24 spelare i BF3:s team death match – oavsett format

Inaktiv
Skrivet av sskr:

Det kommer bli bra med TD och SQUAD - RUSH modes med 24 spelare som max. DICE samt EA vill väldigt gärna se BF3 som det nya E-sport FPS spelet, och detta är ett bra steg i rätt riktning!

Att vara ett lag på 32 spelare (64-man banor) skulle vara helt absurt! 12 spelare per lag är fortfarande väldigt mycke men det går att lösa. Förhoppningsvis lyckas de göra detta till ett E-sport spel så det blir turneringar med fina pris pengar.

Att spela Conquest mode som E-sport spel skulle inte vara lämpligt heller, de lägen som är spelbara för turneringar är istortsätt endast Squad - Rush och TD.

Det bästa de gjorde med TD är att ta bort fordon! Fordon skulle förstöra all balansering av matchen. TD kommer vara med fokus på teamwork och klass setup. Mycke understöds skjutande medans man avancerar osv. Allt blir mer taktiskt, mer intensivt... roligare!

Jag har själv lirat Alpha, spelet såg riktigt bra ut, vissa balanserings saker som de behövde fixa... vilket är gjort! 3D-spotting är fixad, och vapen skada är hot fixad... Kommer bli ett bra spel!

Fick dock inte spela allt för mycke teamplay då de flesta på Alpha var riktigt kassa förutom jag och när jag lirade lite med Heaton, Zhrooms mfl.

Teamplay är verkligen allt, jag(r3) och Zhrooms (r1) lyckades ranka top 3 världen under Alpha. Under kategorin "skill" vilket är ett verktyg som mäter ALLT du gör... dvs. KD, accuracy, kills/s, efficiency, teamplay, mobility, score, score/min, avg score etc.. ALLT ALLT ALLT.. och ger dig en "skill" rating. Denna nya kategori är riktigt bra då det finns riktigt, riktigt kassa spelare som bara spelar enormt mycke och hamnar först för de spelar mest (får mest pts). Nu finns det en kategori som mäter din skill vilket gör det betydligt mer tävlings inriktat!

Battlelog är där allt händer, otroligt lätt navigerat och användar vänligt.

Kommer bli galet spel!

PS. Kommer troligtvis streama open beta om DICE / EA tillåter det. Kommer ge ut en länk vid senare tillfälle med bloggar, videos och live streams.

Härlig post! Tak för infon!

TD räcker gott och väl med 24 IMO. Finns ingen anledning att ha fler. Men optimalt vore om spelet stödjer dedikerade servrar där vilka regler som helst är tillåtet.

Medlem

Man spelar väl Conquest i vilket fall, så oviktigt? Eller är det bara jag?

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Siken:

Va? På ps3/360 kunde man spela tolv vs tolv i.a.f. Var det bara åtta vs åtta på PC?

Hur får du det till 8v8?

Anywho, jag själv gillade squad deathmatch mest i bad company 2 så jag är nöjd oavsett Min pc klarar inte av spelet så det blir ps3 versionen.

I artikeln står det ju att man kunde vara åtta vs åtta i BC2. Det kanske var åtta vs åtta på pc?

Medlem

Tänk er att dö tidigt i en death match på en 64-spelar bana stor som dragon valley (2x2 km). Väntetiden till nästa omgång är nog dräpande...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av koleny:

När jag läser din beskrivning av TD och Squad Rush låter det ju precis som i bad company 2, eller är det bara jag som tycker det? Tycker dock inte att det är fel för det var absolut ett steg i rätt riktning när det gäller de "mindre" spelsätten. Vill man ha många spelare så har man ju fortfarande valet att lira conquest (om man nu inte lirar på konsol)

Du förstod inte riktigt vad jag pratade om i min post... Om du kanske läser den igen förstår du att jag pratar om hur detta är ett bra val och hur DICE / EA tar spelet i rätt riktning då de vill att BF3 ska vara ett funktionellt E-sport spel inom FPS.

Det har absolut ingenting med BFBC2 att göra.

Deras beslut att göra denna "begränsning" av spelare och borttagningen av alla fordon är helt enkelt för att skapa så bra "fair" team vs team (competative game play).

TDM / Squad - Rush är de spel lägen som jag tror nästan alla klaner kommer att spela.

SJÄLVKLART är Conquest det roligaste då du kan göra lite vad du vill, infanteri, land fordon, flygplan / helikoptrar osv. Ska man bara lira med några vänner eller själv så kör man självklart 64 Conquest just för att du är oberoende av dina medspelare på ett helt annat sätt en på 24 TDM eller Squad - Rush, där dina medspelare spelar en mycke större roll när det gäller teamplay mm.

Men när det gäller Tävlings inriktat spelande så är det TDM och SR som gäller.

Medlem
Medlem
Skrivet av Siken:

Va? På ps3/360 kunde man spela tolv vs tolv i.a.f. Var det bara åtta vs åtta på PC?

Ne XD de har skrivit lite snurrigt bara. Jag tror de syftar på squad deathmatch, då det är 4 lag(squads) med 4 spelare i varje, vilket blir totalt 16 spelare. Vanlig TDM har aldrig funnits i BF tidigare, först nu i BF3 som det införs.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av Manley:

Rush då?

Rush kommer att kunna spelas upp till 32 spelare på PC, konsol tror jag också skulle få 32, annars är det väll 24 på konsol.


signatur

cags

Medlem

Tycker att det blir lagom med 24 för TDM. Men jag håller med om att det är lite roligt att DICE sätter den gränsen, bättre om serveradmins får bestämma det för sina servrar XD Men det blir nog bra


signatur

cags

Medlem

Känns ändå som att allt utom conquest kommer gå fetbort för mig.


signatur

Chooch it

Medlem

Hur ser det ut med PC versionen och Rush, tro? Hoppas på 64 där med.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Hur ser det ut med PC versionen och Rush, tro? Hoppas på 64 där med.

De har redan bekräftat att rush inte kommer att ha 64 spelare, utan 32 spelare. De har valt det därför att det blev aldeles för rörigt med 64 spelare, föreställ dig att alla dessa spelare möts runt 2 punkter på kartan. Om de haft 4 stycken punkter hade det nog fungerat.


signatur

cags

Medlem

32 spelare tycker jag hade vart bättre, men 60+ är bara kaos, så 24 får väll duga. Men det är såklart det beror på hur stora banorna är. Men på en map med 24 spelare så tror jag mapsen kommer har lite CoD storlek. Men det återstår att se

Medlem

Jag tror det blir rätt bra med tanka på att team deathmatch är det ingen speciel taktik man kör bara slakta på utav helvete med 24 spelar tycker jag det känns rätt balanserat 64 hade ju blivit ganska overkill imo

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Om det är på mindre/begränsade banor kommer det ju bli rena meatgrindern ifall det är 64 pvp.
Är säkert mer lämpligt med 24pvp.

Uj vad fel det ser ut när du skriver pvp med tanke på att det är TDM och inte DM.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Makarov:

12vs12, något som kanske är mer anpassat för e-sport?

Även om 12vs12 är lite stort jämfört med de andra flesta e-sporterna som är 5vs5. Men BF3 kanske kommer med en ny era inom e-sporten.

Då 6v6-spel döms ut på löpande band för att lagen är för stora så lär 12v12 aldrig ta sig någonstans. Organisationer har ju fullt upp när de ska skicka fem man till events.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

team deathmatch är det ingen speciel taktik man kör bara slakta på utav helvete

Hoppas du var ironisk för annars har du ingen aning om vad detta går ut på...

TDM / SR är det som DICE / EA har tänkt vara det tävlings inriktade spel-stilen. Allt kommer handla om taktik, klass setups, teamplay etc.

BF3 är --> INTE <-- CoD!

Medlem

"Med detta sagt kommer det ändå att bli större än i Battlefield: Bad Company 2, där åtta spelare på vardera sida tilläts"... Fz..
8*4=32.
32>24.
så nej enligt den extremt enkla matten kan vi konstatera att man kunde vara fler personer i DM i BC2 en BF3


signatur

Rwa?

Medlem

Läääängtar

Medlem

Javisst, bra gjort!

Inaktiv

Vad sa jag gubbar?.. det blir inte 64 players stöd till Pc.. lurendrejeri.. dom borde ta med båda varianterna så att folk kan köra kaos på nån "liten" bana.. ingen bana i Battlefield 2 var liten.. det gick ju bra. Vi blir lurade folk!

Medlem
Skrivet av cags91:
Skrivet av wrajjt:

Hur ser det ut med PC versionen och Rush, tro? Hoppas på 64 där med.

De har redan bekräftat att rush inte kommer att ha 64 spelare, utan 32 spelare. De har valt det därför att det blev aldeles för rörigt med 64 spelare, föreställ dig att alla dessa spelare möts runt 2 punkter på kartan. Om de haft 4 stycken punkter hade det nog fungerat.

Helt rätt och tack..

Medlem

Gör inget, jag lär 90% hålla mig till Conquest ändå så!

Men jag hoppas Dice släpper en massa banor som stödjer 64 spelare så vi inte sitter där med t ex 5 banor som bara stödjer 64 spelare.....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Låter vettigt, men jag gillade Bad Company 2's Squad Deathmatch med 5 squads i free for all. Dock var de flesta banorna till det läget helt värdelösa.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tänk en 100 man per lag, tänk er att ni börjar på hangarfartyget utanför Gulf of Oman, massor av blackhawks drar iväg och intar stranden med 100+ man! Vilken maffig syn det skulle vara!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Suck...Nu kommer jag inte att spela TDM men varför VARFÖR tillåter de inte spelarna själva avgöra hur många spelare som är roligast i TDM?
Det var då själva satan vad det plockas bort valmöjligheter i spel år efter år.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Egentligen bryr jag mig inte, blir säker kul med 24, men som andra säger:
- LÅT OSS SJÄLVA BESTÄMMA!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

TDM 24 och Conquest 64 blir nog väldigt bra.

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:

Problemet just nu är att de har en skademodell som nästan är från COD(räcker med 3 skott från många vapen på överkroppen och du är finito) men de har ganska stora kartor - något CoD inte har som kompensation för deras skademodell. Detta är en svaghet som BF3 får tampas med.

Detta gör att det blir proner heaven, många sitter och campar och trycker i buskar. Eftersom kartorna inte kommer bli mindre så bör de öka antalet skott som krävs till ungefär 4-5 minst för en säker dödad nisse. Problemet är då att det blir svårare att cutta folk med skill, om du får 3 emot dig så är det kört, även om du kommer bakifrån. Just nu så kan du fixa det, problemet blir istället mycket camping.

De flesta som spelade mot hyffsade folk i alphan minns det.
De försöker både äta kakan och behålla den och det funkar ju sådär.

För min del duger det utmärkt med så få skott för att dö. Borde egentligen vara mindre. Ju mer realistiskt det blir desto bättre enligt min mening. Trött på shooters där man kan vara den som skjuter på motståndaren först men denna vänder sig om i slowmotion och "motorsågar" upp ett helt magasin varav två skott sitter i huvudet. Det hela påminner om någon slags utdragen trollkarlsfight där de två skjuter fram och tillbaka en kraftstråle emellan sig.

Jag tillhör ju de där som gillar Operation flashpoint, de äldre ghost recon och rainbow six. Sån där sk "balans" tycker jag bara är strunt. Det är väl mer CS-folk gillar sådant där med 360-hopp, moves, double glocks, headshots och "skills" som om man spelade quake 3. jag har ju mer milsim i tanken när jag kör sådana här spel.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Det är conquest som gäller i BF.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar