Robot
Asus G73SW

Den är svart, den är tuff, den är kraftfull, den innehåller många häftiga funktioner. Nix, det är inte batmobilen, det är Asus senaste gaminglaptop G73SW.

#asus, #intel, #nvidia


Medlem
Asus G73SW

Stor som en dansbana.


signatur

Have a good time!

Medlem

Äsch, vem behöver blu-ray? Ok recension, saknar information om ljudnivå och batteritid samt grafiska diagram - om man får vara petig!

Medlem

Jag kollade lite på denna innan jag valde att köpa en ny gaming laptop, men jag tyckte det var lite för mkt pengar för det lilla extra "lull-lull" man får. Så, jag valde istället att köpa en av (i min mening) de mest prisvärda gaming laptops ute just nu, en MSI GX266NE. Ett monster till ett bra pris. Mobile HD5870 grafik, Intel Core i5 2.53GHz, 4096MB, dubbla HDD platser (varav 1 upptagen av 500GB 7200rpm disk som standard), blåtand, etc...

MSI:n kostar mellan 10-11000kr och är enligt mig bra mkt mer dator för pengarna (om man nu inte Måste ha 3D vision).

Ville bara ge mina 2cent.

Medlem

Fattar inte varför alla bra bärbara ska vara så jädrans fula. Kommer aldrig köpa en bärbar tack vare att alla är så fula.

Frilansare

Fr0gg0 - Ord.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar inte varför alla bra bärbara ska vara så jädrans fula. Kommer aldrig köpa en bärbar tack vare att alla är så fula.

This.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jäkligt stabil och trevlig recension, tackar! Kul med alla hårdvarutester ni gör, det är verkligen en grym bonus till alla fina speltester ni gör.

Ett tips är att testa konsoltillbehör om möjligheten finns.

Medlem

"Den är svart, den är tuff, den är kraftfull, den innehåller många häftiga funktioner." Min, black army schwarzenegger figur.

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av LeaD:

Jag kollade lite på denna innan jag valde att köpa en ny gaming laptop, men jag tyckte det var lite för mkt pengar för det lilla extra "lull-lull" man får. Så, jag valde istället att köpa en av (i min mening) de mest prisvärda gaming laptops ute just nu, en MSI GX266NE. Ett monster till ett bra pris. Mobile HD5870 grafik, Intel Core i5 2.53GHz, 4096MB, dubbla HDD platser (varav 1 upptagen av 500GB 7200rpm disk som standard), blåtand, etc...

MSI:n kostar mellan 10-11000kr och är enligt mig bra mkt mer dator för pengarna (om man nu inte Måste ha 3D vision).

Ville bara ge mina 2cent.

Håller med till varje ord. Jag kör MSI GX740 som jag gissar är föregångaren men motsvarar det du har. Köpte den i sommras och funkar fortfarande underbart.

Medlem

Trevligt test! Köpte själv föregående modellen (G73JH) från staterna förra året och sparade säkert 4-5 tusen på det och köpte istället till en SSD hdd. Grymt nöjd med datorn som aldrig har strulat, även tempsen är väldigt behagliga. Batteritiden är väl den ända nackdelen, runt en timma med surf ungefär

Medlem

Trevlig läsning!

Tycker dock ni på FZ är rent för dåliga på ta foto på prylarna ni testar, hade ju inte skadat med en 20-30 från alla håll och vinklar, tar ju inte många minuter när ni ändå har prylen?

Bara mina 11 cent

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jäkligt stabil och trevlig recension, tackar! Kul med alla hårdvarutester ni gör, det är verkligen en grym bonus till alla fina speltester ni gör.

Ett tips är att testa konsoltillbehör om möjligheten finns.

Instämmer helt och hållet. Bara jag som letat febrilt efter tester av rattar iom nya GT5?

Blev för övrigt en Logitech Driving Force GT som funkar klockrent, rekommenderas starkt!

Medlem

Enligt mig så hör inte gaming och laptop ihop.

Jag hade köpt den om den hade haft Blu-Ray, nu faller den bort, trist...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av dali:
Skrivet av LeaD:

Jag kollade lite på denna innan jag valde att köpa en ny gaming laptop, men jag tyckte det var lite för mkt pengar för det lilla extra "lull-lull" man får. Så, jag valde istället att köpa en av (i min mening) de mest prisvärda gaming laptops ute just nu, en MSI GX266NE. Ett monster till ett bra pris. Mobile HD5870 grafik, Intel Core i5 2.53GHz, 4096MB, dubbla HDD platser (varav 1 upptagen av 500GB 7200rpm disk som standard), blåtand, etc...

MSI:n kostar mellan 10-11000kr och är enligt mig bra mkt mer dator för pengarna (om man nu inte Måste ha 3D vision).

Ville bara ge mina 2cent.

Håller med till varje ord. Jag kör MSI GX740 som jag gissar är föregångaren men motsvarar det du har. Köpte den i sommras och funkar fortfarande underbart.

Yes! det är en föregångare med 17" skärm, riktigt monster den med. Den nya som jag beskrev är nog mer en 16":are än nått annat, så ett ganska bra mellanting mellan 15 och 17"!

+1 till dig!

Medlem
Skrivet av Amilo:

Enligt mig så hör inte gaming och laptop ihop.

Håller med dig samtidigt som jag inte gör det. Låter konstigt? Låt mig förklara.

Jag har en bra gaming rig hemma, en solid platform för i stort sett alla spel som kommit ut och kommer komma ut under de kommande månaderna, dock... vad gör man om man reser, inte är vid sin stationära ? Jo man har en laptop. Vad vill man ha av en laptop om man är av den typen som spelar? Spelprestanda! Det är vad Gaming-Laptops ger.

Spela spel på en "vanlig" laptop gör en besviken, men en gaming laptop är väldigt kapabel, dock kostar därefter.

Om man inte orkar släpa med sig hela stationära rigg till ett kortare Lan så släpar man med sig kanske tgb+mus+skärm utöver laptopen, riggar man upp det hela så kan jag garantera att man får en bra upplevelse. Dessa laptops har Native resolution på skärmarna som är Full HD, därav det feta grafikkortet. Visst, de är inte lika kraftfulla som stationära varianten, men det är inte dåliga grejer. Jag kan själv sitta och lira BF:BC2 med 1920x1280 med AA och stuff på på min laptop - Är det dåligt ?

Medlem

3D och blu-ray är inte viktigt för mig då jag köper hårdvara för en gaming rigg


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Dåligt att den saknar blu-ray. Det borde vara standard i en så pass dyr dator.

Medlem

Svårt att motivera här hemma att man skulle vilja lägga nästan 17k på en laptop Men hade man lite flis över så varför inte....

Medlem

Min kusin köpte precis föregångaren till den här datorn, samma dator fast inte Sandy Bridge.

Den kom med ungefär 30 förinstallerade program.
Varav 6-7 startar automatiskt.
Precis som min 13" för 7k.

En dator för 17000kr, och de trycker ändå på dig "Boingo Wi-Fi" och "Nuance PDF Reader", bland annat.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar inte varför alla bra bärbara ska vara så jädrans fula. Kommer aldrig köpa en bärbar på grund av att alla är så fula.

Fix'd.

Har inte mycket till övers för Asus. Har haft två stycken laptops från Asus och båda har totalhavererat utan förvarning efter knappt ett halvår. En polares Asus dog den också efter knappt ett år. Inte undra på att dom har så lång garantitid på sina burkar.

Gaming laptops måste för övrigt vara en av dom dummaste sakerna som finns.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar inte varför alla bra bärbara ska vara så jädrans fula. Kommer aldrig köpa en bärbar på grund av att alla är så fula.

Fix'd.

Har inte mycket till övers för Asus. Har haft två stycken laptops från Asus och båda har totalhavererat utan förvarning efter knappt ett halvår. En polares Asus dog den också efter knappt ett år. Inte undra på att dom har så lång garantitid på sina burkar.

Gaming laptops måste för övrigt vara en av dom dummaste sakerna som finns.

Har helt tvärt om erfarenheter av ASUS, kör själv enbart ASUS både i komponent på min spelrigg och i laptops, aldrig någonsin haft problem, inte heller när jag jobbade i en datoraffär märkte jag något strul med ASUS som fick mig att höja på ögonbrynen.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

* Köp en stationär
* tjäna 3000

Medlem

Ni borde recensera DevilTechs HellMachine, den klår den där skiten ordentligt till samma pris. Vad sägs om dubbla ATI 5870 i crossfire?

http://www.deviltech.de/ <-- Likt Asusen så väger den väldigt mycket, men det är en släpbar dator, inte bärbar. Perfekt lan-burk! 18.4" skärm är ju inte fy skam lixom

Medlem

Ælskar den men kan inte køpa den pga glossy skærmen det ær ju fan som en spegel på sommaren eller bara i dagsljus! Hittar inga andra respektabla i Sverige heller med 460M graffekkort. Måste ju hitta mig en med Nvidia pga Linux också! Sææædan

1
Skriv svar