Team Fortress 2 släpps med HL2: Ep. 2

Medlem

*blurp*

Där ser man, satte nästan chococaffet i halsen :/

Ska bli kul och se hur det blir, Portal kan nog också blir nice.. Kanske.

Medlem

Hehe kanske blir detta som sätter sig ovanför BF2142 och Quake Wars

Hoppas dom skippat fordon bara, ett självklart köp - och det där med;

Citat:

It's got a totally exaggerated, crazy art style now. Looks a little like Spy vs. Spy or No One Lives Forever, kind of a '60s spy feel.

Låter jäkla ball


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

vill se bilder/filmer på spelet drygt att veta att det nu finns, utan att se nån som helst info/bilder på det =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Får man väl köpa Episode 2 då

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Först Prey och nu detta. Kan det till och med vara så att ett visst annat spel är på gång? Nej, det vore för otroligt!

Som jag har sagt tidigare; Finland vann Eurovision, så nu lär väl DNF vara på väg också.

OnT: Har visserligen inte följt med TF2, men samma spelstil som t.ex. BF2 är det väl ändå inte?

Medlem

Valve skrotade nog TF2 när BF1942 dök upp. Det TF2 som nu kommer att släppas lär väl vara TFC: Source. Om de kallar det TF2 så har Valve det spelet ur världen och ingen kan klaga på att det aldrig släpptes/blev klart.

Medlem

Varför får man inte höra "LOL LOL det kommer aldrig att komma ut", "haha vapourware" etc. när TF2 nämns? Så fort det kommer nåt om DNF så är ju cirkusen igång.
Spelen har ju varit under planering/utveckling i princip lika lång tid (TF2 ett år kortare, kanske).
Blir kul att pröva, Team Fortress var en av de bästa Quakemoddarna..

/Forcie, som ser fram emot båda spelen

Medlem
Skrivet av Forcie:

Varför får man inte höra "LOL LOL det kommer aldrig att komma ut", "haha vapourware" etc. när TF2 nämns? Så fort det kommer nåt om DNF så är ju cirkusen igång.
Spelen har ju varit under planering/utveckling i princip lika lång tid (TF2 ett år kortare, kanske).
Blir kul att pröva, Team Fortress var en av de bästa Quakemoddarna..

/Forcie, som ser fram emot båda spelen

Har man ju fått höra flertalet gånger, men det här var ju bättre information än vad DNF har att komma med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

haha vapourware!

Nöjd, Forcie?

TF2 har verkligen tagit god tid på sig. Beslutet att göra karaktärerna som animerade figurer i en Pixar-film... Kan funka... kanske...


signatur

- r4z0r -

Medlem

Hmm, ska man skämmas eftersom man aldrig lirat TF?
Ännu mindre vet hur det ser ut....


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Vore riktigt kul med TF2, ettan lirade man ju som en tok back in the days. Blir dock lite skeptisk till följande som har med grafiken att göra...

Skrivet av Newell:

Newell explained that Valve wanted to make this action game distinct, so the graphics (which use the Source engine) look like a Pixar animated movie. To reinforce this, the carious character classes in the game look like cartoon caricatures. These include the Medic with the huge needle or the Demoman with the sticks of explosives.

Självklart vill man ha ett spel i stil med BF2, inte något som liknar teletubbies.

Precis så som Teamfortress alltid sett ut. Cartoonish och så långt från verkligheten man kan komma. Det är arkad action på högsta nivå, inte nåt annat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Väldigt trevlig överraskning. Hoppas bara att detta inte medför förseningar på Episode 2. Väntan är tillräckligt lång som den är.

Det har släpps en gruppbild på alla klasser i TF2. http://www.halflife2.net/news//1152917265_Team_Fortress_2_Gro...
Är också sagt att det ska komma filmer på Episode Two, Portal och TF2 nästa vecka!

Medlem

Detta var då på tiden..

Ett självklart köp för mig, men har svårt att tro att man får samma "njutning" och känsla som i det gamla TFC, trots "cartoonish" look. Men man kan ju såklart hoppas.


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Flakmonkey

Verkligen intressant stil på grafiken, inte originell direkt men inte vad man förväntar sig från Valve Kommer nog bli en grej som man antingen älskar eller hatar

Medlem

Hoho, ja jag minns hur jag och polarna satt och drömde om TF2 för herrans massa år sen, kikade bilderna i PC Gamer när de använde sig av hl1 (q2?) motorn fortfarande


signatur
Medlem

Pyyyyyyyyyroooooooo jag har saknat dig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

De har nerfat TF2 från att ha varit ett helt eget spel, till en avancerad mod ser det ut som. Bra val faktiskt, för TF utan alla klasser och de klassiska spelsättet (CTF) kanske emd nåra nya
är det man vill ha, inte en DoD klon meed fordon. DoD:S är bra som det är...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av lapa:

EN SAK SÄGER JAG

http://www.fortress-forever.com/

finns inget annat. dissa tf2 ffs.

Finns ingen anledning till att dissa den pågrund af Fortress Forever. Speciellt inte eftersom ingen av oss har provat tf2 ännu.

jo, för att få en större community.

Inaktiv

Spännande. Jag hoppas bara det blir mer än ett "TF:Source"

Medlem

hehe, det blir alltså en mod av en mod nudå?

Medlem

Haha, de figurerna ser grymmt roliga ut. Ska bli kul att testa och förhoppningsvis blir det ett kanonspel med snabb fysik mm


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

och vad faan hände med de TF2 man såg video om? Tack Valve för att ha sabbat TF2 till någe jävla disney spel!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Självklart vill man ha ett spel i stil med BF2, inte något som liknar teletubbies.

Det är det man inte vill.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar