Stor presskonferens om PSN-krisen imorgon

Medlem

A är mycket bättre än B! B suger och är mycket sämre än A! A for life!

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

A är mycket bättre än B! B suger och är mycket sämre än A! A for life!

Du vet seriöst inte vad du snackar om, B är mycket bättre än A. A fanboy!

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Det känns som ni sitter och säger att det är PSNs fel att det inte går att spela Online osv. Tror inte dom gör det med meningen, Så varför skulle dom ge en kompensation?! Om det varit deras fel så skulle jag också tyckt som ni men nu gör jag inte det!

Du måste skämta, om du inte förstår varför är du antingen 10-12 år gammal eller "lite bakom flötet"

Medlem

vissa spel ska spelas på PC och vissa ska det inte.. tex Fighting spel, UFC, Tekken, StreetFighter, Mortal Kombat eller whatever.. går fetbort på PC!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Skaffa E-kort med begränsad mängd om du vill köpa nåt, lägg förfan inte in ditt kreditkortsnummer varken på psn, steam eller nåt liknande, de kan alla hackas.. och alla hackersupporters, lägg ner, detta sabotage gangnar inte spelarna...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ganska OT men det lär inte dröja länge innan South Park kommer driva med Sony.. Deras senaste avsnitt "HUMANCENTiPAD" (Caps jag vet) drev ju med Apple så det stod härliga till..

Och jag kan bara drömma om vad de lär hänga ut Sony för det här! :>

Medlem

Har man plus så självlfallet så förstår jag kompensations snacket men inte för oss andra, det är bara patetiskt,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av BigD:

Jag tycker detta är otroligt klantigt och oacceptabelt.
Inte så kul att behöva spärra sitt kreditkort och vara utan 4-5 dagar etc pga Sonys slarv.

Självklart skall alla kompenseras, det spelar ingen större roll för mig vad det blir för kompensation, men det
är ju bara principiellt rätt att kompensera alla efter denna dundertabbe.

Inte så kul att veta att ens namn, adress, e-mail (telefonnummer?), kreditkortsinfo etc har läckt ut.

Det är svårt att förstå skalan av denna soppa.

Kunder som litat på Sony och försett dem med sina känsliga uppgifter blir givetvis förbannade när Sony inte klarar av att hålla dem säkra.

Sedan tycker jag att man kan lägga ner allt PC = bättre än allt snack och skadeglädje.

Jag själv har spelet PC-spel sedan min dator var en 486:a med 25 Mhz.
Jag älskar PC, men konsolerna har kommit för att stanna på gott och ont.

Jag spelar strategi, MMO, FPS på PC, men sportspel etc på konsol. Varför kan man inte ta det bästa från båda världarna? Förstår inte hur man kan vara så trångsynt. Både PC och konsolerna har sina brister samt styrkor.

Att tycka att det är BRA att 70 miljoner människor har fått sina uppgifter stulna visar ju inte direkt på den "mognad" som PC-only grupperingen brukar luta sig tillbaka på..

Hursomhelst, fuck off Sony.

Totalt värdelöst detta, kommer aldrig att använda mitt Kreditkort på PSN igen, och jag tror att det är många som har noll förtroende efter detta.

http://www.youtube.com/watch?v=uVjRe8QXFHY

Var bara tvungen:)

eXp
Medlem

Sony bjuder säkert på ett smaskigt ROOTkit som plåster på såret

Medlem

Ser fram emot denna presskonferens.

Medlem
Skrivet av BigD:

Jag tycker detta är otroligt klantigt och oacceptabelt.
Inte så kul att behöva spärra sitt kreditkort och vara utan 4-5 dagar etc pga Sonys slarv.

Självklart skall alla kompenseras, det spelar ingen större roll för mig vad det blir för kompensation, men det
är ju bara principiellt rätt att kompensera alla efter denna dundertabbe.

Inte så kul att veta att ens namn, adress, e-mail (telefonnummer?), kreditkortsinfo etc har läckt ut.

Det är svårt att förstå skalan av denna soppa.

Kunder som litat på Sony och försett dem med sina känsliga uppgifter blir givetvis förbannade när Sony inte klarar av att hålla dem säkra.

Sedan tycker jag att man kan lägga ner allt PC = bättre än allt snack och skadeglädje.

Jag själv har spelet PC-spel sedan min dator var en 486:a med 25 Mhz.
Jag älskar PC, men konsolerna har kommit för att stanna på gott och ont.

Jag spelar strategi, MMO, FPS på PC, men sportspel etc på konsol. Varför kan man inte ta det bästa från båda världarna? Förstår inte hur man kan vara så trångsynt. Både PC och konsolerna har sina brister samt styrkor.

Att tycka att det är BRA att 70 miljoner människor har fått sina uppgifter stulna visar ju inte direkt på den "mognad" som PC-only grupperingen brukar luta sig tillbaka på..

Hursomhelst, fuck off Sony.

Totalt värdelöst detta, kommer aldrig att använda mitt Kreditkort på PSN igen, och jag tror att det är många som har noll förtroende efter detta.

Håller helt och hållet med dig.

Medlem

Var säkert Microsoft som hackade skiten.

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av BigD:

Jag tycker detta är otroligt klantigt och oacceptabelt.
Inte så kul att behöva spärra sitt kreditkort och vara utan 4-5 dagar etc pga Sonys slarv.

Självklart skall alla kompenseras, det spelar ingen större roll för mig vad det blir för kompensation, men det
är ju bara principiellt rätt att kompensera alla efter denna dundertabbe.

Inte så kul att veta att ens namn, adress, e-mail (telefonnummer?), kreditkortsinfo etc har läckt ut.

Det är svårt att förstå skalan av denna soppa.

Kunder som litat på Sony och försett dem med sina känsliga uppgifter blir givetvis förbannade när Sony inte klarar av att hålla dem säkra.

Sedan tycker jag att man kan lägga ner allt PC = bättre än allt snack och skadeglädje.

Jag själv har spelet PC-spel sedan min dator var en 486:a med 25 Mhz.
Jag älskar PC, men konsolerna har kommit för att stanna på gott och ont.

Jag spelar strategi, MMO, FPS på PC, men sportspel etc på konsol. Varför kan man inte ta det bästa från båda världarna? Förstår inte hur man kan vara så trångsynt. Både PC och konsolerna har sina brister samt styrkor.

Att tycka att det är BRA att 70 miljoner människor har fått sina uppgifter stulna visar ju inte direkt på den "mognad" som PC-only grupperingen brukar luta sig tillbaka på..

Hursomhelst, fuck off Sony.

Totalt värdelöst detta, kommer aldrig att använda mitt Kreditkort på PSN igen, och jag tror att det är många som har noll förtroende efter detta.

Håller helt och hållet med dig.

Ta död på alla konsoler, skaffa handkontroll till din PC. Problem solved.

Och om någon ens tänker dra upp TV-argumentet; skaffa en 50-tums skärm om du vill, eller varför inte bara köra datorn till Tv:n? Du har HDMI, VGA och DVI i de flesta TV-apparater idag. Faktum är att den moderna TV:n är lite mer än en datorskärm och moderna konsoler ganska mycket mindre än en PC.

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Ta död på alla konsoler, skaffa handkontroll till din PC. Problem solved.

Och om någon ens tänker dra upp TV-argumentet; skaffa en 50-tums skärm om du vill, eller varför inte bara köra datorn till Tv:n? Du har HDMI, VGA och DVI i de flesta TV-apparater idag. Faktum är att den moderna TV:n är lite mer än en datorskärm och moderna konsoler ganska mycket mindre än en PC.

Jag tänker inte sabba min styling i vardagsrummet med en stationär dator. Tänker inte heller missa alla dessa underbara spel som enbart kommer till konsoler. Den ena burken utesluter inte den andra.
Lägg ner konsol hatet och väx upp.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Hoppas Sony går i konkurs nu

Jo det lär ju hända!

Och NEJ det hoppas vi inte!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Lägg ut vem det är och var han bor som hackade skiten, Så för väl användarna vända sig till han : )
Poor guy so mutch rage in this PSN world


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Alla system är bra tills nån knäcker det, tyvärr går alla system att knäcka. Det är bara frågan om vem som orkar göra det och vilket företag dom vill försöka knäcka. Sedan anser jag att använda sig av DDoS är fegt om man verkligen vill knäcka ett system för då är systemet välgjort om dom inte kommer in på nåt annat sätt.

Sen är de väl knappast Sonys fel att en databas läckt ut, de va folk som STAL den vilket är olagligt. Folk borde vara sura på folk som vill komma åt deras uppgifter istället. Sony brukar ju knappast uppgifterna själva utan det är andra som gör det.

Men det är enkelt att hata ett företag antar ja istället för dessa "hackers" för egentligen är de dom folk ska hata.

Medlem

Som kompensation får alla spela gratis onlione i en månad, nej just ja, fel plattform XD
Kanske "gratis" PSN plus i en månad är en tänkt kompensation?

Medlem

http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item369679...

Så känns ju bra tycker jag. Men verkar som det dröjer x antal veckor innan allt är på banan igen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Som kompensation får alla spela gratis onlione i en månad, nej just ja, fel plattform XD
Kanske "gratis" PSN plus i en månad är en tänkt kompensation?

Det blir gratis PSN+´i en månad för alla.
Samt gratis nedladdning av vissa titlar och för de länder som stöder det; gratis musik etc via Qrocity i en månad.

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av torylva:

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator

Oh the stupidity, tycker du om spel skaffar du ALLA plattformar som är aktuella.
Inget religiöst tramsande runt någon favoritplattform

QFT! bästa jag har hört på länge

Se min signatur ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

ndr
Medlem

Hade varit lite lustigt om Sony startade igång PSN och sa att de fixat säkerhetsluckan och sedan dagen efter bli angripna av hackare igen

Medlem
Skrivet av a10388:

Denna presskonferans skall bli ett nöje att följa.. Bäst för PSN att dom kommer med goda nyheter ! Samt någon sorts kompensation till oss lidande gamers -.-

Som kompensation tycker jag att de ska ge mig ett PS3 Slim.. gamla bettan passade så lämpligt på att dra på sig en YLOD.. Måste varit pga inaktivtet.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Hoppas Sony går i konkurs nu

Jag tror Sony har för bred marknad för att gå i KK pga deras spelavdelning


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av showerguy:

Varför ska man kompenseras då PSN är en gratis tjänst egentligen?

Har du inte läst vad det är som står? Ens personliga information (namn, epost, adress och KREDITKORT) är i fara och vissa har redan blivit kapat.

Jo det är jätte hemskt verkligen. Men försök att tänka att Sony inte står och delar ut dina personuppgifter.
Tusentals anställda jobbar som jävla idioter och miljontals människor lider av integritets stöld och har inte möjligheten att använda det de betalar för. På grund av jävla hackers som det kliar i fingrarna på.

12
Skriv svar