Diablo 3 släpps först 2012

Medlem

2012 - 03 - 10

3+10 = 13

2012 - 13 = 999

duuuhhhhh

Medlem

Deras förlust helt klart.

Man kan ju tycka att blizzard/aj lärt sig efter Cataclysm.

Medlem

Skönt så hinner man spela BF3 och Skyrim innan!

Medlem

Tycker detta är enbart positivt, och det är knappast något som kommer som nyheter. Det var säkert 6 månader sedan någon på Blizzard sa att D3 "mest troligen inte släpps under 2011". Hellre spelar jag ett färdigt spel än att spela något som buggar sönder och går att exploita.

Dessutom med tanke på hur mycket andra spel som snart släpps så är det skönt att sprida ut det!

Min Watchlist:

Battlefield 3 - Okt 27

Uncharted 3 - Nov 02

Assassins Creed - Nov 15

Diablo 3 - Q1 2012.

Jag kommer ha FULLT upp med andra ord


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Visst vill man ha ett spel fritt från buggar osv, men att vänta i 300 år gör knappast bra för deras försäljning. Se på Cataclysm. De började hypea spelet med gameplay videos och trailers för tidigt. När det sen släpptes hade spelarna tappat intresset och för första gången (!) i wows historia så gick antalet betalande spelare ned.

Samma sak med DNF. Visst, hypea ett spel hur länge som helst och tro att det går bra sen. GL.

Medlem

Hellre att de släpper D3 i december och sen patchar upp det. Nu har vi väntat tillräckligt länge.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Visst vill man ha ett spel fritt från buggar osv, men att vänta i 300 år gör knappast bra för deras försäljning. Se på Cataclysm. De började hypea spelet med gameplay videos och trailers för tidigt. När det sen släpptes hade spelarna tappat intresset och för första gången (!) i wows historia så gick antalet betalande spelare ned.

Samma sak med DNF. Visst, hypea ett spel hur länge som helst och tro att det går bra sen. GL.

Nu pratar vi ju inte om 300 år förvisso utan ungefär 1-3 månader. Dessutom med WOW så är det enbart expansioner som inte bjuder på så mkt nytt förutom just content och talents. Att få mjukare skuggor och högre AA känns inte som en salespoint direkt.
D3 är helt nytt och dessutom gratis månatlig gameplay. Jag tror knappast dom kommer tappa intressenter på denna "delay" om man nu ens kan kalla det för det.

Kan tänka mig att WOW tappade spelare, men det berodde mer troligen på att andra spel släpptes samtidigt. Senaste jag läste i en bluepost var att dom precis slog rekord i antal spelare, och det var för någon månad sedan bara.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Hehe... Säger bara en sak... Duke
gööööö....

Medlem

sitter här och QQar framför burken och hoppas på en beta invite för stilla mitt diablo finger

Medlem

Hellre senare med mindre buggar än tvärtom men de borde släppa betan som open men kanske sker så småningom.

Inaktiv

Gissar på ett februari-släpp...

Medlem

Inte det minsta förvånande, slipa på bara, släpp när det är perfekt

Inaktiv

Där ser man..

Medlem

Var är "Jag är inte förvånad"-alternativet?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

tycker att blizzard gör helt rätt som vanligt, dom släpper inte ett halvfärdigt spel helt enkelt! fantastiskt om man frågar mig, men ja det är lite trist att dom inte hann före mina 3 veckors jul ledighet

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Deras förlust helt klart.

Man kan ju tycka att blizzard/aj lärt sig efter Cataclysm.

Knappast en förlust för Blizzard i slutändan - tvärtom. Däremot en stor vinst för alla andra stora titlar som kommer att släppas innan jul. Mångfald i höst och så får Diablo dominera någon gång under 2012, blir nog bra så.

Medlem

Jag trodde det var tänkt redan innan att det skulle släppas 2012 så jag är väl inte så besviken då

Medlem

Jaha, trodde det redan skulle komma 2012. T.om vid slutet av 2012.

Skribent
Skrivet av Schmer:
Skrivet av showerguy:

Tippar fortfarande på 2013.. det har jag sagt i några år nu.

Du är inte riktigt det vassaste verktyget i verktygslådan va?

Jag förstår inte, varför är det så fel och tro att spelet inte kommer förens 2013? Tänk på hur länge Gran Turismo 5 var "90% färdigt" dessutom har inte Bizzard sagt något om releasedatum överhuvudtaget.

Medlem

Det gör dom ta mig fan rätt i!!

Medlem

"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" det stämmer ialf med blizzard haha! Men jag överlever :).

Medlem
Skrivet av Lukan:

Så jävla bra!

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Schmer:
Skrivet av showerguy:

Tippar fortfarande på 2013.. det har jag sagt i några år nu.

Du är inte riktigt det vassaste verktyget i verktygslådan va?

2014..menar jag

Schmer: Mata inte trollet.

Vi får se vem som är troll när Diablo 3 släpps..

Medlem

Det kommer garanterat att släppas i första kvarten på 2012 iaf.. Spelet har varit klart ett tag o dom vill inte att det ska finnas nån bugg alls helst. Så dom tar lite extra tid på sig men det bör inte ta mer än 6 mån.. Men det känns bra surt när man har suktat efter det såååå läääänge

Medlem
Skrivet av korosuu:

2012 - 03 - 10

3+10 = 13

2012 - 13 = 999

duuuhhhhh

Inte lika roligt om man räknar rätt dock :>

Om det nu inte kommer detta året kan man ju hoppas att det kommer i början av 2012...

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av korosuu:

2012 - 03 - 10

3+10 = 13

2012 - 13 = 999

duuuhhhhh

Inte lika roligt om man räknar rätt dock :>

haha vet inte hur, men jag insåg inte det misstaget tills du påpekade det >.<

Medlem

Hade väl inte sålt speciellt bra den här spelhösten ändå.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade väl inte sålt speciellt bra den här spelhösten ändå.

Det skulle sälja som smör oavsett när det släpps. Efter så många år och så många som sett fram emot det så är nog bara antalet förhandsbokningar tillräckligt för att motivera ett släpp, om man ansåg att produkten var klar.

Medlem

Visst är det tråkigt men jag ser heller ett problemfritt spel när det väl kommer än massor av små irritationsmoment som tillslut förstör spelet.

123
Skriv svar