Aion blir free-to-play

Robot
Aion blir free-to-play

Kan spelas utan prenumerationskostnad från och med februari nästa år.

#ncsoft, #aion


Medlem
Aion blir free-to-play

Yay!


signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Medlem

OJ vad oväntat!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem

Det är väl trevligt. Det verkar vara en fungerande modell för både företagen och kunderna. Kör hårt.

Medlem

tycker det är tråkigt att man inte kan använda sina koder för de items man får extra om man köpte CE versionen,

Medlem

Gick nyss tillbaka till Aion för en vecka sen eller så. Köpte en månad. Då vet man det! Bra val, och bra modell.

enough said!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Gick nyss tillbaka till Aion för en vecka sen eller så. Köpte en månad. Då vet man det! Bra val, och bra modell.

Gamla vännen! Härligt att höra, det var tider vi spelade samtidigt
Blir väl till att logga in när det blir gratis då./lix


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Luciphear:

Gick nyss tillbaka till Aion för en vecka sen eller så. Köpte en månad. Då vet man det! Bra val, och bra modell.

Gamla vännen! Härligt att höra, det var tider vi spelade samtidigt
Blir väl till att logga in när det blir gratis då./lix

Haha, det var lagom länge sen ja. Om nyfiken, vi befinner oss på Spatalos, som Elyos. Legionen går vid namnet "RAWR".

Medlem

Gött! Kanske lite polare kan vara med då

Medlem

Häftigt, hoppas Age of Conan följer samma stig.
Nej men man vår väl se hur det gå då Guildwars 2 släpps ungefär vid samma tid.

Medlem

Trevligt kanske man ska damma av sitt aion konto då. F2p var mycket välkommet! känns som en födelsedags present eftersom man fyller i februari

Får sällskap av SW:TOR om ett år eller så.

Medlem

Trevligt. Jag lirade Aion en stund när det kom, men slutade på grund av tidsbrist. Jag tycker det nästan bara är positivt att det är lite folk, jag hade helst spelat det single player (eller co-op) då det förhöjer upplevelsen.

Medlem

Awesome! Aion var ju faktiskt riktigt kul.

Medlem

Väldigt synd. Nu dör Aion alltså. Visste att det inte var populärt, men eftersom de släppte en stor update förra året (eller var det i år? ) så trodde jag inte det gick så dåligt för dem att de skulle dö ut helt...
rip

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Väldigt synd. Nu dör Aion alltså. Visste att det inte var populärt, men eftersom de släppte en stor update förra året (eller var det i år? ) så trodde jag inte det gick så dåligt för dem att de skulle dö ut helt...
rip

Överdriv lite till...

Andra MMORPGs som gått över till F2P modellen har lyckats riktigt bra, LOTRO till exempel.

Medlem

Tycker Aion var helt okej gillade t.o.m, många stack tidigt pga den stora grinden och håller med om att den var lite väl grind för allting men gillar samtidgt att det ska ta tid och vara svårt att få det man vill, stack senare av okänd anledning.

Skrivet av enqase:

Häftigt, hoppas Age of Conan följer samma stig.
Nej men man vår väl se hur det gå då Guildwars 2 släpps ungefär vid samma tid.

Från vad jag förstår är Conan redan F2P sen ett tag tillbaka, dock det enda jag tänker på då jag ser/hör om F2P är ItemShops och hur mycket jag hatar den funktionen då det typ kostar mer i slutändan om du ska vara på "topp" som man annars kan vara med en månads betalning som är lika dyrt som en Biobiljett + Snacks eller liknande.

Medlem

Yay! Lineage 2 blev ju en bra hit.. spelar de just nu.. har en lvl50 assassin på aion innan jag slutade.. men play for free så kanske de blir lite liv igen i Aion också..

Inaktiv

Kommer nog inte att damma av mitt gamla aion account och börja igen. Kommer vara fullt upptagen med swtor och gw2 känner jag


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

Fan vad nice. Velat testa det här länge aldrig haft råd att lira det då man lever på så lite pengar varje månad. blir att provspela så fort det blir gratis

Medlem
Medlem

F2P är enda sättet MMO kan överleva numera, gamers är inte så "generösa" längre att de betalar 150kr/månad för saker de kan få gratis (gäller dock ej mappacks, DLC och liknande).
SWKOTOR går också F2P inom 1-2år efter release, givet. MMO-världen utvecklas i alla fall, till skillnad från många andra industrier.

Medlem

Bra jävla val!
Problemet med Aion för mig personligen var att det tog väldigt för mycket tid.. och mycket pengar.. allt med grind och det här! Något jag hatar är när man är tvungen att känna sig stressad över att tiden tar slut medans man bara står och grindar... Men nu lär jag gå tillbax till Aion<3

Nån som vet om man kan använda sitt gamal konto?

Medlem

Kunde ha gjrot detta tidigare då jag tyckte om Aion det var snyggt och sjyssta animationer vid attacker etc en hel del grind som gjorde att man inte ville betala månadskostnaden, februari nästa år hmm då är det bra nära D3 release

Inaktiv

Är denna nyhet verkligen sann? Mejlet som Ncsofts skickade ut om detta såg verkligen misstänkt ut.. såg inte alls bra ut.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Är denna nyhet verkligen sann? Mejlet som Ncsofts skickade ut om detta såg verkligen misstänkt ut.. såg inte alls bra ut.

Trailern vill i alla fall peka på det.

http://www.gametrailers.com/video/free-to-aion/724927

Medlem

Vad lär vi oss av detta developers? GE FAN I ATT ÖPPNA 1000 servrar för att hålla alla glada vid release

Inaktiv
Skrivet av Thomas:
Skrivet av showerguy:

Är denna nyhet verkligen sann? Mejlet som Ncsofts skickade ut om detta såg verkligen misstänkt ut.. såg inte alls bra ut.

Trailern vill i alla fall peka på det.

http://www.gametrailers.com/video/free-to-aion/724927

Då är gratis.. trodde först att det var lurendrejeri på gång i mejlet.

Ska verkligen prova på det nästa år.

12
Skriv svar