Battlefield 3 säljs inte via Steam

Medlem

Alla älskar Valve, alla hatar EA.

Dock kör de i nuläget samma stuk, valve själva gör bara hattar och det är andra som verkar utveckla spel åt dem, portal, l4d osv var ju inte deras egna spel egentligen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av jonis:

Det som oroar mig är dock att vi som nu inte kommer köpa spelet, iaf inte på bra länge tills ett vettigt nedsatt erbjudande dyker upp, lär påverka försäljningen på PC-sidan. Det skulle i detta läge inte förvåna mig alls om EA väljer att tolka detta som åter ett exempel på varför det är mer lönsamt att enbart satsa alla klöver på konsolerna.

Jag kommer INTE köpa BF3 nu, oavsett vad Remus och andra tycks tro. Att köpa spel vid release är trots allt en relativt stor investering och jag vägrar börja sprida min digitala samling. Valet att köpa spelet på Steam ska finnas där, oavsett hur mycket de promotar sin egen tjänst Origin. Det här är fel tillvägagångssätt!

Tack!

Ja det är omöjligt att vinna som PC-Spelare hehe. Säkert samma visa med UBi Softs dumma DRM som sakta kommer döda PC-försäljningen. Vilket så klart i efterhand kommer skyllas på piratkopiering och att plattformen är ekonomiskt opålitlig. Eller så börjar UBi med en egen digital distribution (vilket de redan gör) men också skapar en klient till som Origin.

Jag kommer i alla fall avvakta vad som händer med detta. Som någon annan sa så är det många andra bra spel på väg. Jag personligen ligger säkert ett par månader bakom i spelvärlden då jag bara köper nästan uteslutande spel på deals på Steam. Fungerar perfekt för mig och blir på samma gång billigare. Ska man ständigt köpa det senaste så blir det ju en annan sak, men det är inte jag.

EA själva säger ju att vi spelare ska lugna ner oss, för bf3 kommer ju släppas hos 100-tals andra digitala distributörer... vilket jag tolkar som att de inte fattat något alls. Saken för mig är inte att just köpa det digitalt. Som om det vore hela grejen, att på något sätt ha som hobby att bränna pengar digitalt. Utan att det är precis just Steam jag vill kunna använda. Alla andra har haft säkert 10år på sig att ta upp detta race med digital distribution. För mig så är det hela bara too little, too late. Jag varken orkar eller vill (eller har råd) att börja om med Origin eller någon annan för den delen heller.

Det är behändigt att ha alla spel på ett ställe helt enkelt. Och jag har RAM-minne för att ha igång det i bakgrunden (men inte kanske 11 olika varianter av distributions tjänster.) Det har gått för lång tid, jag har för mycket spel och jag har slagit mig till ro med Steam. (kanske håller jag på att bli för gammal helt enkelt.)

Enda problemet är ju då bara när spel börjar försvinna från Steam som Crysis 2 gjorde. Jag hade alla planer på att köpa spelet o lira det i framtiden men nu verkar det inte bli så.

Sorry för långt inlägg dudes.

Bra skrivet, jag delar dina åsikter kring detta. Det är tråkigt att missa spel man vet är roliga, men som sagt, det är bara ett spel. Det är inte hela världen.
Jag har många gånger avstått från att köpa spel eftersom jag vet att det skulle sluka för mycket tid. Trots det har jag flera bra spel på steam som jag inte spelat speciellt mycket (senaste X3 är ett exempel). Min gissning är att jag inte är ensam i det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"– BF3 kommer inte vara tillgängligt på Steam eftersom tjänsten begränsar vår förmåga att direkt stötta spelarna, meddelar twittern."

Hahahaha tror det blivit nåt fel i översättningen! Det ska ska väl egentligen stå: "– BF3 kommer inte vara tillgängligt på Steam eftersom tjänsten begränsar vår förmåga att direkt spamma spelarna till döds"

Medlem
Skrivet av Snakejuice:

"– BF3 kommer inte vara tillgängligt på Steam eftersom tjänsten begränsar vår förmåga att direkt stötta spelarna, meddelar twittern."

Hahahaha tror det blivit nåt fel i översättningen! Det ska ska väl egentligen stå: "– BF3 kommer inte vara tillgängligt på Steam eftersom tjänsten begränsar vår förmåga att direkt spamma spelarna till döds"

Vad menar du?

Skriv svar