Robot
The Sims 3

Datorversionen slog knock på FZ-redaktionen och när The Sims 3 nu debuterar på konsol är frågan om succén upprepas. FZ tar tempen på spektaklet.

#ea, #the-sims-3


Medlem
The Sims 3

Konsolerna och dess spelare kanske borde hålla sig till spel som är anpassade just för konsolspel. Typ Super-Mario och Sonic the hedgehog.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av FZ: Fredrik Eriksson:

Men samtidigt har det funnits en längtan hos konsolspelarna. De har avundsjukt sneglat mot PC-folket där självklarheter som åldrande och att kunna bygga hus i flera plan varit en möjlighet i många år.

The Sims-spelarna är väl PC-folk? O.o

Dessutom så är det väl inte många som bara har en konsol? Man har ju en PC också.

Medlem

Det är väl ändå inte varken konsolerna eller spelarnas "fel" att The Sims inte passar till konsol utan snarare skaparnas/utvecklarnas?

Bra recension med en ganska väntad utgång trots allt. Jag hade aldrig personligen förväntat mig att Sims skulle fungera bra med handkontroll. Kanske till Wii eller Move?

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Konsolerna och dess spelare kanske borde hålla sig till spel som är anpassade just för konsolspel. Typ Super-Mario och Sonic the hedgehog.

Precis, tunga FPS som Halo och Killzone passar konsolfolk medan spel som Sims, WoW och farmville passar den breda cuasal-massan på PC?

Sims är ju knappast resurstung jämfört med konsolspelen, alltså hade det gått utmärkt att göra ett spel utan laddningstider och som erbjuder en bra spelupplevelse. Dock satsade de på casual (Wii/DS) vilket gör att de "riktiga" konsolerna (360/PS3) får dras av Wiis begränsningar. Å andra sidan tvivlar jag att det finns så många casuals på 360/PS3 att Sims skulle bli en storsäljare, kunderna finns nog snarast på Wii/DS/PC.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Roy Batty:

Konsolerna och dess spelare kanske borde hålla sig till spel som är anpassade just för konsolspel. Typ Super-Mario och Sonic the hedgehog.

Precis, tunga FPS som Halo och Killzone passar konsolfolk medan spel som Sims, WoW och farmville passar den breda cuasal-massan på PC?

Sims är ju knappast resurstung jämfört med konsolspelen, alltså hade det gått utmärkt att göra ett spel utan laddningstider och som erbjuder en bra spelupplevelse. Dock satsade de på casual (Wii/DS) vilket gör att de "riktiga" konsolerna (360/PS3) får dras av Wiis begränsningar. Å andra sidan tvivlar jag att det finns så många casuals på 360/PS3 att Sims skulle bli en storsäljare, kunderna finns nog snarast på Wii/DS/PC.


Du fick allt jag ville säga sagt, fast mycket bättre.

Medlem
Medlem

Måste hålla med båtsman här.
Väldigt välskriven recension där upplevelser, intryck och motiveringar styr. Trots att det inte är ett spel som intresserar mig så måste jag säga att det var ett nöje att läsa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Finns det fortfarande människor som spelar Sims?

Inaktiv

Säger som Bjosarn. Sims? Ett dåligt 90-tal/tidigt 2000-tal spel!
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar