Playstation 3 - inte för het

Robot
Medlem
Playstation 3 - inte för het

Ja om Sony säger att det är så...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Låter som Bagdad Bob börjat jobba för Sony..

Medlem

Så alla dom som var på plats och såg detta som t ex reportrar alltså ljuger? ....... ok >.<

Medlem

Orkar inte med en 360 historia igen, förekommer mängder med felrapporteringar från kunder om överhettade 360, ska detta nu drabba oss igen med ps3...nej tack!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tyvärr lär det bli en 360-historia igen, varför? Jo för att maskinen är för avancerad och fullproppad att den nästan ber om en överhettning

Medlem

Sen att ett test exemplar som visas på en mässa instängd i en glas kub med strålkastare på överhettas är ju ingen större förvåning. Och folk måste fatta att konsollerna blir mer och mer som datorer i det avseendet att dem har hårdvara som blir varm och kräver fläktar. Dvs stänga in den i ett tv skåp eller dylikt = dålig ide.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

^--- Säkert true, men varför förneka att det hände? Låter som en fanboy som letar ursäkter till något som inte behövs ursäkter till. Inte för att jag säger att du är det, men problemet här är ju att det hände och dom förnekar det.

Medlem

Hehe, nu säger tom Sony att PS3 inte är så het...:P

Jaja jag vet dåligt skämt slå mig bara!

Inaktiv
Skrivet av Noken:

Hehe, nu säger tom Sony att PS3 inte är så het...:P

Jaja jag vet dåligt skämt slå mig bara!

tyckte skämtet va bra :$

Medlem

tror knappast varenda maskin sony spouttar ut kommer vara felfri, det hände microsoft det kommer hända sony och det kommer troligen drabba wii också.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Sen att ett test exemplar som visas på en mässa instängd i en glas kub med strålkastare på överhettas är ju ingen större förvåning. Och folk måste fatta att konsollerna blir mer och mer som datorer i det avseendet att dem har hårdvara som blir varm och kräver fläktar. Dvs stänga in den i ett tv skåp eller dylikt = dålig ide.

Om jag var Sony med rätt så obegränsad ekonomi så hade jag nog sett till att det gick ett flöde av kallluft genom de skåpen...

Tror de borde tänka på sånt...

Flakmonkey
Skrivet av SWEBarb:

tror knappast varenda maskin sony spouttar ut kommer vara felfri, det hände microsoft det kommer hända sony och det kommer troligen drabba wii också.

Man kan ju hoppas att vi i Europa slipper de mest störande barnsjukdomarna iom att den kommer hit 4 månader senare

Medlem
Skrivet av degart:

Om jag var Sony med rätt så obegränsad ekonomi så hade jag nog sett till att det gick ett flöde av kallluft genom de skåpen...

Tror de borde tänka på sånt...

Du har ingen aning om hur produktutveckling går till, eller hur?

Dvs. ju mer nya tekniska specifikationer = dyrare produkt.

Inaktiv

Hubbe: Han syftade nog snarare på att testmiljön inför journalisterna borde ha varit mer välventilerad. Det har inte så mycket med kunskap om produktutveckling att göra.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av degart:

Om jag var Sony med rätt så obegränsad ekonomi så hade jag nog sett till att det gick ett flöde av kallluft genom de skåpen...

Tror de borde tänka på sånt...

Du har ingen aning om hur produktutveckling går till, eller hur?

Dvs. ju mer nya tekniska specifikationer = dyrare produkt.

Joo for Sony aer ju gor fattiga ockso>P


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^--- Säkert true, men varför förneka att det hände? Låter som en fanboy som letar ursäkter till något som inte behövs ursäkter till. Inte för att jag säger att du är det, men problemet här är ju att det hände och dom förnekar det.

Fanboy, jag? Mwahahahahahahahahahaha. Du har inte sett mig dissa Sony i varenda annan nyhet då? Har aldrig gillat Playstation, eller deras
"holier than thou" attityd.

Hur kommer det sig att man direkt blir kallad fanboy om man inte dissar PS3 direkt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

^--- omg en hater! eller va fan dom kallar folk som dissar PS3an

Medlem

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte Wii kommer ha samma problem som 360 har när det gäller överhettning.. Det är ju i princip en kraftigare GameCube, och se hur många "hål" och fläktar den har (Wii alltså). Typ 1 där bak samt ett mindre undertill.. Hur ser PS3 ut? Som en sweizer-ost (hur de nu stavas)

Sedan hur stabil Wii kommer att vara är ju en annan sak, jag tror dock den blir betydligt mer stabilare mot både 360 och PS3 när det gäller mjukvaran.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Joo for Sony aer ju gor fattiga ockso>P

Skärp dig för fan och kom tillbaka när du vill ha en vettig diskussion.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte Wii kommer ha samma problem som 360 har när det gäller överhettning.. Det är ju i princip en kraftigare GameCube, och se hur många "hål" och fläktar den har (Wii alltså). Typ 1 där bak samt ett mindre undertill.. Hur ser PS3 ut? Som en sweizer-ost (hur de nu stavas)

Sedan hur stabil Wii kommer att vara är ju en annan sak, jag tror dock den blir betydligt mer stabilare mot både 360 och PS3 när det gäller mjukvaran.

Håller med dig ochså med tanke på att processorn i Wii är optimerad så att den slukar mindre ström än Gekko i Gamecube.

Medlem

jag hade 2 st xbox 360 och båda blev överhettade, kunde knappt lira några spel. så nu ska jag köpa Nintendo Wii istället, det är en slimmad maskin som nintendo jobbat på att ska vara tyst och utan värmeproblem.
xbox 360 lät som ett sågverk när man skulle köra nåt spel, å sen frös spelen, + att man kunde steka ägg på baksidan av xbox 360 efter bara nån minut.

Medlem
Skrivet av patrik92:
Skrivet av Noken:

Hehe, nu säger tom Sony att PS3 inte är så het...:P

Jaja jag vet dåligt skämt slå mig bara!

tyckte skämtet va bra :$

Var det jag tänkte när jag såg rubriken.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av Karatekurt:

jag hade 2 st xbox 360 och båda blev överhettade, kunde knappt lira några spel. så nu ska jag köpa Nintendo Wii istället, det är en slimmad maskin som nintendo jobbat på att ska vara tyst och utan värmeproblem.
xbox 360 lät som ett sågverk när man skulle köra nåt spel, å sen frös spelen, + att man kunde steka ägg på baksidan av xbox 360 efter bara nån minut.

Har ett 360 men det har aldrig hänt nånting av det du beskriver... Men ifall det ni blir samma tjafs om P3 så som det blev om 360 så kan ni lika gärna lägga ner. Och sen så finns det inga bra spel till P3 lr Wii heller.;)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

du är rätt så klent begåvad ? inga bra spel till ps3 och Wii ? dom får väl släppas först innan du börjar tjöta. xbox 360 har funnits ute i snart 1 år, och om du inte är blind så har du nog noterat att det har varit väldigt dåligt med spel släppt till xbox 360.

och om du läser lite på webben så är det många som har problem med xbox 360, det är inte så kul ser du att köpa spel för 600 spänn som man blir tvungen att lämna tillbaks. och dessutom har Wii en webläsare, det har inte xbox 360, taskit för dig

Medlem

tror inte ps3 och Wii kommer ha hälften så mycke problem som xbox 360
microsoft hade nog lite för bråttom när dom började spotta ut sina maskiner.

min xbox 360 är iallafall inte kvar längre efter en del vredesutbrott över spel som låser sig,
och även i dashboarden hängde maskinen sig.
sen råkade xbox360 få en flygtur ut över balkongen....

1
Skriv svar