Mindre Battlefield 3-kartor på konsol

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

Samma upplevelse med autoaim, värdelös precision och seg styrning, visst tycker du det så.

Jag kan förstå de som har svårt för det i mp-situationer där varje liten hundradel räknas men samtidigt är alla på samma nivå på konsol. Jag förstår däremot inte hur man sitta och kasta skit på andra på grund av ens egna preferenser. Det är slut med det och eventuell diskussion kring det tas via pm.

Jag kastar inte skit på andra, jag kastar skit på konsoler, det har jag väl all rätt till att göra. Sen om det är någon som tar det personligt så kan jag inte göra något åt det.

Inaktiv

Bra Dice, bra! PC versionen is teh shit.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Att de fortfarande kan pågå en diskussion om vad som är bäst utav konsol och PC är för mig slående.

Det är tveklöst att pc utklassar konsol på _alla_ punkter. Ni som påstår annat, eller skriver
"upplevelsen är precis densamma" har verkligen mycket att lära.

Medlem

Jag mår fantastiskt bra! Har precis stekt på lite bacon och köttade till ett ägg på köpet där igenom drog jag en kopp kaffe medans jag skrev lite på mitt tal till svenska-nationella.
Kort sagt jag mår super.

Angående Artikel, så spelar det ingen roll för mig. Eftersom jag ändå kommer köpa PC-versionen i vilket fall.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Spelar FPS på PC och konsoll. Konsoll mest för att flera av mina jobbarkompisar inte har någon speladator. Det går utmärkt att spela om än med lägre tempo och inte samma precision som med en mus, men att säga att det är helt värdelöst är dumt.
De flesta som uttrycker sig på det sättet har säkert inte provat att spela en längre tid så man får in vanan. Det var inte lätt att gå från endast tangentbord till tgb + mus back in the days heller

Edit: Har av ovan anledning bokat både till PC och 360 (den där utgåvan som bara har ett pris runt 900-1000kr på webhallen)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Mår jättebra för jag ska spela på PC. Om konsollspelare vill ha samma fördelar får de ta och acceptera faktumet att konsoller inte är kraftfullare än PC nu för tiden och skaffa sig en PC.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Förstår inte hur man vill sitta o spela fps spel på konsol

Medlem

En annan anledning kan vara att det är jävligt skönt att sitta i soffan och slöspela, större bild, bättre ljud och skönt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

Samma upplevelse med autoaim, värdelös precision och seg styrning, visst tycker du det så.

Jag kan förstå de som har svårt för det i mp-situationer där varje liten hundradel räknas men samtidigt är alla på samma nivå på konsol. Jag förstår däremot inte hur man sitta och kasta skit på andra på grund av ens egna preferenser. Det är slut med det och eventuell diskussion kring det tas via pm.

Jag kastar inte skit på andra, jag kastar skit på konsoler, det har jag väl all rätt till att göra. Sen om det är någon som tar det personligt så kan jag inte göra något åt det.

Precis, är man en liten PC-fanboy så måste man ju trolla och flama så fort det ges möjlighet. Hela 2 storspel, Bf3 och Sc2 som utvecklats för PC de senaste åren,. mycket att hurra för. Nä, tror nog jag föredrar konsolversionen i alla fall, bättre community och rättvisare matcher

Dock så tycker jag verkligen de ska trycka in 32 spelare, 24 känns bara fjolligt. Speciellt då spel som Homefront eller Section 8 klarar det utan problem, och Dice har väl 100x deras utvecklingspengar...
Nå, ska bli kul att se om Bf3 kan sälja till PC (tvivlar) eller om det säljer bättre till konsol och BF4 blir utvecklat för konsoler (skulel inte förvåna), kom ihåg vart ni läste det först gossar

Medlem

Visst går det alldeles utmärkt spela FPS på konsol, men det finns ett problem med det: När PC-versionen av samma spel känns som att spela konsolversionen.

Såklart att diskussionen "FPS ska spelas på PC" är relevant. Om alla accepterar FPS-spel som Bulletstorm och Crysis 2 på PC med "Press start to continue" och "Wireless controller setup" är det såklart att spelen kommer att vara "fördummade" på PC.

Jag upplever att vi går BAKÅT i spelindustrin för PCns räkning, ta Counter-Strike som ett exempel. Det har alla FUNKTIONER som kännetecknar ett FPS på PC som det ska vara. Många spelare, dedikerade servrar, gratis multiplayer, MÖJLIGHET till console, anti-cheat system som fungerar, inget P2P hosting etc etc.

När konsolerna ska influera (i mitt tycke infektera) FPS-spelen på PC verkar det gå ut på att det bli lika dåligt för alla. DICE är fortfarande lite trogna sina PC-fans. Men det finns många svikare som skyller allt på piratkopiering, som om det inte fanns piratkopiering för konsoler. I slutändan handlar allt om lättja och viljan att tjäna snabba cash.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

varför klagar du på folk när du själv bara gör rena lögner? upplevelsen är inte densamma och styrsätten är inte likadana. därför kommer folk i genomsnitt tycka något är bättre än det andra. och det är rätt svårt att tro att pc inte är högre.

Medlem

saknar verkligen stämmingen som bf2 hade med stora maps, första patcherna. Nu är det bara en massa grenade spam och prone spam.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Spelar FPS på PC och konsoll. Konsoll mest för att flera av mina jobbarkompisar inte har någon speladator. Det går utmärkt att spela om än med lägre tempo och inte samma precision som med en mus, men att säga att det är helt värdelöst är dumt.
De flesta som uttrycker sig på det sättet har säkert inte provat att spela en längre tid så man får in vanan. Det var inte lätt att gå från endast tangentbord till tgb + mus back in the days heller

Edit: Har av ovan anledning bokat både till PC och 360 (den där utgåvan som bara har ett pris runt 900-1000kr på webhallen)

Haha ja jösses. Tror jag blev mutad till att vänja mig med musen när jag spelade quake 1. Släppte väl rätt fort men det tog emot i början. Dock så var ju det en övergång till något klart överlägset bara tangentbord.

Medlem

Äntligen får konsollspelarna en smäll på truten!

Medlem

PC är bäst! Ps3 / xbxo 360 har väll inte prestanda för frostbite motorns fysik och allt sånt för o köra så stora kartor på konsoll. Logiskt choice imo. glad som fan att dem inte skalade ner Pc versionens kartor för att pumpa ut spelet fortare
Det är väll ett design val för att otåliga konsol spelare ska kunna ha lika roligt som tålamodiga pc spelare på kartorna win-win för alla antar jag.

Medlem

Använder folk fortfarande sina datorer till att spela med? ja trodde den bara var till för facebook och fz surfande, eller vänta det har man ju telefonen till nu för tiden=D


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag hade tänkt och köpa detta till pc så detta har ingen effekt på mig

Skrivet av raefzm88:

Det är tveklöst att pc utklassar konsol på _alla_ punkter. Ni som påstår annat, eller skriver
"upplevelsen är precis densamma" har verkligen mycket att lära.

Ett fel och ett rätt. PC utklassar verkligen inte konsoll på alla punkter. Att påstå det är en ren felaktighet.
Men att upplevelsen inte är den samma är helt korrekt, många spel är mycket bättre på konsoll.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av raefzm88:

Det är tveklöst att pc utklassar konsol på _alla_ punkter. Ni som påstår annat, eller skriver
"upplevelsen är precis densamma" har verkligen mycket att lära.

Ett fel och ett rätt. PC utklassar verkligen inte konsoll på alla punkter. Att påstå det är en ren felaktighet.
Men att upplevelsen inte är den samma är helt korrekt, många spel är mycket bättre på konsoll.

Vilken del är consolen bättre på?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

Men vadå killen har ju rätt?

Det går att köra sporthoj när du är 98år gammal, du får bara inte samma känsla, fart och bantid...
Ungefär samma sak som att jämföra fps på konsoll vs PC

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

Samma upplevelse med autoaim, värdelös precision och seg styrning, visst tycker du det så.

Jag kan förstå de som har svårt för det i mp-situationer där varje liten hundradel räknas men samtidigt är alla på samma nivå på konsol. Jag förstår däremot inte hur man sitta och kasta skit på andra på grund av ens egna preferenser. Det är slut med det och eventuell diskussion kring det tas via pm.

Jag kastar inte skit på andra, jag kastar skit på konsoler, det har jag väl all rätt till att göra. Sen om det är någon som tar det personligt så kan jag inte göra något åt det.

Precis, är man en liten PC-fanboy så måste man ju trolla och flama så fort det ges möjlighet. Hela 2 storspel, Bf3 och Sc2 som utvecklats för PC de senaste åren,. mycket att hurra för. Nä, tror nog jag föredrar konsolversionen i alla fall, bättre community och rättvisare matcher

Dock så tycker jag verkligen de ska trycka in 32 spelare, 24 känns bara fjolligt. Speciellt då spel som Homefront eller Section 8 klarar det utan problem, och Dice har väl 100x deras utvecklingspengar...
Nå, ska bli kul att se om Bf3 kan sälja till PC (tvivlar) eller om det säljer bättre till konsol och BF4 blir utvecklat för konsoler (skulel inte förvåna), kom ihåg vart ni läste det först gossar

Det är ju larvigt hur infekterat detta ämne trots allt är. Något jag iförsig uppskattar så jag tänker dra mitt strå till stacken! Om man vill få ut så mycket som möjligt att tillexempel BF3 så är det väl(!!!) solklart att PC-versionen är given. Förstår inte riktigt varför Carl tar så illa upp av så simpla konstateranden, han som ändå bör vara bevandrad till den högre graden av den här typen av kommentarer.

Om jag fick välja mellan att köra bil med joystick eller ratt så är det klart jag skulle välja den som ger mig bäst prestations möjligheter. Det samma gäller alla FPS.

"Nä, tror nog jag föredrar konsolversionen i alla fall, bättre community och rättvisare matcher ;)" Que? Vilken community? Rättvisare hur exakt, för att du blir auto-matchad och där med berövad att välja själv?

Medlem

Fan va gött PC is the way!!!!

Medlem

Tycker att det är synd att nästan varenda tråd gällande FPS på konsol/pc ska starta någon form av flame war, kan vi inte diskutera spelet istället för att förolämpa varandra?

Skrivet av Hannu87:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av raefzm88:

Det är tveklöst att pc utklassar konsol på _alla_ punkter. Ni som påstår annat, eller skriver
"upplevelsen är precis densamma" har verkligen mycket att lära.

Ett fel och ett rätt. PC utklassar verkligen inte konsoll på alla punkter. Att påstå det är en ren felaktighet.
Men att upplevelsen inte är den samma är helt korrekt, många spel är mycket bättre på konsoll.

Vilken del är consolen bättre på?

Om man bortser från uppenbara punkter som prisvärdhet, komfort och enkelhet så är konsollspel bättre på konsoll. Ja, jag vet vad du tänker i ditt inskränkta fanboyhuvud nu "det är ju bara att koppla in en handkontroll". Nej, det är inte bara att koppla in en handkontroll. Vi (ja, jag gör spel) balanserar och tweakar kontrollerna efter målplattformen. Pc-spel är gjorda för och testade med pc-kontroller, konsollspel är gjorda för och testade med konsoll-kontroller. Med undantag för de gånger förläggare (oftast mot vår vilja) tvingar oss att göra en pc-version. Jag har varit med i flera produktioner där konsollversionen var den som blev bäst, helt enkelt för att PC inte var en väl lämpad plattform för konceptet.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av raefzm88:

Det är tveklöst att pc utklassar konsol på _alla_ punkter. Ni som påstår annat, eller skriver
"upplevelsen är precis densamma" har verkligen mycket att lära.

Ett fel och ett rätt. PC utklassar verkligen inte konsoll på alla punkter. Att påstå det är en ren felaktighet.
Men att upplevelsen inte är den samma är helt korrekt, många spel är mycket bättre på konsoll.

Vilken del är consolen bättre på?

Om man bortser från uppenbara punkter som prisvärdhet, komfort och enkelhet så är konsollspel bättre på konsoll. Ja, jag vet vad du tänker i ditt inskränkta fanboyhuvud nu "det är ju bara att koppla in en handkontroll". Nej, det är inte bara att koppla in en handkontroll. Vi (ja, jag gör spel) balanserar och tweakar kontrollerna efter målplattformen. Pc-spel är gjorda för och testade med pc-kontroller, konsollspel är gjorda för och testade med konsoll-kontroller. Med undantag för de gånger förläggare (oftast mot vår vilja) tvingar oss att göra en pc-version. Jag har varit med i flera produktioner där konsollversionen var den som blev bäst, helt enkelt för att PC inte var en väl lämpad plattform för konceptet.

Jag har kört mkt bilspel på min gamla PS2a men jag har också kört GRID på dator med en handkontroll. Det var bara att koppla in den(drivrutinerna uppdateras automatiskt) starta spelet och köra på. Joystickarna fungerade hur fint som helst, väldigt bra precision i styrningen etc, ser inget behov av någon tweakning eller balansering.

Så ja, mitt inskränkta fanboyhuvud har nog rätt vid den biten,

Det är bara koppla in och gasa på.

Skrivet av Hannu87:

Jag har kört mkt bilspel på min gamla PS2a men jag har också kört GRID på dator med en handkontroll. Det var bara att koppla in den(drivrutinerna uppdateras automatiskt) starta spelet och köra på. Joystickarna fungerade hur fint som helst, väldigt bra precision i styrningen etc, ser inget behov av någon tweakning eller balansering.

Så ja, mitt inskränkta fanboyhuvud har nog rätt vid den biten,

Det är bara koppla in och gasa på.

Grattis, du hade rätt om ETT spel. du kan säkert hitta en bunt till, men mitt tidigare påstående är fortfarande sant, spel gjorda för konsoll är bäst på konsoll.

Medlem

Jag var orolig att PCn skulle få små kartor pga consolerna, så jag är glad för denna nyhet.

Medlem

låter underbart

Medlem

jag har många fps på både konsoll och PC och jag kan säga att fps på konsoll är mer för dem som är lite "segare" de som inte har bra reaktionsförmåga helt enkelt. Undertiden på PC så måste man vara grymt mycket snabbare att reagera. Alltså PC är för snabbare personer och knosoll för lite långsammare. Sedan kan man tolka det lite hur man vill men marginalerna på en spelares "skills" märks av mer på PC alltså är PC nog lite svårare och för mer erfarna FPS spelare. Dock är det jävlig roligt på båda plattformerna! jag älskar min konsoll och min PC! Min personliga åsikt är att PC är ytterst bättre för det är mer precision och snabbare reflexer som krävs och det är roligt med mer utmaning. Det bästa är MODS men det glöms bort i dagens spel..........

Medlem

Det är äckligt, dom hånar ju oss konsolspelare.

123
Skriv svar