Battlefield 3-drivare kan sänka Rage

Medlem

Och man kan undra varför folk spelar konsoll. Här är en anledning

Ish
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Man får vad man betalar för, och för övrigt; har ett GTX570 och är långtifrån imponerad - Fermi-arkitekturen är riktigt, riktigt taffligt gjord jämfört med AMDs (f.d. ATis) Evergreen/Northern Islands. (5XXX/6XXX)

Vad gäller drivrutiner får man väl vara glad om man får en betaversion sisådär varannan månad hos det gröna stallet, medan AMD har som vana att pumpa ut en ny version ungefär varje månad. Visst, AMDs drivrutiner tenderar att ha fler buggar - men de är bra mycket snabbare på att fixa sina än nVidia.

Vad gäller RAGE verkar både AMD- och nVidiaanvändare ha bra med problem med spelet, framförallt gällande texturer (laddning och/eller rendering av dessa).

Jag skiter helhjärtat i detaljerna. Oavsett anledning till varför jag blir missnöjd med allt AMD, så blir jag det. Det slår aldrig fel, och ändå köper jag skiten ibland. Bra marknadsföring lär väl va det bästa de har kanske :s


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av PeTTs0n:

Snip.

Jag skiter helhjärtat i detaljerna. Oavsett anledning till varför jag blir missnöjd med allt AMD, så blir jag det. Det slår aldrig fel, och ändå köper jag skiten ibland. Bra marknadsföring lär väl va det bästa de har kanske :s

Förutom bra ingenjörskonst? Tja, visst är marknadsföringen inte dum, men det underlättas av att de har bra GPU:er också. (CPU-avdelningen ligger lite i lä, dock. Får hoppas Bulldozer ändrar på det, lite konkurrens på den marknaden hade verkligen inte skadat.)

Skrivet av Mortalis:

Och man kan undra varför folk spelar konsoll. Här är en anledning

Ett tveeggat svärd - får du liknande problem på konsoll; vad ska du göra då? Du har ungefär ett val - att vänta på en patch. På PC kan du tweaka och kringgå buggar och halvtaskig programmering i spelmotorer. Bland annat genom att olika drivrutinsversioner kan ge olika resultat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar