Gnällsverige.

Medlem
Gnällsverige.

Har blivit så trött på alla personer som tycker att om något spel visar mycket redan från början så blir det gnäll.. Man får inte längre visa sitt spel förmycket utan man måste bara släppa lite grann då och då. Snälla om du hade gjort ett spel skulle inte du också vilja visa så mycket som möjligt vad det spelet går för? Sen får visst inte ett företag tjäna massa pengar på det dom har skapat och varför inte? dom har slitit som fan med ett spel i flera år och sedan kommer det några och tycker att dom borde göra spel som kostar mindre i butikerna.

Fast så är jue sverige; tjuriga och gnälliga för hela slanten. När ska sverige vakna upp och lukta på askan?

#blogg

Pansarknekt
Gnällsverige.

Ett spel för mig är oftast en upplevelse. Jag vill inte ha sett 10 trailers på alla coola monster innan jag har spelet. Sen behöver man inte se dessa trailers men tror man på hypen kan det ske att man blir svag

Sen att man ska tjäna pengar på spelet man gjort är ju klart annars kan man ju inte köpa nudlar och jolt. Däremot så leds många spelföretag av folk som inte har så mycket koll på spel utan bara ska dra in pengar vilket gör att dom alltid tvingar sina utvecklare att producera säkra kort. Detta hämmar kreativiteten och nyskapandet inom respektive genre. Utvecklar och utgivare är oxxå två helt olika delar inom utvecklingen av ett spel som ibland skapar konflikter.

Sen att det gnälls mycket märks särskilt på detta forumet, shheeet. Kolla bara in Starcraft II threaden...


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar