Europa har valt...

Inaktiv
Europa har valt...

..och genast blir hela svenska befolkningen astjurigt för att Aftonbladet, Expressen och andra diverse dasstidningar tutat i Sverige att The Ark minsann ska vinna hela ESC!

Expressen skriver "superfiaskot" som huvudrubrik i skrivande stund och aftonbladets server är överbelastat och går ej att komma in på. De följande dagarna kommer insändarsidorna regna av fördomsfull galla mot östeuropa där man skriver att Sverige bör sluta delta i ESC blablabla...

Jag tycker hela det är tjafset är förbannat löjligt. Öst hade faktiskt BÄTTRE låtar än väst, in my honest opinion, och förtjänade således fler poäng. Jag är glad att Serbien vann, även jag, som hårdrockare, tyckte om denna ballad.

Varför är det så då? Kanske någon frågar sig. Faktum är att "väst" redan dominerar pop-musiken, i synnerhet Storbritannien, och anser sig inte ha något att bevisa i ESC.

Jag kommer njuta hela vägen till Belgrad. För detta året kommer bestå av gnälliga svenskar som är så besvikna på att vad ESC heter och är. Men nästa år kommer ni sitta där igen likt förbannat och nästa år kommer ni bli lika förbannade om den bild Aftonbladet målar upp inte stämmer.

Personlig topp 5:

1. Serbien
2. Vitryssland
3. Sverige
4. Grekland
5. Finland

I rest my case.

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv
Europa har valt...

Efter att ha sett din personliga topp fem är jag glad att jag ithne delar playlist med dig ;P


signatur

To swing is not to Wii.

Inaktiv

Playlist? Vad menar du?

Topp 5 i ESC ja. Topp 5 i Winamp ser ut så här ungefär:

1. In Flames - Embody the Invisible
2. Motörhead - Don't need Religion
3. Guns 'N Roses - Welcome to the Jungle
4. In Flames - Coerced Coexistence
5. Motörhead - Born to Raise Hell


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar