THQ säger upp Homefront-utvecklare

Robot
THQ säger upp Homefront-utvecklare

17 anställda vid Kaos Studios och 16 anställda hos Volition får gå.

#homefront, #kaos-studios, #saints-row-the-third, #red-faction-armageddon, #volition, #thq, #insane


Medlem
THQ säger upp Homefront-utvecklare

Tack för kaffet!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Surt för dom då. Knappast så att Homefront är en bra merit när dom ska ut och söka jobb.

Medlem

"Den som sprider skit ska skit få" Gammalt Fantomen ordspråk.

Schysst... Men förmodligen visste de redan om det för länge sedan. De flesta i branschen jobbar som frilans, de har nästan aldrig tillsvidareanställning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Troligen bara folk de hyrde in i spelets slutläge för att färdigställa det, samma mängd som lämnade Bungie efter Reach, bara temporära anställda för Kaos. Kanske de även kickade någon som låg bakom buggig kod, vem vet?
De har ju kvar folk för nätverk, patchande, bandesign och gamemodes, samt de som börjar skissa på story för uppföljaren. Folket mitt emellan har nog inte så mycket att göra dock ^^

Det är dock väldigt oroande att Violation sparkar så många, speciellt då de aktivt utvecklar både Red Faction Guerilla och Saints Row 3, spel som nu i slutskedet behöver extra mycket folk, inte tvärt om. Det bådar inte gott för dessa spel om folk blir kickade innan de ens är klara...

Inaktiv

Med tanke på hur ruttet Homefront faktiskt var så känns det bara skönt att höra att huvuden rullar...

Medlem

Homefronts singleplayer va så otroligt dåligt på alla sätt och vis! Fick verkligen kämpa för att spela igenom skräpet, eftersom jag inte gillar att bara lämna spel mitt i. Blev som mest galen på ens kamrater som alltid ställde sig i vägen eller att man sprang fram till dem för att dem ska fortsätta röra på sig, då kunde dem ändå stå kvar i 10 sekunder. Riktigt dåligt!

Medlem

KOM UT MED PC PATCHEN OM NI NU ÄR SÅ J-A DEDIKERADE!


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem

"Haha, april april och allt det där. Du skrämde mig för en stund."

"hahaha, ja... men ärligt talat. Du har fått sparken. Packa dina saker."

Medlem
Skrivet av Hazzlare:

Homefronts singleplayer va så otroligt dåligt på alla sätt och vis! Fick verkligen kämpa för att spela igenom skräpet, eftersom jag inte gillar att bara lämna spel mitt i. Blev som mest galen på ens kamrater som alltid ställde sig i vägen eller att man sprang fram till dem för att dem ska fortsätta röra på sig, då kunde dem ändå stå kvar i 10 sekunder. Riktigt dåligt!

Singleplayern var långt från bra men sämst hittills inom de morderna FPSn är nog fortfarande MW2

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Troligen bara folk de hyrde in i spelets slutläge för att färdigställa det, samma mängd som lämnade Bungie efter Reach, bara temporära anställda för Kaos. Kanske de även kickade någon som låg bakom buggig kod, vem vet?
De har ju kvar folk för nätverk, patchande, bandesign och gamemodes, samt de som börjar skissa på story för uppföljaren. Folket mitt emellan har nog inte så mycket att göra dock ^^

Mja, om de har någon vett har de anställt temporära tjänster på kontrakt och då blir de inte uppsagda. Låter snarare som de helt enkelt inte har råd eller något projekt att sätta dem på.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Mja, om de har någon vett har de anställt temporära tjänster på kontrakt och då blir de inte uppsagda. Låter snarare som de helt enkelt inte har råd eller något projekt att sätta dem på.

Bungie gjorde det och ändå rapporterades det i spelvärlden att de "sparkat" 15 pers efter Reach release. Journalism handlar om att skapa maffiga nyheter och locka läsare, samt att de första uppgifterna bara innehåller en del av storyn. ^^
Dock är det fortfarande3 läskigt att en studio som har 2-3 spel i utveckling måste sparka folk innan de ens är klara (Violation). Homefront behöver i dagsläget bara folk som sköter DLC, patchande och servrar, såvida inte resten redan börjat på Homefront 2
Vilket ändå kan medföra att det blir folk över, precis som du säger.

1
Skriv svar