Mercenaries 2 - ett propagandavapen?

Inaktiv

tihihi min förutspåelse tidigare verkar uppfyllas....idioternas skuggor börjar avbilda sig

nämen alvarligt nu, i första mercenaries fanns svensken som en bland andra eller var han någon sort huvudperson?

Medlem

Svensken var en av 3 spelbara karaktärer i första spelet.
Peter Stormare gjorde hans röst för övrigt.
Gillade verkligen det första spelet, och uppföljaren verkar bli grymt.

Medlem
Skrivet av huntaz:

tihihi min förutspåelse tidigare verkar uppfyllas....idioternas skuggor börjar avbilda sig

nämen alvarligt nu, i första mercenaries fanns svensken som en bland andra eller var han någon sort huvudperson?

Som sagt så var han en av tre, han var dock utan tvekan den coolaste karaktären och det hade han varit även om han inte var svensk.

Skrivet av reset2:

Låten har inget med nasism att göra (eller jo, men inte på det sättet)...

Jo, jag vet - Slayers sångare är (lite) svart, och producenten till albumet där låten finns med är jude...

Dock finns det hur mycket rum som helst för missförstånd från folk som inte är intresserade av Slayers musik.
Jag tror utvecklarna av spelet skulle kunna få en rejäl utskällning från sina förläggare för att de har med en arisk karaktär som tycker om musik som handlar om förintelsen...

Visste du att Wolfenstein blev bannat i tyskland p.g.a. nazi-referenser?;)

Medlem

[quote=slartibartfast]
Jo, jag vet - Slayers sångare är (lite) svart,
quote]

Nää. Han är latinamerikan, från Chile.


signatur

yolo

Inaktiv

[quote=Döbringer]

Skrivet av slartibartfast:

Jo, jag vet - Slayers sångare är (lite) svart,
quote]

Nää. Han är latinamerikan, från Chile.

jo men då är man ju lite svart
eller oliv färgad...... aja här i sverige så blir man nästan kritvitt för solen visar sig ju knappt

Redaktör
Skrivet av reset2:

Låten har inget med nasism att göra (eller jo, men inte på det sättet)...

Låten har väldigt mycket med nazism att göra. Den beskriver läkaren/tokfan Josef Mengeles vidrigheter i Auschwitz. Tror det var efter att Slayer släppte (den mästerliga plattan "Reign in blood", där "Angel of death" ingår) som nazistanklagelserna dök upp. Skumt i mitt tycke, texten är en neutral beskrivning, tar inte ställning åt nåt håll. Jämför "Dead skin mask", de har inte anklagats för att vara seriemördare/psykfall/Ed Gein-tillbedjare...

Finns väl en del andra saker som kan tolkas som högerextrema, t.ex. att Kerry King ser ganska brutal ut (googla). Men i texterna, åtminstone de äldre, tar de aldrig ställning för (eller emot) nån politisk riktning, inte som jag sett i alla fall.


signatur
12
Skriv svar