Half-Life 2: Episode Two premiärfilmat

Medlem
Half-Life 2: Episode Two premiärfilmat

Om det är samma film man får efter att ha varvat Episode 1, så rekommenderar jag att först varva spelet. Blir som en skön present.

Medlem

Mm... det är samma film.
Förresten, är det bara jag eller ser grafiken bättre ut i filmen? Skuggorna är mycket finare t.ex... :/

Medlem

Episode One var mycket bättre än Själva HL2 tillsammans.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Såg ritkigt smarrigt ut! Får se har inte spelat One ennu men det verkar va fina grejjer!

Medlem

När kommer ep2?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av Fifty:

När kommer ep2?

Även om ett officiellt lanseringsdatum ännu saknas talar omständigheterna för att Episode Two kommer att släppas strax efter årskiftet.

Kanske borde läsa nyheterna innan ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

All hail the Vortigaunts! They will save mankind!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

All hail the Vortigaunts! They will save mankind!

Känns nästan som det ju, de äger så phett


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser otroligt bra ut längtar som atan, EP1 var hur bra som helst.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Fifty:

När kommer ep2?

Även om ett officiellt lanseringsdatum ännu saknas talar omständigheterna för att Episode Two kommer att släppas strax efter årskiftet.

Wow det var inte tidigt. Dom tar verkligen tid på sig att göra dom där. Är det relativt litet team som sitter och skapar som här episoderna?

Jag menar nu har dom tekniken, de flesta modellerna, de flesta texturerna och allt klart, borde väl inte ta så lång tid.

Fast iofs. sa du att det inte var officiellt, men låter väl inte otroligt iochmed att Valve gör det.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Fifty:

När kommer ep2?

Även om ett officiellt lanseringsdatum ännu saknas talar omständigheterna för att Episode Two kommer att släppas strax efter årskiftet.

Wow det var inte tidigt. Dom tar verkligen tid på sig att göra dom där. Är det relativt litet team som sitter och skapar som här episoderna?

Jag menar nu har dom tekniken, de flesta modellerna, de flesta texturerna och allt klart, borde väl inte ta så lång tid.

Fast iofs. sa du att det inte var officiellt, men låter väl inte otroligt iochmed att Valve gör det.

dom kommer nog att updatera grafiken som dom gjorde med episode one, tex ljuset är mycket snyggare sen så kommer nog source motorn få sig en updatering med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det undrar jag, de lär ju optimera motorn lite mer, men vad gäller features så finns inte mkt de kan lägga till inom ramen av dx9.
Jag gissar att först episode 3 om ens det får ngn större uppgradering motormässigt då vista och dx10 är vanligare, valve ahr nog satt sina 3dproggare på att göra HL3 motorn nu när episoderna görs av contentutvecklarna...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Årsskiftet?! Det är ju jättelänge tills dess! Jag hoppades på juli...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Oktober kanske?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

åhhh varför kan jag aldrig tanka från fz? När jag klickar börjar det streama och om jag sparar länk som så sprar kjag bara själv länken. Grymt fittigt!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Om ni jämför grafiken från original HL2 med Episode One, så har Episode One bra mycket stilrenare, mindre buggig, snyggare grafik. Source motorn kan fortfarande, och lär kunna mer.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

source-motorn var gammal redan när den kom imo

Medlem

Bara det inte blir LOST alá Half-life.. räcker med 2 episoder lixsom. Sen vill jag nog ha ett nytt spel. Men om jag nu känner media bolagen rätt (Obilvion mods nån) så vill dom tjäna så mycket dom bara klan på det dom har. inge fel i mitt sende dock i detta fallet. men bara det inte blir episode 32 av saken.

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Bara det inte blir LOST alá Half-life.. räcker med 2 episoder lixsom. Sen vill jag nog ha ett nytt spel. Men om jag nu känner media bolagen rätt (Obilvion mods nån) så vill dom tjäna så mycket dom bara klan på det dom har. inge fel i mitt sende dock i detta fallet. men bara det inte blir episode 32 av saken.

Kommer bli 4 episoder som sagt, tror storyn redan är upplagd.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Jinx:

source-motorn var gammal redan när den kom imo

Skojar du lr? Hur kan du tycka det, den tar de mesta enligt mig fortfarande. Beror helt på vart i spelet du där, en del ställen är furktansvärt bra gjorda.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:
Skrivet av Jinx:

source-motorn var gammal redan när den kom imo

Skojar du lr? Hur kan du tycka det, den tar de mesta enligt mig fortfarande. Beror helt på vart i spelet du där, en del ställen är furktansvärt bra gjorda.

Jinx har rätt till en väldigt liten bit, en del ställen är så äcklgigt dåligt gjorda, fast bara i original hl2


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Haziza:
Skrivet av Jinx:

source-motorn var gammal redan när den kom imo

Skojar du lr? Hur kan du tycka det, den tar de mesta enligt mig fortfarande. Beror helt på vart i spelet du där, en del ställen är furktansvärt bra gjorda.

Mjo, vissas ställen kan imponera med vissa total floppar. Inomhus miljöer har en förmåga att vara grymt odetaljerade. Kolla när du strövar runt i kordiorer eller instängda rum. De oftast bara en kub med en textur och kanske om man har tur, ett fyrkantigt objekt i ena hörnet.

Sedan är skuggningen verkligen dålig i gämföresle med vad som finns. Har för mig Evolva (kan inte alla vet vad det är för spel) hade likvärdig skuggning.

Dock kan utomhus miljöerna se väldigt bra ut med mycket detaljer och man ser verkligen inte alls samma kantighet som i inomhusmiljöerna. Sedan kan ni kolla in skogen i trailern, inte direkt oblivion, inte ens nära faktiskt.

Men jag säger inte att det måste vara snyggare. Tycker det var skön att kunna dra på allt på högsta och 4x AA utan ett enda hack. Sedan var det aldrig så man tänkte på att något var fult och iriterade sig på det.

Sedan är det väl bara be till gudarna att Alyx dör eller nåt annat trevligt. Tycker inte det är jätte roligt att springa runt med henne, tvärtom faktiskt.

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Haziza:
Skrivet av Jinx:

source-motorn var gammal redan när den kom imo

Skojar du lr? Hur kan du tycka det, den tar de mesta enligt mig fortfarande. Beror helt på vart i spelet du där, en del ställen är furktansvärt bra gjorda.

Jinx har rätt till en väldigt liten bit, en del ställen är så äcklgigt dåligt gjorda, fast bara i original hl2

Har du rätt i, orginal HL2 hade betydligt fler riktigt fula områden. Speciellt de mer öppna miljöerna var fruktanvärt kantiga. Man funderade ibland på om man körde Quake 1 med upphottade texturer, shaders.

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Bara det inte blir LOST alá Half-life.. räcker med 2 episoder lixsom. Sen vill jag nog ha ett nytt spel. Men om jag nu känner media bolagen rätt (Obilvion mods nån) så vill dom tjäna så mycket dom bara klan på det dom har. inge fel i mitt sende dock i detta fallet. men bara det inte blir episode 32 av saken.

Håller med helt hoppas storyn var upplagd
helt annars om den fortfarande skrivs
är risken att det slutar som en
TV-serie ala Lost elle Prison Break dvs

dem fortsätter så länge dem tjänar pengar
(självklart) men storyn blir allt mer osammanhängande och slutet blir total pissigt när det väl kommer.

Medlem

Storyn är upplagd. Det blir 3 episoder gjorda av Valve och en fjärde fristående episod gjorda av ett annat bolag.

Personligen hoppas jag på att episod 4 återintroducerar Adrian Shepard i HL världen.

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

åhhh varför kan jag aldrig tanka från fz? När jag klickar börjar det streama och om jag sparar länk som så sprar kjag bara själv länken. Grymt fittigt!

Jag antar att du använder firefox.

Gå in i options någonstans och säg åt programmet att det skall spara ned filer som slutar på wmv, avi eller vilket format det nu var.

Medlem
Skrivet av SoniC:

åhhh varför kan jag aldrig tanka från fz? När jag klickar börjar det streama och om jag sparar länk som så sprar kjag bara själv länken. Grymt fittigt!

Om den sparas som download.php så ladda hem den och sen döp om den till .wmv så funkar det.

Medlem
Skrivet av Jinx:

source-motorn var gammal redan när den kom imo

tycker samma här, fanns spel som hade betydlig bättre grafik när HL2 släpptes.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jinx:

source-motorn var gammal redan när den kom imo

tycker samma här, fanns spel som hade betydlig bättre grafik när HL2 släpptes.

Tekniskt sett, javisst. Men personligen tycker jag att HL2 såg absolut bäst ut (estetiskt sett) av de tillgängliga FPS som fanns på marknaden när det lanserades.

Tycker f.ö att det fortfarande ser väldigt bra ut.

Medlem

Lookin' good!
Är det bara jag som tycker att vapenljuden är ytterst tråkiga att lyssna på?


signatur

I'm a snake, follow me!

1
Skriv svar