Ingen huvudplattform för Modern Warfare 3
Alla Modern Warfare 3-versionerna blir identiska och dippar aldrig under 60 bilder per sekund.
#infinity-ward, #call-of-duty-modern-warfare-3
"– Det blir låst vid 60 FPS vilket innebär att det aldrig kommer gå under det, men det kan gå över 60 FPS"
så datorn jag har i garderoben med 7600GT kan få 60FPS också? sweet! *trollface*
60fps på ps3, då blir det inte så snyggt....
Hur tänker du då? PS3 kör vanligtvis I 30-60 FPS.
Är väll till PC jag skulle höjja ögonbrynen för men som jag sagt tidigare är CoD ett skitspel skulle inte förvåna mig om dem gör detta bara för att spara tid för att tävla mot BF3.
"Dvs 360 versionen kommer få störst fokus."
hur tänker du då? Jobbar med spelutvecklingen och PS3 är alltid flaskhalsen med sitt lilla minne när man gör multiplatformsspel
Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --
"Alla versioner av spelet ska således vara identiska.", precis som andra skriver, sämsta konsollen som spelet anpassas efter då. Ännu mer handikappade skitkontrollers i spelets menyer. Kan dom inte bara skippa PC-versionen helt? Det är ju för fan pinsamt att att det ens kommer att existera på dagens PC, haha.
Vad menar han med "Alla versioner av spelet ska således vara identiska." och "Det blir låst vid 60 FPS vilket innebär att det aldrig kommer gå under det, men det kan gå över 60 FPS"???
Om spelen ska vara identiska, så måste ju spelet utvecklas till den plattform med sämst hårdvara etc...? Annars kommer ju spelet inte fungera på den plattformen. Sen hur fan ska det fungera med MINST 60 fps, aldrig under? Så då borde jag kunna spela utan några som helst problem på min jääätte gamla dator med ett passivt-kylt 6150 LE och en Intel Pentium 4 @ 1.8GHz? Lycka till säger jag bara...
Hur tänker du då? PS3 kör vanligtvis I 30-60 FPS.
Verkligen? Spelutvecklarna har försökt bräcka varandra med bättre och bättre grafik ända sen de fick sina första devkits. Utvecklingen har gett os snyggare och snyggare spel. Men att påstå att det är till 100% på grund av osynliga optimeringar och att utvecklarna "lär sig plattformen" är inte sant.
Visst skulle det vara trevligt med 60fps i HD, men grafik som ser fläskig ut i en trailer är viktigare för försäljngen. I själva verket är priset vi betalar för konsollernas grafikutveckling spel i sub-HD upplösning som håller en väldigt svajig framerate på knappt 30FPS och med många dippar.
Om dom ärligt satsar på 60fps utan dippar, och detta inte är ett tomt uttalande från en marknadsföringskille som inte riktigt förstår vad utvecklarna håller på med, inte en chans i helvetet att spelet kan se lika bra ut som andra samtida konsollspel.
Kom på det att med detta uttalande så kommer inte 360 få all DLC 1månad före PC/PS3 då.
Trevligt.
Tror inte det då de har ett 5 års kontrakt med Microsoft.
Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --
Låter som det kommer bli små tattar banor med 12 spelare i MP, lika dassig grafik som B.O på PS3. Singelplay brukar det vara drag i men fuu that.
MW2 fick mig att sluta för gott och det verkar ju inte gå uppåt. Hoppas jag har fel för er som köper spelet. Det säljer 10milj som vanligt fast det suger!
Vilket uttalande ....
Biten om att alla versioner kommer att vara identiska tolkar jag som att iw.net kommer göra comeback och att de inte lyssnat ett någe på communityts(oj vilken svengelska) kritik mot dumheterna i mw2.
Att det ska vara "låst" till MINST 60 FPS vågar jag inte ens spekulera om?! kan de inte "låsa det till 125" medans de ändå är igång ^^ ?
"Dvs 360 versionen kommer få störst fokus."
hur tänker du då? Jobbar med spelutvecklingen och PS3 är alltid flaskhalsen med sitt lilla minne när man gör multiplatformsspel
Jag tänker mer från personlig erfarenhet, flera multiplatforms spel där Ps3 versionen är allmänt sämre. Det är vad jag själv tycker dock då jag ej har erfarenhet med utveckling till någon av plattformerna. Men spel där de satsar på PS3an brukar i regel vara snyggare då.
FF13 är ett exempel, LA Noire har jag sett att de flyter bättre på Ps3an än 360 tex.
Och titta på Black Ops, jag kör de inte men en polare skaffade till PS3 först, bytte till 360 för "det var ospelbart".
Aldrig under 60? Det är inte lite de lovar, tvivlar starkt på att de kommer klara av att hålla detta löfte. Enda sättet att hålla uppe bilduppdateringen är i så fall att dra ner på grafiken, kanske då klarar de av att leverera ett spel som aldrig går under 60 fps. Men som sagt tvivlar jag rejält, inte ens de spel som sägs ha en väldig bra bilduppdatering klarar av detta när det sker mycket samtidigt på skärmen utan att dra ner på det grafiska.
I ett twitter-meddelande avslöjar Infinity Wards Robert Bowling att hett efterlängtade Call of Duty: Modern Warfare 3 utvecklas utan någon specifik "lead platform". Alla versioner av spelet ska således vara identiska.
– Vi har ingen huvudplattform, vi utvecklar varje version tillsammans med de andra, säger Robert Bowling.
Jag förstår inte hur du får det till att alla versioner är identiska, det som står i twittermeddelandet är att de utvecklar de olika versionerna parallellt, dvs de gör inte en version först som de sedan anpassar till en annan plattform.