Extremt besviken på skyrim

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Detta spel får man alltid ett gott skratt av. tex

Jag dödade en stor fin drake i en stad. han blev dödad på en fin stor väg. Skelettet är ju kvar.
Sen jag gick jag till andra sidan av staden och gjorde något där och gick tillbaka, då är draken på en veranda vid ett hus!
Den hade blivit buggade så det såg ut som han stog o juckade mot en stolpe xD

hahha ja seriöst.. varför ligger skeletten aldrig kvar där man dödade draken?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av andreashal91:

Detta spel får man alltid ett gott skratt av. tex

Jag dödade en stor fin drake i en stad. han blev dödad på en fin stor väg. Skelettet är ju kvar.
Sen jag gick jag till andra sidan av staden och gjorde något där och gick tillbaka, då är draken på en veranda vid ett hus!
Den hade blivit buggade så det såg ut som han stog o juckade mot en stolpe xD

hahha ja seriöst.. varför ligger skeletten aldrig kvar där man dödade draken?

Oj! Sorry för min stavning. Hade lite bråttom.

Haha! Det finns så mycket roligt i spelet som man garvar åt!

En gång gick jag ute i kylan mitt i ingenstans! Hörde något bakom mig, där jag precis gick. Där låg det en död häst? WTF?! Vart kom den ifrån? Vet ännu inte det...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Så man skall kompensera ett klumpigt gränssnitt med bättre motorik?

Jag stör mig mindre på menysystemet än jag trodde... gillar favoriter grejen på Q och första bilden som kommer upp när man trycker TAB är inte heller så dum. Sen att man inte kan trycka sig ut från konversationer och så med bara musen tycker jag är lite konstigt. eller att man drar upp och ner barerna när man scrollar med musen i vissa fall och i vissa fall bläddrar man. Finns säkert många grejer som skulle kunna funka bättre och det lär väl komma

Man kan vänja sig vid att ha flatlöss men det gör det inte till något bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jonne_man:

Spelttid ca 3 timmar.

Dåligt optimerat - riktigt dålig fps även med tweaks och låga inställningar på en bra burk och jag är inte ensam kolla bara det officiella forumet.

Skuggorna är skit fula så fula att man stannar till och undrar om det är buggat. Det blir värre genom att dagscykelns skiftning i ljus är konstig / hackig.

Dialogerna är extremt stela och onaturliga till den grad att inlevelsen är noll för mig. Jag jämför nu med fallout new vegas där dialogerna är mycket bättre.

Skadan med pilbåge är igen för låg. 6 pilar i huvudet på en fiende ska inte behövas, inkluderat ett stealth skott.

Combat är stel.

Undrar varför man 2011 ska se sin karaktär mina ore i 20sec.

Menyerna skriker konsol port. Ärligt talat har jag inte sätt sämre menyer i ett RPG någonsin. Råkade trycka på fel knapp i menyn och sålde mitt bäst vapen, ingen chans att ångra eller liknande. jämför återigen med fallout där menyerna ändå är godkännda.

NPC hackar, glider etc. Man trodde att det skulle vara botat nu från deras motor....

Gillar inte hur man levlar, jag vill ha mer kontroll i ett RPG över min karaktärsutveckling. Känns casualiserat och konsol anpassat.

Storyn är än så länge fångslande tycker jag och på max inställningar är det ganska snyggt men det är än så länge spelets ända egentliga fördel som jag ser det. Stealth tycker jag också fungerar ganska bra.

väntat på detta spelet i flera år och det känns som en flopp som inte ens de mest hängivna moddare kommer kunna få bukt med på lång tid. Förhoppningsvis kan man modda sönder skiten om ett antal månader (om dem släpper mod verktygen vilket man hoppas händer snarast) och kanske då njuta av spelet.

3/5

Du klagar som fan på spelet men ger det 3/5, wierd shit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Så man skall kompensera ett klumpigt gränssnitt med bättre motorik?

Jag stör mig mindre på menysystemet än jag trodde... gillar favoriter grejen på Q och första bilden som kommer upp när man trycker TAB är inte heller så dum. Sen att man inte kan trycka sig ut från konversationer och så med bara musen tycker jag är lite konstigt. eller att man drar upp och ner barerna när man scrollar med musen i vissa fall och i vissa fall bläddrar man. Finns säkert många grejer som skulle kunna funka bättre och det lär väl komma

Man kan vänja sig vid att ha flatlöss men det gör det inte till något bra.

Hehe nej det är sant. Och ett bra ui för mig är ett dåligt för dig (kanske?). Tror nog min tro att uit skulle suga så hår fick mig att tycka att det inte var så farligt.
Men som sagt tycker jag det är låååångt ifrån klockrent.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Det verkar väldigt obalanserat om man läser PC-betygen på spelet.

Hade "Oblivion" - svårighetsgrad, om inte, varför har man börjat med detta nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

jag tycker inventorysystemet i witcher2 funkar rätt bra

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det verkar väldigt obalanserat om man läser PC-betygen på spelet.

Hade "Oblivion" - svårighetsgrad, om inte, varför har man börjat med detta nu?

Både Morrowind och Oblivion har en inställning för svårighetsgrad, om det är det du frågade efter.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Så man skall kompensera ett klumpigt gränssnitt med bättre motorik?

Jag stör mig mindre på menysystemet än jag trodde... gillar favoriter grejen på Q och första bilden som kommer upp när man trycker TAB är inte heller så dum. Sen att man inte kan trycka sig ut från konversationer och så med bara musen tycker jag är lite konstigt. eller att man drar upp och ner barerna när man scrollar med musen i vissa fall och i vissa fall bläddrar man. Finns säkert många grejer som skulle kunna funka bättre och det lär väl komma

Man kan vänja sig vid att ha flatlöss men det gör det inte till något bra.

Hehe nej det är sant. Och ett bra ui för mig är ett dåligt för dig (kanske?). Tror nog min tro att uit skulle suga så hår fick mig att tycka att det inte var så farligt.
Men som sagt tycker jag det är låååångt ifrån klockrent.

Jag klickar med musen i (det flash-baserade) menysystemet och får ofta fel resultat. Ibland "hänger" sig menyerna så jag måste gå ur menyn för att försöka igen. Sådant här kan väl ändå inte ses som något annat än objektivt dåligt?

Det subjektiva är väl om man vant sig att ha översikt och att direkt kunna klicka (ett klick) på det man vill välja. Dra och släppa prylar mellan fönster (som i Morrowind) osv. Fönstren i Morrowind var anpassningsbara, man kunde ändra storlek och position på dem, precis som i t.ex. Windows.
I Oblivion och Morrowind kunde man se sin karaktär när man var i inventory.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Haha, gråt.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Spelttid ca 3 timmar.

Dåligt optimerat - riktigt dålig fps även med tweaks och låga inställningar på en bra burk och jag är inte ensam kolla bara det officiella forumet.

Skuggorna är skit fula så fula att man stannar till och undrar om det är buggat. Det blir värre genom att dagscykelns skiftning i ljus är konstig / hackig.

Dialogerna är extremt stela och onaturliga till den grad att inlevelsen är noll för mig. Jag jämför nu med fallout new vegas där dialogerna är mycket bättre.

Skadan med pilbåge är igen för låg. 6 pilar i huvudet på en fiende ska inte behövas, inkluderat ett stealth skott.

Combat är stel.

Undrar varför man 2011 ska se sin karaktär mina ore i 20sec.

Menyerna skriker konsol port. Ärligt talat har jag inte sätt sämre menyer i ett RPG någonsin. Råkade trycka på fel knapp i menyn och sålde mitt bäst vapen, ingen chans att ångra eller liknande. jämför återigen med fallout där menyerna ändå är godkännda.

NPC hackar, glider etc. Man trodde att det skulle vara botat nu från deras motor....

Gillar inte hur man levlar, jag vill ha mer kontroll i ett RPG över min karaktärsutveckling. Känns casualiserat och konsol anpassat.

Storyn är än så länge fångslande tycker jag och på max inställningar är det ganska snyggt men det är än så länge spelets ända egentliga fördel som jag ser det. Stealth tycker jag också fungerar ganska bra.

väntat på detta spelet i flera år och det känns som en flopp som inte ens de mest hängivna moddare kommer kunna få bukt med på lång tid. Förhoppningsvis kan man modda sönder skiten om ett antal månader (om dem släpper mod verktygen vilket man hoppas händer snarast) och kanske då njuta av spelet.

3/5

Du verkar överkänslig, för upptagen för att kolla på helheten, istället stör du dig på saker som skuggorna..

Varför klaga på mining? Hur ska de annars visa det? Eller vill du att man bara ska trycka "mine" och det är klart? Och du klagar på casualisering

Håller dock med dig om stelhet i människorna och drygheten i "skillmenyen" även på konsol är den dålig.

Men i helhet anser jag att spelet är mycket bra!

Älskar "dual hand" funktionen, gör striderna mer mobila så att säga

Grottor och borgar är mycket roligare att utforska! Och de har ofta finurliga fällor.

Roligt också att du klagar på att du dör för lätt, eller att det är för svårt och sen klagar på att du inte dör lätt av fällorna!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Spelar det roll om man har +5 eller +100 i en skill? (förutom att låsa upp perks?)

T.ex.. i vapenfärdighet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Spelar det roll om man har +5 eller +100 i en skill? (förutom att låsa upp perks?)

T.ex.. i vapenfärdighet?

Det kan man undra... Jag har guiden som tillverkarna har släppt! Den är riktigt grym! Står ALLT i den typ! Värt att lägga ner pengar på boken eller få tag på PDF,en


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tybalt:

Spelar det roll om man har +5 eller +100 i en skill? (förutom att låsa upp perks?)

T.ex.. i vapenfärdighet?

Det kan man undra... Jag har guiden som tillverkarna har släppt! Den är riktigt grym! Står ALLT i den typ! Värt att lägga ner pengar på boken eller få tag på PDF,en

Du menar den som blir inaktuell när man moddar spelet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Så man skall kompensera ett klumpigt gränssnitt med bättre motorik?

Bra svar!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tybalt:

Spelar det roll om man har +5 eller +100 i en skill? (förutom att låsa upp perks?)

T.ex.. i vapenfärdighet?

Det kan man undra... Jag har guiden som tillverkarna har släppt! Den är riktigt grym! Står ALLT i den typ! Värt att lägga ner pengar på boken eller få tag på PDF,en

Du menar den som blir inaktuell när man moddar spelet?

Precis Men ändå rätt rolig att ha


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tybalt:

Spelar det roll om man har +5 eller +100 i en skill? (förutom att låsa upp perks?)

T.ex.. i vapenfärdighet?

Det kan man undra... Jag har guiden som tillverkarna har släppt! Den är riktigt grym! Står ALLT i den typ! Värt att lägga ner pengar på boken eller få tag på PDF,en

ge oss en länk till pdf, förutsatt att det är tillåtet!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tybalt:

Spelar det roll om man har +5 eller +100 i en skill? (förutom att låsa upp perks?)

T.ex.. i vapenfärdighet?

Det kan man undra... Jag har guiden som tillverkarna har släppt! Den är riktigt grym! Står ALLT i den typ! Värt att lägga ner pengar på boken eller få tag på PDF,en

ge oss en länk till pdf, förutsatt att det är tillåtet!

https://rapidshare.com/files/1369281518/Skyrim_MAPS.pdf;
https://rapidshare.com/files/1717002248/Skyrim_ESSENTIALS.pdf;
https://rapidshare.com/files/3291660718/Skyrim_WALKTHROUGH.pd...;

Där jag hittade dom


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

12
Skriv svar