Super Street Fighter IV inte till PC

Robot
oan
Medlem
Super Street Fighter IV inte till PC

de är ju ärliga i alla fall...

Medlem

Tror inte de är speciellt ärliga, måste ligga en annan orsak bakom detta än ren nojja. Bara att uttalat säga att man inte släpper på steam för att det är orättvist för de som inte kan ladda hem. Det handlar om pengar för dem inte om orättvisa och säga sådant är ju bara löjligt.

Fast det är ju vanligt att skylla på piratkopiering, sanning är nog mera att PC spelet inte sålde tillräckligt mycket allmänt och det har inget med piratkopieringen att göra med största sannolikhet helt andra orsaker som tillex att folk spelar padspel på TV spel och inte PC.

Det är ju nästa lika patetiskt som Crysis utvecklarna klagade på pirater när de har gjort ett spel som en minoritet utav PC ägarna kan spela.

Medlem

Tja, de har ju siffrorna så jag litar nog mer på dem än spekulationer på forum, för att vara ärlig.

Medlem

Klart att de har siffror, men de har inga siffror hur många som har piratkopierat spelet, de har inga siffror på hur många som har piratkopierat och sedan köpt spelet. Så vad har det för siffror, de har försäljnings siffrorna sedan är de är låga säger de flesta spel tillverkare att de inte släpper till PC för att alla piratkopierar. Fast det är ju upp till dig vad du vill tro på eller inte

Avstängd

Lite töligt om alla ska börja resonera så här

Medlem

Gamdir: Oftast kan dom se hur många som har köpt spelet, jämfört med hur många som t.ex lägger upp poäng o skapar profiler osv.
Men visst, känns ju som det där med Steam är rätt ohållbart, vadå orättvist för dom som inte kan ladda ned?

Sen dessutom, spelet är ju egentligen bara ett DLC till Street Fight IV. Så att släppa ett helt nytt spel i stället för att erbjuda alla som köpte SFIV en uppgrading, det är ju Capcom som är arslena i det hela. Men det visste väl redan iom alla deras fuling DLC på Xbox 360 & PS3.

Medlem

Märkligt beslut.
Med tanke på att spelet använder samma spelmotor som SF4 som kom till PC borde det vara väldigt billigt (relativt sett) att göra en PC-version.

Även om det bara säljer 1% av vad konsollversionerna gör så borde de gå plus på den.
Och jag tror INTE de förlorar konsollkunde pga. att man kan pirata PC-spelet... Sällan Stellan.

Medlem

Man är irriterad över piratkopiering men väljer att avstå från en intäkt p g a påstådd orättvisa? Öhm...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bland det sämsta ursäkten som finns, det piratkopieras ju på consolerna hur mkt som helst. Nåväl, ingen förlust för mig iaf.

Medlem

Idioti. Sure vill de inte ha mina pengar så. Mongo.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jävligt tråkigt. O jag litar inte på de heller. Piratkopiering finns väl på konsoler också??!?!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Håkan:

Gamdir: Oftast kan dom se hur många som har köpt spelet, jämfört med hur många som t.ex lägger upp poäng o skapar profiler osv.
Men visst, känns ju som det där med Steam är rätt ohållbart, vadå orättvist för dom som inte kan ladda ned?

Sen dessutom, spelet är ju egentligen bara ett DLC till Street Fight IV. Så att släppa ett helt nytt spel i stället för att erbjuda alla som köpte SFIV en uppgrading, det är ju Capcom som är arslena i det hela. Men det visste väl redan iom alla deras fuling DLC på Xbox 360 & PS3.

Hur tänker du nu? Spelet är ju mycket större än bara en liten DLC därav dom släppte spelet mycket billigare än ett vanligt spel på marknaden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lögn, förbannad lögn och statistik.

Tur att man tycker streetfighter är skit, men synd om dom som såg fram emot det.

Medlem
Medlem

Eh, varför inte släppa på Steam? Där har du ju DRM osv. Borde väl vara bättre att sälja spel via den tjänsten än att inte sälja alls. Jaja, inte för att jag tänkt köpa det till PC eller konsoll för den delen.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vilken jävla clown.... Släng med så jävla mycket reklam i pc versionen att den blir gratis. Kamma in pengarna när folk spelar som galningar med reklam över hela jävla skärmen. Vilken pajas...

Medlem

Ok , Killen kan ju inte ha sovit på flera dagar.
Orättvist för att de inte kan komma åt internet ?
WTF är det inte då orättvist att vi PC spelare inte kan spela överhuvudtaget . Dessutom . Seriöst vem har inte internet idag !?
Ytterst få och dem som inte har det har inte råd med det och då har de säkert inte råd med spelet. Så då kan man jue undra hur de kan ta betalt då det e orättvist för dem som inte har råd.. Ska man tänka så kan de lika gärna lägga ner spelet ^_^


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Heliox:

Jävligt tråkigt. O jag litar inte på de heller. Piratkopiering finns väl på konsoler också??!?!

Oh ja, det ökar till konsolerna också.

Själv så har jag samlat på mig ALLA XBOX 360, Wii, PS2, DS-spel... men jag har trots det köpt ett fåtal original också.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Heliox:

Jävligt tråkigt. O jag litar inte på de heller. Piratkopiering finns väl på konsoler också??!?!

Oh ja, det ökar till konsolerna också.

Själv så har jag samlat på mig ALLA XBOX 360, Wii, PS2, DS-spel... men jag har trots det köpt ett fåtal original också.

Du har inte så lite skivor i hyllan, du.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar