Läckta betabilder från Diablo 3

Inaktiv

Ser också mer fram emot Torchlight 2 än Diablo 3.

Diablo 3 såg riktigt grymt ut tills Blizzard började fucka up allting!!

Auktionshuset med riktigta pengar, trisst grafik, inget skill-tree, inget LAN, inget offlineläge
Va fan sysslar dom med???

Medlem

Är grymt pepp på detta spelet bara pga av titeln kan jag väl villigt erkänna. Man har ju vart med sen D1. Vill dock absolut inte bilda en åsikt om spelet av det jag sett förräns jag testat storyn och fått känna in atmosfären och känslan i spelet.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Saken är väl den att D3 behöver inte bli bra. Det kommer att få en stor spelarskara och få höga poäng i recensioner även om det bara är mediokert.

Ah, yttrat från den finkulturella lilla speleliten? Majoriteten har alltid fel va?

Skrivet av Vorheece:

Och av det jag sett av spelen nu så ser Torchlight 2 roligare ut.

Bra, då tycker jag du ska köpa det istället Även om ettan hade sin charm så känndes det snabbt rätt enformigt. Kommer nog själv prova det ifall D3 mot all förmodan inte skulle hålla mig upptagen de närmsta 2 åren.

Skrivet av Grumbledock:

Nepp, det som levereras är en löjlig WoW klon med Diablo referenser i namn och skill-träd. RPG-delen är bortputsad då den upplevdes för svår för målgruppen (småbarn?) och lämnar då bara "action", vilket inte heller är vad som erbjuds.
Tänk WoW, fast enklare, snällare och mindre. Jämför ej med ex. Diablo 1-2/Sacred 1-2/Titans Quest/Torchlight eller liknande, då blir man bara deprimerad över hur lite detta erbjuder... ^^

Eller så kanske man skulle tänka: "Jag kanske borde testa det först, innan jag börjar grina"?

Skrivet av Vorheece:

Bara ett namn kan göra enormt mycket för en produkt. Kolla på Star Wars. Hur många skitspel med stora spelarskaror har där inte funnits?
Nej, ett spel måste inte vara bra för att bli stort.

Kanske inte, men...hur många skitspel har Blizzard gjort med stora spelarskaror? Ja jag kommer att köpa D3. Har aldrig blivit besviken på ett Blizzardköp hittills, så jag är inte orolig. Nej, jag kommer inte automatiskt att gilla det, är det lika bra som D2 var när det kom så kommer jag ha att göra ett par år, eller tills något bättre släpps.

Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

Word

mg
Medlem
Skrivet av Securion:

Är MYCKET tveksam till Diablo 3, även om jag älskade ettan och tvåan... Känns mest som om man tagit ett gammalt Diablo spel och bara gjort grafiken löjligare och barnsligare, "hottat upp" stridseffekterna och sen släppt skiten.
Inget nytänkande alls.

Hela spelet ser gammalt ut redan innan släpp.

Om nytänk är ett måste för dig bör du nog inte titta på "nygamla titlar" likt diablo 3.

Finns massa intressanta indiespel som kanske passar bättre..

Visst lämnar det man sett endel att önska, men nånting säger mig att det här kommer bli rätt vanebildande iaf =P .

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

Word

... men det var ju Microsoft! ... men du har rätt i att det inte är så kul.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Hudda:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av meskalin:
Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

WOW och Starcraft2.

Nu måste jag ta tillfället att fråga varför vissa är så besvikna på SC2.
Jag har inte spelat ettan, men av de få videos jag sett från det spelet verkar 2:an vara väldigt likt (kanske för likt?).

Han bara trollar, det finns inget mer lyckat e-sportspel.

Att storyn är sämre i tvåan kan jag hålla med om, men samtidigt har det en roligare kampanj rent spelmässigt så allt som allt är det en värdig uppföljare.

Nej det är vad jag tycker. Sc2 har inget av vad Sc1 har. Dom försökte men misslyckades.
Sen att det är många som spelar det betyder inte att det är bra.
WOW ar jag dock inte spelat själv men alla jag känner som spelar/spelat säger att det är skit.
Har inte hört nån säga att WOW är bra.

Medlem
Skrivet av Ender:

...stuff...

Usch vad du låter bitter. Även om det är svårt att avgöra i textform. Och nej, jag är definitivt inte "speleliten". Men man ser det väldigt ofta. Skribenterna totalt ignorerar svagheterna och bara går på 'hypen' i sina recensioner. Vi har även sett det här på FZ.
Och du behöver inte tala som för mig att köpa Torchlight 2 istället. Det har jag själv sagt att jag ska göra ett fler tal gånger i samtal med div. folk.

Medlem

Screens och trailers känns så löjligt meningslösa till det här spelet, det ser inte mycket ut för världen och de lever inte upp till hype'en. Men det ändrar inte det faktum att det här spelet kommer antagligen vara precis lika jävla roligt som D2 (som för övrigt inte heller såg mycket ut för världen innan release). Jag kommer köpa det här blindt när det kommer ut och sedan kommer jag vara upptagen de närmsta 10 åren.

Medlem
Skrivet av meskalin:
Skrivet av Hudda:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av meskalin:
Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

WOW och Starcraft2.

Nu måste jag ta tillfället att fråga varför vissa är så besvikna på SC2.
Jag har inte spelat ettan, men av de få videos jag sett från det spelet verkar 2:an vara väldigt likt (kanske för likt?).

Han bara trollar, det finns inget mer lyckat e-sportspel.

Att storyn är sämre i tvåan kan jag hålla med om, men samtidigt har det en roligare kampanj rent spelmässigt så allt som allt är det en värdig uppföljare.

Nej det är vad jag tycker. Sc2 har inget av vad Sc1 har. Dom försökte men misslyckades.
Sen att det är många som spelar det betyder inte att det är bra.
WOW ar jag dock inte spelat själv men alla jag känner som spelar/spelat säger att det är skit.
Har inte hört nån säga att WOW är bra.

Du behöver inte tycka att SC2 är bra, kan tänka mig att du tröttnade ganska fort pga dess likhet med 1an. Det gjorde jag iaf, även om jag tycker det är ett bra spel.

Att alla säger att WoW är dåligt beror på att de grindat det i ett antal år och därefter tröttnat, helt enkelt har de tyckt att det var för bra! så de spelade det så mkt att de tillslut började avsky det Klassiskt fall av överspelande, hade du frågat dem för några år sedan hade nog majoriteten sagt att de va guds gåva till gamers...

Medlem
Skrivet av Sandal:
Skrivet av meskalin:
Skrivet av Hudda:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av meskalin:
Skrivet av MiLeS:

När gjorde blizzard ett dåligt spel senast?

WOW och Starcraft2.

Nu måste jag ta tillfället att fråga varför vissa är så besvikna på SC2.
Jag har inte spelat ettan, men av de få videos jag sett från det spelet verkar 2:an vara väldigt likt (kanske för likt?).

Han bara trollar, det finns inget mer lyckat e-sportspel.

Att storyn är sämre i tvåan kan jag hålla med om, men samtidigt har det en roligare kampanj rent spelmässigt så allt som allt är det en värdig uppföljare.

Nej det är vad jag tycker. Sc2 har inget av vad Sc1 har. Dom försökte men misslyckades.
Sen att det är många som spelar det betyder inte att det är bra.
WOW ar jag dock inte spelat själv men alla jag känner som spelar/spelat säger att det är skit.
Har inte hört nån säga att WOW är bra.

Du behöver inte tycka att SC2 är bra, kan tänka mig att du tröttnade ganska fort pga dess likhet med 1an. Det gjorde jag iaf, även om jag tycker det är ett bra spel.

Att alla säger att WoW är dåligt beror på att de grindat det i ett antal år och därefter tröttnat, helt enkelt har de tyckt att det var för bra! så de spelade det så mkt att de tillslut började avsky det Klassiskt fall av överspelande, hade du frågat dem för några år sedan hade nog majoriteten sagt att de va guds gåva till gamers...

haha ,, a ... Roligt sånt .. att personer tycker så illa om vissa spel, Bara för att de har spelat det för mycket och för länge xD...

Nu pekar jag inte mot någon här inne på FZ eller något uttalande .. bara att jag varit med om det så många gånger lite överallt osv : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Eftersom allt Blizzard släpper blir till guld, så tror jag inte att Diablo 3 skulle avvika sig från skaran


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Som Samtliga redan skrivit, så ser det helt klart ut som om blizzard(activision) har bestämt sig för att exploatera och förstöra ytterligare ett spel.
Jag har inget emot cell-shading eller World of warcraft art-style eller whatever, men det är INTE Diablo!

Diablo ska vara mörkt, dystert, våldsamt. Inte glada färger, barnanpassat och fördummat.
Vi har redan läst hur dem dels ska dra ner på våldet och minska blod och gore (redan här är det kris) samt mjölka sönder spelet med real money ah och massa annat DLC (activision j****, of course) samt det faktum att de släpper spelet till konsol.

Jag har självklart tänkt att köpa D3 (collectors edt. till och med, något jag sällan köper, men eftersom D1+D2 är båda i min top 10 lista över bästa spelen någonsin så är det en självklarhet att jag skaffar d3)
men jag är MYCKET tveksam till hur det skall gå..

Medlem

"leaked"
leaked är ett steg av hypestrategin!

Medlem

Oj oj oj, gud va mycket klagandet det ska vara här då.. Man blir ju lite ledsen faktiskt, vad e det för mening att såga spel som man inte ens har haft chansen att prova på än? So what om grafiken is that, eller storyn is this, det viktigaste är väl ändå att man har roligt när man spelar ett spel?

Annars liksom, duger inte spelen som dom släpper, varför inte försöka er på att göra spel själva då? Om det nu är så himmla lätt....

Själv har jag inte orkat kolla på allt som finns om D3, för jag finner det rätt onödigt, själv är det ett klart köp för mig, för jag har spelat både ettan och tvåan, och hade roligt med båda två, och jag tvivlar inte på att när jag väl installerat å startar D3, att jag kommer ha det roligt än en gång.

När det gäller det där klagandet på WOW, visst, det är mer tecknat över det än andra MMO's som finns där ute, men jag hade jävligt roligt när jag speladet det spelet. Det som personligen var mest till talande med WOW, var ju just storyn. Och samtidigt måste jag säga att det är det lite tråkiga med WOW också. 25 pers dödar lich king? försvagad eller ej, han borde helt enkelt vara för badass för att bli mördad.. även om det nu var så att själva lich king aldrig kunde dö utan bara ersättas... men men.

Första gången jag känt mig tvungen att kommentera här på sidan, så var snäll mot mig.

Peace Out!

Medlem

Diablo 3 verkar spelvärt - så länge det inte släpps samtidigt som Guild Wars 2.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

...Vi har redan läst hur dem dels ska dra ner på våldet och minska blod och gore (redan här är det kris) ....

Är det något de redan gjort (dvs det ska vara lika mycket gore som vi sett i tidigare videos) eller är det något de kommer att göra?

Medlem
Skrivet av Hudda:

Ursäkta mig men det är ju du som låter bitter här om någon. Du sågar spelet längs fotknölarna trots att det enda vi har är några förhandstittar från tidig beta. Och även om spelet kommer att omfamnas av spelare och spelmedia så är det för att media inte vågar sätta lågt betyg och för att spelarna är.. ja jag vet inte, för dumma för sitt eget bästa? Varpå Ender kallar det för "spelelitens uttalande" lite med glimten i ögat. Och det är ju sant, det är ett ganska elitistisk svammel du bjuder på.

Lilla Hudda, det enda negativa jag sagt här om spelet är "Men jag har nu svårt att se att det blir något annat än bara en grafisk uppdatering av ett gammalt spel.". Ser du det? Jag talar om det från spelet vi fått se nu. Det är inte vad jag kallar "såga längs fotknölarna", jag tyckte att D1 och D2 var helt ok. Och angående betyget så sa jag aldrig att spelet kommer att bli dåligt. Jag sa att betyget kommer troligen att sättas mycket byggt på hypen. Det händer väldigt ofta på stortitlar.

Ett litet tips för framtiden - läs vad folk faktiskt skriver. Inte vad du tror att folk tycker. Det tipset är gratis, det bjuder jag på.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Hudda:

Äh jag ser väl vad du skrivit och hur du framkommer i tråden. Du tar i princip för givet att spelet kommer bli dåligt men att folk kommer spela det ändå, i vanliga fall hade jag inte brytt mig men det är inte första gången du spyr din galla i D3 trådar om jag minns rätt. Står fortfarande för min tillrättavisning.

Hur jag "framkommer" beror helt på hur du väljer att tolka det jag skrivit. Så det ligger hos dig, inte hos mig. Precis om det var min tolkning som gjorde att jag uppfattade dig som bitter. Om du anser att det jag skrivit är att "spy galla" så kommer du att ha stora problem att ta dig genom livet utan depressioner. Allt jag sagt är att av det jag sett är jag inte imponerad, utan det ser ut som samma spel vi såg för alla dessa år sen med endast bättre grafik. Det är den uppfattningen jag har fått av det jag sett. Finns ingenting som säger att det inte blir ett skitbra spel, jag tror bara inte att det blir det. Det är lite skrämmande att du inte kan acceptera att alla inte tror på detta spelet.

Medlem

Vi säger väl det då. Så slipper du lägga ner mer tid på att försöka överdriva mer av det jag sagt.

Medlem

Inget RPG som delar likheter med Diablo är lika kul som Diablo, så jag spänt på att få spela Diablo 3. Däremot finns det många andra RPG som jag ser fram emot som inte är som Diablo, t.ex. Skyrim.


signatur

Get Keisinger or die scrying
Puns is the path to the Dark Side

12
Skriv svar