Blizzard söker RTS-folk - nytt Starcraft på g?

Medlem

Blizzard har (kommer inte ihåg riktigt men tror) 2.000.000 aktiva spelare i w0w. Dom i sin tur betalar ca 120kr i månaden:

120 * 2.000.000 : 240.000.000 kr/mån

Om jag va blizzard skulle jag först och främst satsa på den delen som ger mest inkomst (som vilket annat företag som helst).

Men efter som dom ökar sin inkomst med så mycket pengar, tycker jag att dom kan satsa på andra spel med. Vilket vi fåt bevisat nu, att dom söker folk :).

JAG HOPPAS på diablo3 OCH starcraft2
MVH// WeDDe

PS. Ber om ursäkt för allt svammel

Medlem

Hoppas det blir ett nytt starcraft, brukar lira det i lan då och då mellkan varven med generals och mkt warrock på sistone
Skulle va kul om dem kunde låna lite från empire at war och göra lite Rymd strider och inte bara mark skirmishes
Och sen hela levling grejjen i wc 3 tyckte ja inte alls om, skulle inte passa sig i SC's universum heller tror jag. hoppas också Sc 2 blir i 3D eller nåt som ser 3d , fast ja vet inte det kanske kan funka i WC 3 grafik också? Bara dem förösker få bort det tecknade grafiken så mkt som möjligt så.
Även om jag u hjärtat är en C&C'nare så tycker SC spelen e kul ibland också. Det var nåt speciellt när man hörde terran marines kulsprute ljud och så i början... 8)

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av conthox:

Hoppas på ett SC2, bara de inte förstör det med hjälte-RPG-grejen.

Hjälte-RPG-grejen var ju helt klar en av de bästa nya sakerna i WC3.

Jag vill ha mer saker som uppmanar spelaren att värna om sina enheter och evakuera skadade gubbar, laga dem och sätta tillbaka dem i kriget. Att ösa ut karaktärslösa, anonyma enheter som man medvetet skickar mot döden sabbar ju stämningen så mycket.
Så mer "personlig utveckling" för enstaka enheter, fler unika karaktärer och mer micro-management med inventories och liknande är helt klart önskvärt.

Om sen är lämpligt att "levla" och placera ut XP, och ha detta i multiplayerspel kan dock diskuteras...

Inte I starcraft, där är det ett hänsynslöst utplånings krig. Zerg offrar allt dom har för sin queen. Marines offras för pengar osv. Det ska vara totalt krig och slakt I starcraft. Inte en gubbe som kan banka skiten ur 200 fiender typ. Det passar I Warcraft universumet men inte I starcraft.

Bort med hjälte rpg skiten och fram med mass slakten som är starcraft!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av WeDDe:

Blizzard har (kommer inte ihåg riktigt men tror) 2.000.000 aktiva spelare i w0w. Dom i sin tur betalar ca 120kr i månaden:

120 * 2.000.000 : 240.000.000 kr/mån

senast jag hörde var det 6.5 miljoner spelare

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av WeDDe:

Blizzard har (kommer inte ihåg riktigt men tror) 2.000.000 aktiva spelare i w0w. Dom i sin tur betalar ca 120kr i månaden:

120 * 2.000.000 : 240.000.000 kr/mån

senast jag hörde var det 6.5 miljoner spelare

och då vet jag inte ens om dom räknar med asiatiska spelare..

Skrivet av Wardancer:

Inte I starcraft, där är det ett hänsynslöst utplånings krig. Zerg offrar allt dom har för sin queen. Marines offras för pengar osv. Det ska vara totalt krig och slakt I starcraft. Inte en gubbe som kan banka skiten ur 200 fiender typ. Det passar I Warcraft universumet men inte I starcraft.

Bort med hjälte rpg skiten och fram med mass slakten som är starcraft!

Nu pratar du om Total Annihilation, inte StarCraft. Starcraft har karaktärer och hjältar, och ett flertal enheter som i liten grupp kan banka skiten ur 200 fiender. Varje enhetstyp har sin egna unika karaktär som personifierar krigarna och uppmanar spelaren till att älska dem.
Hela historien i SC cirkulerar även runt hjältar som inte får dö - men de gjordes tyvärr så svaga att man förvarade dem långt innanför sina försvarslinjer istället för att gå ut och kriga med dem. Hjältesystemet i WC3 förbättrade det som lyfte fram Starcraft och gjorde spelet överlägset andra samtida strategispel.

Visst skall det vara krig och total slakt - men bara för att de grymma gubbarna skall ha något att skjuta på

Medlem

Skitsnack, hjältarna gav inte starcraft något. Det är ju knappast för hjältarnas skulle det spelas i MP fortfarande, och hjältar fanns redan i WC2, där var dem dock väldigt klena, ofta inte mer än en vanlig gubbe som inte ens kunde uppgraderas, medans hjältarna i SC faktisk bankade rätt mycket bakdel.

Det som gör SC bra är just att alla units är väldigt unika och väl balanaserade mot varandra, och att man har mycket av dem. I WC3 är det micromanagement som gäller, I SC är det inte alls lika mycket sådant utan annat som är mycket viktigare. Och det som gjorde Starcraft så bra var att det var ett av de första spelen som hadde 2+ lag som var helt unika. Istället för t.ex. WC2 där lagen var spegel bilder med ett fåtal abilitys som skilde, det och den väldigt bra storyn i singlerplayer. Ett hjälte system ala WC3 skulle förstöra spel stilen Starcraft har totalt.

Slartibartfast det du tänker på låter mest som något som skulle utspela sig i Warhammer/Warhammer 40k, där är det massor med små units som inte betyder ett skit utan är mest till för att bli totalt krossade av de super hjältar som finns.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Vi ser nog StarCraft från två helt olika håll - jag ser SC som den utmärkta storydriva singleplayerupplevelse som ännu inte har överträffats av något spel i samma genre.

Multiplayer i SC var i min mening lika frustrerande som multiplayer i WC3, och där var det ju scriptade rpg-banor och aeon of strife som var roligast.

Inaktiv

WC historian bara upprepar sig hela tiden. Men det kan hända att den är djupare och kanske har mer 'bakgrund' än starcraft, men starcraft har mer bakgrund än vad man tror (nån som pluggat på xel'nagas historia här?). Hur som helst så är storyn man får ta del av in-game i starcraft 10.000 gånger bättre än någon warcraft story.

Som preator Artanis säger när man klickar på honom för många gånger, "This is not warcraft in space! It's much more sophisticated!"

Det är det som utspelar sig i spelet som räknas, om jag spelar ett spel (eller ser en film) så vill jag inte läsa en massa annat för att kunna ta del av budskapet.

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av WeDDe:

Blizzard har (kommer inte ihåg riktigt men tror) 2.000.000 aktiva spelare i w0w. Dom i sin tur betalar ca 120kr i månaden:

120 * 2.000.000 : 240.000.000 kr/mån

senast jag hörde var det 6.5 miljoner spelare

Ahh okej, mjo det låter vetigare :P.
Fatta va pengar dom gör! Blizzard är alldeles för underbara!!!!

Kanske man ska köpa sig lite aktier i blizzard

Medlem

Det man kan fråga sig är ifall det är 6.5miljoner Aktiva spelare, 6.5miljoner som har aktiverat mot 6.5miljoner som faktiskt fortfarande betalar är det stor skillnad mot.
Men att de är rika som fan och bara vill ha mer pengar är inte tvekan om. Har iom WoW tappat all respekt för Blizzard.

on topic:
Starcraft 2 ser jag mycket hellre än något mer Warcraft spel, även Diablo 3 skulle vara mycket trevligare, blev grymt besviken på War 3, enda roliga med det är Tower Defence/Dota.

Inaktiv

Hoppas verkligen på ett SC2... Det behövs.
Har alltid gillat SC bättre än WC. Och Warcraft tappade väldigt mycket iom WC3. Nu tycker jag iof att WoW är ett bra spel men Burning Crusade känns som... att dom har hitta på nödlösningar med raserna. Shamans i alliance och Palla hos Horde.. brrrrr

12
Skriv svar