Battlefield 3 designas för att hålla i åratal
Konsoll-kidsen älskar unlocks, men vi som spelar Battlefield 3 om 4-5 år kräver Commander, ComRose och andra teamwork-tools.
Annars håller det precis lika länge som alla andra FPS spel utan dessa saker; Två till tre veckor.
Glöm inte Mod-verktyg, viktigaste av allt om ett spel ska överleva en längre tid.
Utan mod-verktyg till BF3 kommer den knappast hålla så länge som dom tror.
Finns ju inget som suger mer än att behöva spela ziljonera timmar för att få tillgång till alla vapen o mods till det.
Det ska gå snabbt däremot titlar o annat fanstyg kan ta längre tid
Imo ett spel håller bara till nästa spel , om inte det har en aktiv community som fortsätter spela det gamla spelet.
Bra gameplay gör att man fortsätter spela inte att få nästa vapen , då tröttnar man fortare.
quod similis saporem blandeque coruscant
Bara det inte blir så jävla arcadigt; typ som cod och bc2 att det ploppar upp 50+ 100+ hela tiden. Fattar inte heller varför man ska få så mycket poäng hela tiden, är det för att alla jävla småungar ska vara glada med en slutscore på 3000 eller?. Det var helt klart bättre på bf2tiden.
B lup
Konsoll-kidsen älskar unlocks, men vi som spelar Battlefield 3 om 4-5 år kräver Commander, ComRose och andra teamwork-tools.
Annars håller det precis lika länge som alla andra FPS spel utan dessa saker; Två till tre veckor.
Glöm inte Mod-verktyg, viktigaste av allt om ett spel ska överleva en längre tid.
Utan mod-verktyg till BF3 kommer den knappast hålla så länge som dom tror.
modverktyg behövs bara om den egna grundidén till mp inte är funktionell. Förhoppningsvis är DICE så pass rutinerade att göra det här nu att de kan fixa det själva. En karteditor är nog ett krav dock.
Dice snackar stats och skicklighet. då vet man att man statspaddar spel.
kolla vad duktig jag är, har samlat på mig 200 purple heart!
Bara det inte är så att det blir "den som har mest fritid får bäst saker". Jag hoppas verkligen att det är välbalanserat...
...du tycker alltså att det är fel att den som ägnar spelet mest tid är den som plockar fördelar? Vore det bättre om man fick köpa uppgraderingar istället så det blir rättvist? Eller inga uppgraderingar alls så är det ännu mer rättvist?
Konsoll-kidsen älskar unlocks, men vi som spelar Battlefield 3 om 4-5 år kräver Commander, ComRose och andra teamwork-tools.
Annars håller det precis lika länge som alla andra FPS spel utan dessa saker; Två till tre veckor.
Glöm inte Mod-verktyg, viktigaste av allt om ett spel ska överleva en längre tid.
Utan mod-verktyg till BF3 kommer den knappast hålla så länge som dom tror.
modverktyg behövs bara om den egna grundidén till mp inte är funktionell. Förhoppningsvis är DICE så pass rutinerade att göra det här nu att de kan fixa det själva. En karteditor är nog ett krav dock.
Nej
Konsoll-kidsen älskar unlocks, men vi som spelar Battlefield 3 om 4-5 år kräver Commander, ComRose och andra teamwork-tools.
Annars håller det precis lika länge som alla andra FPS spel utan dessa saker; Två till tre veckor.
Glöm inte Mod-verktyg, viktigaste av allt om ett spel ska överleva en längre tid.
Utan mod-verktyg till BF3 kommer den knappast hålla så länge som dom tror.
modverktyg behövs bara om den egna grundidén till mp inte är funktionell. Förhoppningsvis är DICE så pass rutinerade att göra det här nu att de kan fixa det själva. En karteditor är nog ett krav dock.
Nej
Nähä? Ok. Då har jag fel. Ursäkta att jag säger vad jag tror.
Fast jag tror fortfarande att modverktyg inte är en förutsättning för ett fungerande och aktivt community. För hur förklarar du att 180 000 personer spelade Halo 3 de senaste 24 timmarna? Det spelet är 4 år gammalt och har inga modverktyg alls.
ändå kommer man tröttna fort, det dröjer inte länge förrän server-regler införs, och fula script som gör man inte kan stå still mer än 10 sekunder utan bli kickad ..och inte får kasta granater dom första 30 sek ..bla bla..
För att inte tala om alla Karkand 24/7 inf-only 5000 tickets-servrar...
Bara det inte är så att det blir "den som har mest fritid får bäst saker". Jag hoppas verkligen att det är välbalanserat...
Själv hoppas jag på det motsatta. Gillar idén att de som spelar mest får bäst förutsättningar. Att låsa upp saker som inte tillför någonting känns bara som utfyllnad och är någonting man tröttnar på snabbt; Jag jagar hellre bättre vapen än en ny hatt.