Tetris-chefen: "Angry Birds dör snart ut"

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Angry birds är ett gammalt spel. Spelade det för flera år sen. Förstår inte hur folk kan "upptäcka" det nu

Spelet släpptes för 2 år sen och det kan inte ses som "flera år sen" så sluta hitta på...

Medlem
Skrivet av robineng:

Har aldrig ens spelat Angry Birds, finns det bara på smartphones?

Går att köra i din browser här funkar iaf i firefox (& chrome får man anta med tanke på länken):
http://chrome.angrybirds.com/

Medlem

Köpte ett Tetris som EA står för på PSN. Spelar kanske någon gång när man skall slå ihjäl en halvtimme. Klassiskt bra spel.

Medlem

Började precis spela Tetris(aldrig spelat det tidigare), älskar det och önskar man spelade det då man var yngre(19 år idag).
Angry Birds är bara kul då man sitter på dass med touchmobilen och inväntar flygbombningar.

Medlem

Tetris hela vägen. Älskar Tetris, gärna multiplayervarianterna. Typ Tetris Battle på facebook eller Tetris till 3DS.

Angry birds tröttnade jag på efter 20min.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Förstår inte hur Angry Birds fortfarande kan vara populärt, så jäkla kul är det ju inte, kanske första 30min.

Medlem

Tröttnar nog aldrig på Tetris, oerhört bra spel att ha både för att det är kul och för att det är ett bra sätt att fördriva tid på. Ingenting går upp emot att slå ett rekord som man trodde var omöjligt att slå.

Medlem

Aldrig fattat tjusningen med Tetris. Har provat det flera gånger men alltid stängt av efter kanske 10 minuter för jag blir totalt uttråkad. Däremot så har jag aldrig riktigt fattat tjusningen med angry birds heller, det är väl bara en kopia av castle crushers på armor games eller kom Angry Birds först? Hursomhelst så gillar varken Tetris eller AB. Skriv ner det!

MFZ
Medlem

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Woffen:

Jag tröttnade på tetris för måååånga år sen. Angry birds spelar jag fortfarande då och då. Skulle tetris ha lanserats först för fem år sen hade det nog inte blivit nån vidare hit.

du glömmer dock att spel som Tetris har bidragit till andra spel vi ser idag, så tar du bort ett spel i utvecklingen, tar du även bort framstegen det spelet inneburit för den.

Det nekar jag inte till men som sagt, hade det släppts idag hade det inte varit samma hit som när det kom då.

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Aldrig fattat tjusningen med Tetris. Har provat det flera gånger men alltid stängt av efter kanske 10 minuter för jag blir totalt uttråkad. Däremot så har jag aldrig riktigt fattat tjusningen med angry birds heller, det är väl bara en kopia av castle crushers på armor games eller kom Angry Birds först? Hursomhelst så gillar varken Tetris eller AB. Skriv ner det!

Rätt säker på att Angry Birds kom efter det spel du tänker på (antar att du menar Crush the Castle). Antigen så gillar man Tetris eller så gör man det inte, oavsett så har det spelet fått många kloner och till skillnad från just AB så var det ett unikt spel (både Angry Birds och Crush the Castle verkar bygga på ett spel före dessa). Tetris var ett lätt spel att lära men svårt att bemästra. Tetris förtjänar sin plats på samma sätt som Pac Man och Donkey Kong, i mina ögon gör AB det inte för att inte tala om nästan samtliga Zynga spel (en skam för spelbranschen detta företag).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Woffen:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Woffen:

Jag tröttnade på tetris för måååånga år sen. Angry birds spelar jag fortfarande då och då. Skulle tetris ha lanserats först för fem år sen hade det nog inte blivit nån vidare hit.

du glömmer dock att spel som Tetris har bidragit till andra spel vi ser idag, så tar du bort ett spel i utvecklingen, tar du även bort framstegen det spelet inneburit för den.

Det nekar jag inte till men som sagt, hade det släppts idag hade det inte varit samma hit som när det kom då.

Vad får dig tro det? Spelet är fortfarande lika bra och lika unikt. Samt att hade det spelet släppts idag hade inte många andra spel funnits tidigare heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tetris är farligt. Spelar man det för mycket kan det bli svårt att läsa tidningen utan att börja spela Tetris med orden istället för att läsa vad som står.

Det var kul samma vecka som jag hade min första smartphone, sedan blev det blasé. Lycka till med att skapa nytt spel istället gubbar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Woffen:

Jag tröttnade på tetris för måååånga år sen. Angry birds spelar jag fortfarande då och då. Skulle tetris ha lanserats först för fem år sen hade det nog inte blivit nån vidare hit.

du glömmer dock att spel som Tetris har bidragit till andra spel vi ser idag, så tar du bort ett spel i utvecklingen, tar du även bort framstegen det spelet inneburit för den.

Det nekar jag inte till men som sagt, hade det släppts idag hade det inte varit samma hit som när det kom då.

Det där känns jävligt taget ur luften och mer baserat på att just du inte gillar spelet i fråga snarare än hur många som hade varit intresserade av ett pusselspel likt tetris. (Med tanke på hur Bejeweled eller hur fan det stavas, slog igenom utan att ha allt för lång historia motbevisar ju dig lite.)


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Woffen:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Woffen:

Jag tröttnade på tetris för måååånga år sen. Angry birds spelar jag fortfarande då och då. Skulle tetris ha lanserats först för fem år sen hade det nog inte blivit nån vidare hit.

du glömmer dock att spel som Tetris har bidragit till andra spel vi ser idag, så tar du bort ett spel i utvecklingen, tar du även bort framstegen det spelet inneburit för den.

Det nekar jag inte till men som sagt, hade det släppts idag hade det inte varit samma hit som när det kom då.

Det där känns jävligt taget ur luften och mer baserat på att just du inte gillar spelet i fråga snarare än hur många som hade varit intresserade av ett pusselspel likt tetris. (Med tanke på hur Bejeweled eller hur fan det stavas, slog igenom utan att ha allt för lång historia motbevisar ju dig lite.)

Inte nödvändigtvis, vi vet inte hur länge till Bejeweled kommer att leva kvar. Vi vet inte hur länge angry birds kommer att leva kvar. Det enda facit vi har på är tetris. Hade tetris kommit idag hade det kanske skrivits precis likadant om det som det nu skrivs om angry birds. När jag skrev "samma hit" menar jag snarare lika långlivat.

Medlem

Angry Birds är en fluga, om det klarar sig lika länge som spel som Donkey Kong, Pac Man och Tetris ska jag gå och köpa mig en hatt och äta upp den.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Angry Birds är en fluga, om det klarar sig lika länge som spel som Donkey Kong, Pac Man och Tetris ska jag gå och köpa mig en hatt och äta upp den.

Bara att gå till HM och göra i ordning middagen!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bara att gå till HM och göra i ordning middagen!

Haha nej jag tror jag väntar ett par år med att köpa den, vill ju gärna ha färsk "mat". Kan inte se hur AB skulle kunna överleva lika länge som spelen jag nämnde, såvida de fortsätter i samma stil som de gör.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Inte nödvändigtvis, vi vet inte hur länge till Bejeweled kommer att leva kvar. Vi vet inte hur länge angry birds kommer att leva kvar. Det enda facit vi har på är tetris. Hade tetris kommit idag hade det kanske skrivits precis likadant om det som det nu skrivs om angry birds. När jag skrev "samma hit" menar jag snarare lika långlivat.

Om Tetris hade kommit idag och varit lika nyskapande som det var när det kom så hade det garanterat blivit lika populärt. Tetris var ett bra spel och är fortfarande ett bra spel, Tetris är tidlöst, AB är det inte.

Ännu en utvecklare som har fått sitt spel känt genom att stjäla varenda liten detalj i sitt spel från andra.
Hoppas innerligt att Rogers har rätt här.

Tetris är grymt kul, AB får gärna flyga iväg nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar