. Men jag håller med om att det borde vara billigare på nätet.

Inaktiv

En anledning till de höga priserna tror jag är att spelen också ges ut i vanlig butik och att utgivarna därför ställer krav på att priserna på Steam inte ska konkurrera för mycket.

Finns ju inte så många exempel på spel enbart släppta på Steam. The Ship och Garrys mod säljs för tio dollar (67 (?) kronor plus skatt), men de är inte direkt några storspel...

nj
Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Det blir ju trots allt "bara" 350:-, dollarn är ju värd 7 kr varken mer eller mindre för tillfället. Vet inte om vissa här per automatik ser 50 dollar som 500 kr....känns nästan så pga kommentarerna. Men jag håller med om att det borde vara billigare på nätet.

Tillkommer inte svensk moms när man handlar via Steam? För isåntfall så ramlar väl priset in på ~440 kr, har för mig det var lite diskussioner om att försöka kringgå momsen med Steam när HL2 dök upp.

Sedan att priserna är höga via Steam är på sina sätt inte helt konstigt heller. Finns ju trots allt en kostnad i att tillhandahålla bandbredd, servrar och sådant för Steam-nätet.
Så även om kostnaden för tryckta manualer, CD/DVD-skivor, lådor och annat försvinner så tillkommer det en annan fast kostnad som måste betalas på något sätt.

1
Skriv svar