Shogo: MAD

Medlem
Shogo: MAD

Shogo: Mobile Armor Division är nog det roligaste mech spelet som jag har spelat, det slår nästan Mechwarrior som inom mångas hjärtan är guldvärt det är det hos mig med men man kan alltid vänsterprassla. Robotar är alltid grymt och robotar med feta vapen är även grymmare.

Du spelar en person som har blivit av med det mesta och bara drivs av hämnd du har hamnat i ett krig som verkar inte ha ett slut. Du är kaptenen på ditt eget enpersons fordon en ca 10 meter hög Mech som är laddad med diverse vapen som kan vara bra i strid. Du springer runt på gator och vägar i ett land som ser ut som Japan, det mesta som du ser kan förstöras och din skor är gjorda för att krossa fotsoldater.

Detta spel är rätt gamalt det kom 1998 men spelade det rätt nyligen och det håller fortfarande, Videosarna dock var lite små konstiga vet inte om det är spelet eller om det var min Cd-rom, men nöjet var iaf på min sida. Då spelet har olika moment så tillåter spelet dig att få spela ibland även utanför mech:en och även där är det riktigt rolig och du kan även styra hur spelet ska sluta och det är alltid ett plus.

[i]Dead or alive your coming with me[/i]

#blogg

Medlem
Shogo: MAD

Shogo kom ju verkligen från ingenstans och var riktigt roligt! Dock kändes det ändå mer som en fps än ett riktigt mechspel tycker jag.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Jo det kan jag hålla med om det är inte det typiska Mech-spelet att man känne sig som man sitter inne i en lyftkran typ. här så springer du runt och pangar på och det känns som du är ett med din mech.

1
Skriv svar