Elder Scrolls V får ny spelmotor

Ase
Medlem

Bara det inte kommer till konsoll hel..... så att denna serie oxå ska förstöras,tycker det var ett jädra gnäll på förra motorn, tycker den presterade väldigt bra när den kom .
var ju mest dialoger & handlingen som kanske inte var i topp på oblivion & även dom tidigare,fördelen med denna serie som jag ser/såg det var ju att det var väldigt öppet kommer det till konsollerna så kan man ju även glömma det

Medlem

JJJAAAAAA!!! FAAN VAD GLAD JAG BLEV!

Klart de inte kan kalla TES V för TES V om de inte byter spelmotor! Hade de inte bytt spelmotor hade det ju fått heta TES IV med en annan undertitel...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Yes!!!


signatur

Meep!

Medlem

Härligt!
Men hoppas bara att Skyrim inte kommer vara lika repetitivt som Oblivion!

Medlem

Spännande, ska bli kul att se vad de har kokat ihop!

Medlem

Älskar ljudet i videon, jälvigt bra bas! älskar det

Medlem

Id Tech 5 hoppas vi på då.

PS: Denna nyhet gjorde min dag, mer eller mindre. Tack Frag Zone.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

JJJAAAAAA!!! FAAN VAD GLAD JAG BLEV!

Klart de inte kan kalla TES V för TES V om de inte byter spelmotor! Hade de inte bytt spelmotor hade det ju fått heta TES IV med en annan undertitel...

Varför det? TES III och IV använder ju samma motor.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av T.Mani:

JJJAAAAAA!!! FAAN VAD GLAD JAG BLEV!

Klart de inte kan kalla TES V för TES V om de inte byter spelmotor! Hade de inte bytt spelmotor hade det ju fått heta TES IV med en annan undertitel...

Varför det? TES III och IV använder ju samma motor.

JAJA, i grund och botten är det samma motor men nu är ju den grafiska skillnaden så stor att man säger att det är en annan motor. Det är liksom inget att diskutera


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

SLUTA HOPPAS PÅ ID TECH 5 För bövelen...

LÄS vad som har sagts, ID5 passar EJ för stora miljöer, men är bra för bla. statiska, samt mindre banor. FATTA. (I still med UT3 motorn)

Är riktigt trött på allt tjat om ID 5 nu.. Om ni vill ha ett ES spel som i princip är lika instängt som COD, phine, skrik efter ID 5, annars; skrik efter något annat, tack...

/End rage

Medlem

Jag har för mig att iD tech 5 ska vara anpassad för att klara stora miljöer med hjälp av megatextures.
Sen skulle jag också kalla iD tech 5 för en helt ny spelmotor då inget spel har släppts som använder den. Och vart står det att motorn inte används till något annat spel?

Medlem
Skrivet av Nirtal:

Jag har för mig att iD tech 5 ska vara anpassad för att klara stora miljöer med hjälp av megatextures.
Sen skulle jag också kalla iD tech 5 för en helt ny spelmotor då inget spel har släppts som använder den. Och vart står det att motorn inte används till något annat spel?

Det är fullt möjligt at tman kan använda skl. Megatextures för att kunna FÅ TILL stora miljöer med ID 5, men att det sedan ska flyta på bra i ett spel med så dynamisk miljö som ES V förhoppningsvis kommer ha är en helt annan sak!

Medlem

Tror det har sagts att det inte är tech5 som gäller här, mycket för att id blev inte köpta förrän långt efter att dom börjat utveckla spelet. att byta motor tar för lång tid och dom skulle antagligen inte tjäna mycket på det eller om nåt alls. Se duke nukem forever

Men å andra sidan så finns det en viss Carmack som antagligen haft med ett eller två fingrar med i utvecklingen av den "nya" motorn.

Medlem

Hoppas att de har omarbetat animationer och ansikten iaf...

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Hoppas att de har omarbetat animationer och ansikten iaf...

Det är givet, det är nummer ett på nåt folk klagat på och borde vara nåt som är högt på deras lista att fixa nu när dom ändå förnyar sig. men man vet ju aldrig.

Medlem

Var det bara jag som reagerade på att det var vår egen svenska Max von Sydow som var speakerröst i trailern?

Medlem
Skrivet av Ase:

Bara det inte kommer till konsoll hel..... så att denna serie oxå ska förstöras,tycker det var ett jädra gnäll på förra motorn, tycker den presterade väldigt bra när den kom .
var ju mest dialoger & handlingen som kanske inte var i topp på oblivion & även dom tidigare,fördelen med denna serie som jag ser/såg det var ju att det var väldigt öppet kommer det till konsollerna så kan man ju även glömma det

oblivion fanns ju också till konsoler och det förstörde inte spelet på pc.. tycker iaf inte jag

Medlem
Skrivet av FrenchHotCat:

oblivion fanns ju också till konsoler och det förstörde inte spelet på pc.. tycker iaf inte jag

Förutom det grovt förenklade... allt. Jämför Morrowind (skrivet för PC, portat till konsoll) med Oblivion (skrivet för båda) så ser du själv.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Det enda konsollen förstörde för Oblivion är användargränsnittet som knappast kan kallas optimalt för mus och tangentbord.

Resten förstördes för att spelmarknaden har blivit mainstream, det är inte längre bara spelnördar som spelar spel, men allt möjligt folk. Och det har inte mycket att göra med konsollerna. Spelindustrin har blivit det nya Hollywood, med dess själlösa blockbusters, och det är bara att gilla läget.

Medlem

Grafiskt sett så stod jag upp utan att använda benen. Det var väl 5 år sen Oblivion kom? Grafiken hoppas jag inte blir allt för annorlunda än Oblivion för den var sjukt bra gjord. Det där att alla säger att den har svårt att porträttera karaktärer. WHAT? Har ni ens kört spelet? Det enda problemet var att det inte fanns mycket valmöjligheter, inte utseendet.

Det enda som jag tror Skyrim kommer få sig bosktavligen forum rapad av är storyn. Om dom lyckas göra lika bra som i Oblivion är det som att blixten slår på samma ställe 2gånger. Tror inte att dom kommer lyckas men om dom gör det. Fan asså.

Märkte just att det där lät jäkligt fanboyigt. jaja

Medlem
Skrivet av Tomteluvan:

Grafiskt sett så stod jag upp utan att använda benen. Det var väl 5 år sen Oblivion kom? Grafiken hoppas jag inte blir allt för annorlunda än Oblivion för den var sjukt bra gjord. Det där att alla säger att den har svårt att porträttera karaktärer. WHAT? Har ni ens kört spelet? Det enda problemet var att det inte fanns mycket valmöjligheter, inte utseendet.

Det enda som jag tror Skyrim kommer få sig bosktavligen forum rapad av är storyn. Om dom lyckas göra lika bra som i Oblivion är det som att blixten slår på samma ställe 2gånger. Tror inte att dom kommer lyckas men om dom gör det. Fan asså.

Märkte just att det där lät jäkligt fanboyigt. jaja

fruktansvärt fanboyigt, tror du är för lost i spelet för att kunna kommentera ens


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tomteluvan:

Grafiskt sett så stod jag upp utan att använda benen. Det var väl 5 år sen Oblivion kom? Grafiken hoppas jag inte blir allt för annorlunda än Oblivion för den var sjukt bra gjord. Det där att alla säger att den har svårt att porträttera karaktärer. WHAT? Har ni ens kört spelet? Det enda problemet var att det inte fanns mycket valmöjligheter, inte utseendet.

Animationerna är rätt dåliga och ansiktena är asfula. Det märks verkligen att spelmotorn har många år bakom sig, för det är exakt samma problem i Fallout 3 och New Vegas. Motorn kan inte hantera ansikten bra, helt enkelt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Tomteluvan:

Grafiskt sett så stod jag upp utan att använda benen. Det var väl 5 år sen Oblivion kom? Grafiken hoppas jag inte blir allt för annorlunda än Oblivion för den var sjukt bra gjord. Det där att alla säger att den har svårt att porträttera karaktärer. WHAT? Har ni ens kört spelet? Det enda problemet var att det inte fanns mycket valmöjligheter, inte utseendet.

Animationerna är rätt dåliga och ansiktena är asfula. Det märks verkligen att spelmotorn har många år bakom sig, för det är exakt samma problem i Fallout 3 och New Vegas. Motorn kan inte hantera ansikten bra, helt enkelt.

*Gnuggar ögonen och kollar en gång till.

Du är liksom mästare så jag får tro dig men min ögon måste vara fästa i pannbenet eller något för jag är fortfarande helt förvånad över Oblivions grafik.

Eller.... Så har jag The Elder Scrolls IV: Oblivion "Year 2020 retexture pack"

Medlem
Skrivet av Tomteluvan:

*Gnuggar ögonen och kollar en gång till.

Du är liksom mästare så jag får tro dig men min ögon måste vara fästa i pannbenet eller något för jag är fortfarande helt förvånad över Oblivions grafik.

Eller.... Så har jag The Elder Scrolls IV: Oblivion "Year 2020 retexture pack"

Oblivion ser bra ut och modcommunityn har gjort allt ännu snyggare, men just ansikten och animationer är motorn inte särskilt bra på.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

12
Skriv svar