E3 topp 30 – vi vill se Half-Life 3

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Lonefox:

HL2 ep 3 OCH HL3 tack.......
Jag är HL trogen jag.

Sedan så har Valve varit grafikhoror.........tänk efter bara på hur banbrytande HL var när det kom.
Sådan grafik med lägre krav än tex. Unreal? Hmmmm......där jagade de allt grafik i ngr år.......

Haha ja, kolla bara på den här.. NOSTALGI på HÖG nivå

Det där är snyggare och bättre än Black Ops, pinsamt

Detta är från Betan 2003-2004.. 7-8 år sedan, då kanske ni förstår nu hur mycket konsolerna har hållit tillbaka PCn

http://www.youtube.com/watch?v=zHH5L39YtDE

Är det konsolerna som hållit tillbaka utvecklingen eller konsumenterna som gör sitt val när de köper ett spel till en viss plattform?

Är det en retorisk fråga?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Lonefox:

HL2 ep 3 OCH HL3 tack.......
Jag är HL trogen jag.

Sedan så har Valve varit grafikhoror.........tänk efter bara på hur banbrytande HL var när det kom.
Sådan grafik med lägre krav än tex. Unreal? Hmmmm......där jagade de allt grafik i ngr år.......

Haha ja, kolla bara på den här.. NOSTALGI på HÖG nivå

Det där är snyggare och bättre än Black Ops, pinsamt

Detta är från Betan 2003-2004.. 7-8 år sedan, då kanske ni förstår nu hur mycket konsolerna har hållit tillbaka PCn

http://www.youtube.com/watch?v=zHH5L39YtDE

Är det konsolerna som hållit tillbaka utvecklingen eller konsumenterna som gör sitt val när de köper ett spel till en viss plattform?

Är det en retorisk fråga?

Både och, det är massa snack om hur den nuvarande generationen håller tillbaka grafikutvecklingen men då måste man ju också fråga varför det är så. Att säga "pirater förstör pc-marknaden" är för enkelt samtidigt som konsoler såklart väldigt lukrativa.


signatur
Medlem
Skrivet av Brain:

Otippat nog vill jag helst se RollerCoaster Tycoon 4.

Där satte du den!

Medlem

Grafiken är inte allt. Jag hoppas på ett HL3, i source eller vilken motor det än blir.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av PcKaffe:

Dom kommer ALDRIG släppa Half-Life 3 utan fullt stöd för DX11 med Tessellering m.m.
*

Nu har du väldigt fel. Valve har aldrig varit några grafikhoror. Jag säger inte att HL3 absolut inte kommer ha DX11. men möjligheten att det INTE har DX11 är fan jävligt stor.

Nu har du väldigt fel. Valve är smarta, dom behöver en ny motor för att komma ikapp Frostbite 2 och CryEngine 3, och Half-Life 3 inte skulle klara sig med gamla Source Engine, det skulle inte fungera att dom släppte HL3 utan DX11 med en gammal motor, Source Engine är 7 år gammal, Half-Life 2 är 6 år gammalt, hur länge tror du HL3 skulle överleva med Source Engine? 2-3år sen skulle det dö, däremot kör dom Source Engine 2 så överlver spelet minst 6-7år som första gjorde

Tänk logiskt för i helvete, det KOMMER att komma på Source Engine 2, det KOMMER att stödja DX11 fullt ut, det KOMMER bli ett av världens bästa spel.. det finns inget att diskutera

Frågan är bara, NÄR? Det får vi förhoppningsvis veta på E3 i År, kommer nog bli ett av tidernas bästa E3, med Half-Life 3, Battlefield 3, Diablo 3, Mass Effect 3, F.3.A.R, Duke Nukem Forever, Deus Ex 3, Rage, Dead Island, The Elder Scrolls V: Skyrim, Need For Speed: The Run, Max Payne 3, DoTA 2, Ghost Recon: Future Soldier, Fallout Online, STALKER 2 med flera.

Om de behöver en ny motor är det inte för att de behöver mer grafik, det är för att de vill ha in mer funktioner som är relevanta för gameplay. Ja HL2 var snyggt, men om man kollar på det objektivt så var det uppenbart hur mycket fokus de lagt på gameplay, mekanik och funktion i jämförelse med andra shooterspel. Och det var DET som gjorde HL2 till en succé, inte att det var marginellt snyggare än tex COD2. Gameplay och mekanik är svaret, för perfekt bevis se Minecraft. Jag lovar dig att Minecraft kommer hålla i 10år, minst.
HL3 kan lätt komma på nuvarande motor(Portal 2 blev en succé och därav kan HL3 bli det) inga problem när Portal 2 visar att deras nuvarande motor fortfarande säljer som smör.
även med avsaknad DX11.

Snälla försök att förstå att inte alla är grafiktokiga bara för att du är det. De flesta är det, men VALVE är inte de flesta.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Längtar så oehört efter HL EP3, har spelat igenom hela hl2, ep1 och ep2 säkert tjugo gånger, så jäääääävla bra, nujter lika mycket varje gång!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur har Portal 2's Succé någonting att göra med HL3? Absolut INGENTING

Du misstolkar min poäng, läs ordentligt nästa gång. Jag hävdade inte att Portal 2 har något med Half-Life 3 att göra. Jag hävdar att Half-Life 3 kan bli en succé på den här motorn, och att Portal 2 är beviset till det eftersom det blev en succé på den här motorn i dagens läge.

Skrivet av zhrooms:

Portal 2 och Source Engine är inte samma sak, det är inte motorn som säljer utan Portal 2, och Portal 2's grafikstil kan jämföras med World of Warcrafts, Portal världen skulle se lika bra ut på valfri motor, Portal 2 är inte ett grafikspel, däremot är Half-Life 2 det

Nej Portal 2 och Source Engine är inte samma sak. Men [Half Life 2, Left 4 Dead, Alien Swarm, Day of Defeat: Source, Team Fortress 2] och Source Engine är inte heller samma sak. Source Engine är just motorn som driver alla ovanstående spel oavsett grafisk stil eller mekanik. Sedan att Portal 2 inte skulle vara ett "grafikspel" är din ÅSIKT. Jag tycker att Portal 2 är väldigt snyggt och håller LÄTT över måttet idag, och det är min ÅSIKT. Åsikter varierar från person till person, så sluta punga ut dem som fakta.

Skrivet av zhrooms:

Fungerar inte att jämföra, Half-Life 3 skulle absolut inte bli lika stort utan ny motor, det är inget snack om saken, en stor del av Half-Life 2 är grafiken, och visst spelmekaniken spelar också stor roll, och Half-Life 2 hade BÅDA!.. och det blev en super succé, hur tror du HL3 kommer lyckas om dom endast har ny spelmekanik, inget annat? Inget DX11 stöd, låga texturer, ingen ny fysik.. m.m. fy fan va värdelöst, det är som att kolla på Half-Life: Source, same shit different name fast fysik och lite coolare effekter.. episk fail

Jag tänker bara konstatera 3 saker angående det där^^
1. Sourcemotorn säljer fortfarande väldigt bra.
2. Half Life 2 är inte Half Life 3, och bara för att Half Life 2 var något betyder det inte att Half Life 3 kommer vara samma sak.
3. Dina spekulationer kring att HL3 failar om det inte är skitsnyggt är just det, spekulationer. Långt ifrån fakta.

Skrivet av zhrooms:

Minecraft? JAG HATAR MINECRAFT.. Jag älskar Garry's Mod, för det är inte ett idiot barnspel som kanske var roligt år 1996

Kul för dig, hurvidare du föredrar Garry's Mod före Minecraft eller inte är inte relevant. Poängen var att Minecraft, ett spel som har 16x16 tilebaserad grafik och kuber som vagt representerar vad de föreställer är en stor fet succé år 2011. Så istället för att gorma om vad du tycker så kan du väl ta ett steg bak och se på det hela lite objektivt.

Och slutligen,

Skrivet av zhrooms:

Half-Life 3 skulle absolut inte bli lika stort utan ny motor, det är inget snack om saken

Du har använt "det är inget snack om saken" 2 gånger nu, och ändå är det snack om saken eftersom jag och många andra inte håller med dig. Så JO, det är snack om saken. Jävligt mycket sådant också.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Härligt att det inte bara var jag som ville se RCT 4 på E3!


signatur

Have a good time!

123
Skriv svar