Shift 2: Unleashed

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=dvH210Q02M4

Här kör jag med min audi, har inga problem att hålla bilen på vägen?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

""If you’re a hardcore sim-racer looking for something new to replace perennially entertaining sims like iRacing and rFactor, you might want to just skip this preview and get comfy in your rig until news of Shift 3 comes around."

Nice, är helt klart en hardcore spelare normalt, i synnerhet när det kommer till bilspel och flygspel. Blir helt klart sugen på att testa=).

Medlem

samma visa och samma diskusitioner som när ettan släpptes. dom som spelade med gamepad kunde helt enkelt inte spela spelet för bilarna var oknotrollerbar (testade själv) spelade man med ratt (har g25) så var det fan inga problem alls. kan man ställa in en bil och kan man spela racingspel och har gjort så längre än vissa av er varit i livet så är shift inget problem. spelet är grymt bra och tillhör dom mest realistiska spelen på marknaden. har ni aldrig åkt i 260 km/h i en banracingbil på RIKTIGT så vet ni heller inte hur det känns. tror ni att bilen håller sig helt stilla på banan? nej den vandrar och far och du får hela tiden sitta och hålla mot och parera bilens rörelser, för att inte tala om viddraget från bilarna framför och sen sidvindar osv. en racing bil håller sig aldrig helt still på raksträckorna för gör den det, ja då har man hamnar i arkadvärldens fantasivärld. den som säger annat är välkommen i en provtur i våran BMW banracer som syns i en viss serie i TV


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

.Jag har heller inga problem med min G25 ratt. Kör PC versionen för grafikens skull... trodde jag men tycker att grafiken inställd på allt high fortfarande känns konsolgrafik. Kunde lika gärna skaffat det till PS3.

Jag blev glad över spelets cockpit-vyn som suddade ut besvikelsen över att grafiken är sämre än med första spelet. 2 stycken cockpit-vy lägen där det nu känns som att sitta i en bil på riktigt. Inte den förkrympta rutan som är brukligt = för långt ifrån.

Först Crysis med DirectX 9 och nu Shift. Vi får nog vänja oss vid mer konsolgrafik även på PC vilket till slut kommer göra att jag slutar spela på just PC. Känns inte längre okej att lägga ut 5 000 kr på ett grafikkort.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Känns inte längre okej att lägga ut 5 000 kr på ett grafikkort.

LOL vilken bullshit.

Men men, jag har lärt mig att konsollkramare är omöjliga att diskutera med så jag får helt enkelt skratta bara.

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:

har ni aldrig åkt i 260 km/h i en banracingbil på RIKTIGT så vet ni heller inte hur det känns. tror ni att bilen håller sig helt stilla på banan? nej den vandrar och far och du får hela tiden sitta och hålla mot och parera bilens rörelser,

Det är inte så att den mer "slår" och rycker?
Den här gungningen Shift har känns helt störd. Jag kör simulerad bil - inte båt.

Medlem

Gillar spelet en frisk ny n4s titel snygg grafik lite töntig story med flashiga videos som i Dirt serien men själva kör känslan e genuin. Rekommenderar detta spel varmt till dem bilspels fans som spelat färdigt eller tröttnat på Forza 3.
bör tilläggas att för att få bilen att bete sig som den bör krävs att man går in i inställningar och stänger av auto broms och massa tillägg precis som i Forza 3, good stuff!!!

Medlem

Blir lite trött på PC fan-boysen gnäll, Grafiken på detta spel är super nice att hålla på att fjanta om konsol grafik fram och tillbaka. är så förbannat löjligt, töm blöjorna på sand å sluta gnäll!

Medlem

Snabb recension:

Shift 1 hade vinglig fysik och bra skarp styrning.
Shift 2 har vinglig styrning men bra och skärpt fysik

Shift 1 hade rätt så meh tävlingar men bra "close-contact racing"
Shift 2 har usel "close-contact racing" men jäkligt intressanta tävlingar

Båda spelen har en billista som helt enkelt inte imponerar idag. Däremot så har shift 2 lagt till många mysiga banor som är väldigt uppskattat. Vidare så har grafiken blivit mysigare och mer optimerad: jag gillar det!

Helt OK spel men jag kommer inte köpa det förrens det slår 200sek någonstans: det är ej värt fullpris för mig men jag hade inte varit sur om jag hade förköpt det heller.

Medlem

Styrningen går ju att få bra, med lite jobb. Men som default är den faktiskt rätt taskigt ställd. Och icke-pc-anpassade menyer i ett pc-spel borde det vara spöstraff på. Men trots det gillar jag Shift 2 som fan - det är kul att köra, helt enkelt! Det räcker.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av stormense:

Känns inte längre okej att lägga ut 5 000 kr på ett grafikkort.

LOL vilken bullshit.

Men men, jag har lärt mig att konsollkramare är omöjliga att diskutera med så jag får helt enkelt skratta bara.

Right back at you.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Styrningen går ju att få bra, med lite jobb. Men som default är den faktiskt rätt taskigt ställd. Och icke-pc-anpassade menyer i ett pc-spel borde det vara spöstraff på. Men trots det gillar jag Shift 2 som fan - det är kul att köra, helt enkelt! Det räcker.

Hur menar du att det inte är pc meny?

på min version står det hit enter istället för start fast ja använder xbox kontroll å spelar med (skit jobbigt om du frågar mig hade hellre haft start A, X Y B osv)

Jag tycker menyerna e skit snygga, påminner om Grids menyer (tycker hela spelet känns lite som Dirt å Grid gjort en baby

Och Jag håller med dig i att det är ett riktigt bra och roligt bil spel, ska köra ett race nu, ciao!

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av stormense:

Känns inte längre okej att lägga ut 5 000 kr på ett grafikkort.

LOL vilken bullshit.

Men men, jag har lärt mig att konsollkramare är omöjliga att diskutera med så jag får helt enkelt skratta bara.

Vet inte om man kan kalla mig konsolkramare Kör 90% på PC. Kontrollkarmare är nog bättre ord Touhatsu. Verkar uppröra många idag (eg igår) när jag skriver att jag tror spelen mer och mer börjar utvecklas mot konsol och nu även grafiskt. Synd om det blir så då jag tycker PC ska vara lite mer exklusivare. Man har ju lagt ner några 10 tals tusenlappar genom åren för spelens skull.


signatur

Det var detta...

Medlem

Problemet var ju samma i shift 1 bilarna var för lågt inställda man bottnade ur dem direkt och de hade inte toppfart. Efter man höjde dem korrigerade dem, lade på lite tow-in så blev de stabila som fn på rakorna och överstyrning is the shit. Hatar GrandTurismo spelen som jag upplevt extremt understyrda. Det skiljer ju emellan vad man vill ha.
Jag tycker även att de har fått till nerväxlings teknikerna ifrån bilar att man bara inte kan veva i 2:an ifrån 5:an direkt utan att då spinner bilen runt!

Medlem

kan inte göra annat än att hålla med.. överstyrningen i kombination med leksaksfysiken (en bil som touchar en vägg lätt lätt med sidan beter sig inte likadant som om man kör rakt in i en betongvägg, jag lovar!) gör det här till en av de största spelfloppar jag varit med om på länge.. Det här var INTE vad jag längtat efter sedan NFS:Shift släpptes..

Medlem

Kan bara hålla med om styrningen, är helt omöjlig att hålla bilen rak på en raksträcka, bara man rör lite på ratten så åker man kana in i allt annat.
Har kommit till en Lotus o den e ta mig fan omöjlig att köra. Överstyr så det står härliga till.
Tyvärr går den inte att ställa in då det är en bil enbart för det loppet.
Har provat me ratt o de går bara inte.........

Medlem

Faan va strange känns nästan som jag spelar ett annat spel, har inte alls samma problem med styrningen som andra säger sig uppleva? Jag verkligen gillar kör känslan, spelar på PC med Xbox kontroll

Medlem

Kan det vara så att olika wheelcontrollers har olika bra anpassning till respektive spel?
Läste på Shift forum att en kille hade problem med GT ratt på Shift-I och spelet laggade i kurvor. Typ som att det är för mycket events för spelet att hantera.
Generellt efter 6mån ps3-spelande är jag förvånad över frånvaro av generella inställningar i konsollen. Man är utlämnad till vad varje utvecklare lägger in på sin nivå.
Tvekar att köpa wheelcontroller efter det jag läst runtikring.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Här har ni.

http://www.youtube.com/watch?v=TjsNYHuBqZI

Inga problem att styra bilen, plus om ni tycker det är överstyrning/understyrning så får ni väl tweaka bilens inställningar. Det är ju det som är syftet, har bra grepp i filmen och det är med billigaste däcken. Med superslicks blir det ännu bättre.

hur kan du försvara spelet genom den där videon???

du måste bromsa ner till 70 km/h för att ta en 60 gradig kurva i ett RACINGSPEL... om du pratar realism osv så klarar vilken bil som helst det i verkligheten i över 100...

sjukt jävla dåliga kontroller som vanligt.

Medlem

Nu har jag testat spelet, och kan kommentera närmare på styrningen:
Efter att meckat med inställningar en bra stund (spelet stödjer inte min ratt rakt av, Custom klarar inte av att detektera höger-vänster ordentligt...) så fick jag köra lite.

När jag svänger så går det enligt principen, allt eftersom jag ger mer och mer rattutslag: "Liiite grepp, liiite, liiite, ALLT! *bilen överstyr, tappar fart, eller understyr beroende på bil/inställningar*.

Det blir jävligt jobbigt att köra med denna relation rattutslag-grepp.

Jag känner inte att jag får ordentligt med feedback på vad fasiken som händer med framhjulen! Som att köra i gröt!

Det känns som att något inte riktigt står rätt till i fysikmotorn, eller att de inte har gjort spelet rattvänligt nog (känner till beteendet på styrningen från det jag kört med handkontroll, hmmmmmm).

EDIT: Tja, efter någon timmes med spelet så måste jag säga att det växer Trots dess brister.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Hur länge brukar det dröja tills någon slags demo kommer?
Då kan man bilda sig uppfattning om bristerna i SHIFT ettan är fixade.

Medlem

Helmet cam är riktigt bra. I allt övrigt är det ett ruttet spel. Att köra med ratt känns som att köra vilket annat spel som helst med tangentbord. Att trycka på realism och "this is real racing" blir parodiskt.

Hoppas att helmet cam-idén tas upp av ett mer seriöst satsande spel!

Edit: har nu givit spelet en fredagkväll. En bortslösad sådan. Vill man röja ska man köra Grid, vill man köra bil ska man köra Forza eller GT5. Det här spelet är vare sig hackat eller malet.

Medlem

Helmet-cam kom redan i Race07 och de efterförljande expansionerna. Så det är ingalunda nytt,


signatur

Jäh!

Medlem

Sant, men de tar ut svängarna mer här. Hur interiördetaljerna blir suddiga i höga farter är snyggt. Ska köra igång mitt gamla Race07 igen och jämföra.

Medlem

Förstår inte kritiken. Tycker inte det är så svårt att åka rakt på en raksträcka, kanske att man får korrigera lite men tror många som kör har FF inställd på 100% i kontrollpanelen vilket gör att det lätt kan bli små oscilleringar som kan gör att man dras från sida till sida.

Annars tycker jag det känns precis som ettan, dvs att man vinglar på som tusan tills man lär sig korrigera nog bra. Känns som om man rätar ut sig för sent efter krokarna så man alltid får svänga tillbaka litegrann, och istället för att gå mot linjen på raksträckorna sicksackar man över den, men man lär sig hantera det till slut.

Vet inte hur det känns med 900-gradig ratt men tycker det går galant med min Momo-ratt med runt 20-30 i styrkänslighet och kanske 50 i speedsensitive steering. Överstyrning har jag inte heller några problem med, har iofs bara en BMW 135 på prestandanivå 497 eller nåt sånt men den är rätt pigg och tycker snarare den vill understyra om man råkar ligga på gasen och smyga genom krokarna pga reducerat marktryck fram. Släpper man gasen så den får grepp fram och sen stampar gasen ut ur krokarna så visst kanske, men har man bara mjukt gaspådrag så var det inte ens några problem med Alfa 8C:n man fck testa hyfsat tidigt i spelet. Tycker isåfall GTR-spelen är tio gånger värre då minsta lilla bakvagnssläpp ger spinn. Skulle väl vara driftingen i Shift 2 som är lite väl känslig om nåt.

Gillar även bilutbudet, gudomligt att köra runt i en mk1 GTi precis som man har på riktigt

12
Skriv svar