Sony: Vi undviker exklusiva spel

Robot
Sony: Vi undviker exklusiva spel

Plattformsexklusiva spel begränsar titlarnas potential, hävdar Sony-representant.

#sony, #mlb-11-the-show-3, #batman-arkham-asylum


Medlem
Sony: Vi undviker exklusiva spel

"Plattformsexklusiva spel begränsar titlarnas potential (och inkomster)", antar jag.

Medlem

Märks att den killen aldrig kodat.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Inte mig emot, jag spelar lika gärna Final Fantasy, Metal Gear solid och liknande på 360 eller PC, och avnjuter gärna Mass Effect på PS3.
Som spelare förlorar jag mest på exklusiva titlar, då de blir låsa till en plattform. Multiformatstitlar utvecklas ändå primärt för en plattform som får bättre flyt/grafik etc. så det är ingen förlust för mig.
Kör gärna på med (tids) exklusivt material och DLC, men låt mig spela allt på den plattform jag föredrar, oavsett om det är 360, Ps3 eller Pc

Medlem

mm men så är han varumärkesansvarig också han vet hur man säljer så många spel som möjligt och oftast så är det inte grafiken som säljer spelen.

Jag tycker detta är ett stort steg i rätt riktning av Sony helst hade jag sätt samma innehåll till alla konsol-versioner och istället lagt mer lulul runt som till ex PS move support och sånt i den stilen men men det här är ju en bra kompromiss för kunden relativt till det vi har idag

Medlem

Är det inte PS3 som har de flesta och bästa exklusiva spelen?
Betyder det att de kommer ge fritt spelrum för Little Big Planet 2, Uncharted 3, Infamous 2 och Killzone 3, att släppas till andra platformar. Troligen inte och snubben snackar om att de är emot exklusivitet...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Är det inte PS3 som har de flesta och bästa exklusiva spelen?
Betyder det att de kommer ge fritt spelrum för Little Big Planet 2, Uncharted 3, Infamous 2 och Killzone 3, att släppas till andra platformar. Troligen inte och snubben snackar om att de är emot exklusivitet...

Nu är det väl så här att den person FZ har intervjuat är ganska långt nere i matkedjan jag citerar "Sonys Scott McCarthy, varumärkesansvarig för MLB 11: The Show"

nu vet jag inte om de som utvecklar MLB 11: The show är Sony eller om det är Sony som äger IP't men sak samma detta är juste denne personens åsikt eller åsikten räcker så långt som hans inflytande och i detta fall inte längre än just detta spel / varumärke.

så ta inte de som att hans ord gäller "HELA" Sonys marknadsplan eller watcha'call'it.

det var så jag uppfattade artikeln i alla fall.

Medlem

Kommer inte PS4 ha exklusiva spel så finns det inte en chans att jag kommer köpa den.
Exklusiviteten är bra för den gör så att det läggs ner mer möda på spelet eftersom dom ofta är till för att sälja konsoler/tillbehör.

I en bra värld skulle det inte behövas 3 konsoler som är i stort sätt samma, bara med prestandaskillnader.
Men idag är det så att människor/företag behöver konkurrens för att motivera dom att utvecklas.

Aja kan expandera rätt mycket men det i alla fall en del av hur jag ser på det.

Medlem

Bra att Sony säger så kan man ju hoppas att det släpper Drakes med mera på andra plattformar så att man kanske får spela dem. Äger visserligen en PS3 men tänker aldrig mera slå igång den eller köpa en elektronisk produkt av Sony efter som man inte kan lita på att de följer lagen och spionerar på sina kunder på sätt som är olagliga.

Medlem

Men, men, jag älskar exklusiviteter, dumma gubbe min sina visioner, bleh till han och hela sin familj.

mxz
Medlem
Skrivet av Gandir:

Äger visserligen en PS3 men tänker aldrig mera slå igång den eller köpa en elektronisk produkt av Sony efter som man inte kan lita på att de följer lagen och spionerar på sina kunder på sätt som är olagliga.

Varför äger du en PS3 om du aldrig tänker använda den? Låter som slöseri med pengar, varför inte göra sig av med den då?

Medlem

Jaha då skaffar folk xbox+wii så kan dom köpa alla spel på marknaden............

Inaktiv

detta gillar jag skarpt även om det är pga av girighet. för hellre att jag kan spela batman arkham asylum med mindre features på PC, än att jag inte kan spela det alls....

Medlem

Öh, de kunde jag ha berättat för dom för länge sen. Var det verkligen så svårt att räkna ut?

Inaktiv

vad menar han egentligen? han vill inte att spelet ska säljas exklusivt till en konsoll för det är dåligt för "marknaden", men DLC funkar bra? Säger han väl bara för att MS har roffat åt sig ett gäng exklusiva titlar och PS3 har...little big planet och metal gear solid..thats it?

Medlem

Du glömde andra bra titlar som Uncharted, God of war och Killzone.

Men i fråga om artikeln, say whaaaaaaat?
Jag kan helt ärligt säga att de plattformsexklusiva titlarna (förutom Arkham Asylum) är de mest välgjorda spelen jag sett denna generation, framförallt eftersom de är optimerade och har högt produktionsvärde, för många spel har blivit blåsta på PS3an av ngn konstig anledning, den må ha sålt drygt 5 mille färre enheter, men det är ju fortf inte en oviktig del av marknaden, för många spel så är den drygt 45% av marknaden eftersom Wii:n inte tävlar med samma kundgrupper.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Alla konsoler har alltid, genom tiderna, varit bäst när dem differienserar sig så mycket som möjligt. Idag släpps alla spel på alla plattformer och spelen är också skit.
Kolla bara på Mario och Sonic, Final Fantasy och Phantasy Star eller Mega man och Golden axe. Spelen blir alltid bäst om konsolen har en egen "karaktär". Idag är det mesta lika, lika dåligt.

Medlem

Han pratar inte om kvalité på spelet, han pratar om hur man kränger så många spel som möjligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vadå undviker exklusiva spel!? Killzone 1,2,3.lbp 1,2 Buzz? gran turismo 5, singstar mm...?

Medlem

Det här betyder att de inte får dem så ofta längre helt enkelt.
Nintendo säljer säkert extra eftersom de har Zelda och Mario exklusivt t.ex.

Medlem
Skrivet av kaem79:

detta gillar jag skarpt även om det är pga av girighet. för hellre att jag kan spela batman arkham asylum med mindre features på PC, än att jag inte kan spela det alls....

Nu när det finns 4st stora plattformer för spel idag(?) så tycker jag att jag inte ska mobbas för att jag väljer fel plattform Ska jag behöva äga alla fyra för att få ut det mesta av min spelsamling?? Är det någon vill det?

Jag hittar ingen logik i detta alls, möjligtvis att PS3 spel kostar lite mer än ett pc spel då. Så att företaget får in mer pengar De lever i en annan värld, för långt ifrån marken


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Alla spel borde komma till både PS3 och 360, tycker jag.
Visst, då sjunker kanske anledningen att köpa en viss konsol,
men det skulle nog bli relativt jämn försäljning ändå.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Märks att den killen aldrig kodat.

haha vad menar du med det? Klart han inte är programmerare... det spelar väl ingen roll, han är ju varumärkesansvarig och bör inte behöva ge sig in i programmeringsdelen, vilket vore helt onödigt.

Diggar detta citatet:
Däremot vill vi försäkra oss om att du spelar spelet på det bästa tillgängliga systemet, så vi tycker om att ta delar av spelen och göra de exklusiva för Playstation.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vaaaaaaaaa? Nej!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av mxz:
Skrivet av Gandir:

Äger visserligen en PS3 men tänker aldrig mera slå igång den eller köpa en elektronisk produkt av Sony efter som man inte kan lita på att de följer lagen och spionerar på sina kunder på sätt som är olagliga.

Varför äger du en PS3 om du aldrig tänker använda den? Låter som slöseri med pengar, varför inte göra sig av med den då?

Jag äger en för att jag köpte den innan Sony började svina som mest, och tog bort möjligeheten att köra linux och innan det stog klart att det spionerar på sina användare och allt annat skit de håller på med. Sedan tänkter jag inte sälja den för att då för jag skräpet vidare till någon annan, man kan nog kalla det en moralisk ståndpunkt.

Inaktiv
Skrivet av Gandir:
Skrivet av mxz:
Skrivet av Gandir:

Äger visserligen en PS3 men tänker aldrig mera slå igång den eller köpa en elektronisk produkt av Sony efter som man inte kan lita på att de följer lagen och spionerar på sina kunder på sätt som är olagliga.

Varför äger du en PS3 om du aldrig tänker använda den? Låter som slöseri med pengar, varför inte göra sig av med den då?

Jag äger en för att jag köpte den innan Sony började svina som mest, och tog bort möjligeheten att köra linux och innan det stog klart att det spionerar på sina användare och allt annat skit de håller på med. Sedan tänkter jag inte sälja den för att då för jag skräpet vidare till någon annan, man kan nog kalla det en moralisk ståndpunkt.

Jag väljer att kalla det naiv miss-informerad idioti, om det är ok med dig?

Medlem

Nu tycker jag inte att en konsol ska gå helt utan exklusiva titlar, men det dom säger håller jag ändå med om.

Medlem

exklusiva spel är väldigt viktigt. Det är de som bland annat definierar en konsol. Om alla spel skulle finnas till alla plattformar så skulle hela idén med att ha konsoler försvinna. Då blir de som en pc med olika prestandaskillnader..nej tack!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Tycker platsformsexklusivt innehåll är mycket värre än exklusiva titlar. Hellre inte köpa spelet alls än bli pålurad någon produkt utan full support från företaget.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av mxz:
Skrivet av Gandir:

Äger visserligen en PS3 men tänker aldrig mera slå igång den eller köpa en elektronisk produkt av Sony efter som man inte kan lita på att de följer lagen och spionerar på sina kunder på sätt som är olagliga.

Varför äger du en PS3 om du aldrig tänker använda den? Låter som slöseri med pengar, varför inte göra sig av med den då?

Jag äger en för att jag köpte den innan Sony började svina som mest, och tog bort möjligeheten att köra linux och innan det stog klart att det spionerar på sina användare och allt annat skit de håller på med. Sedan tänkter jag inte sälja den för att då för jag skräpet vidare till någon annan, man kan nog kalla det en moralisk ståndpunkt.

Jag väljer att kalla det naiv miss-informerad idioti, om det är ok med dig?

Ja det är ju fritt att ha egna tankar, men jag skulle gärna vilja veta hur jag är miss informerad? Vad menar du att jag säger som inte är sant?

12
Skriv svar