Årets spel 2011

Medlem

Efter att jag fått egna erfarenheter av vad man nu skulle kunna kalla top 20 2011, så är ert val absurt.

#1. BATTLEFIELD 3 - Med en blandning av ÖVERLÄGSEN GRAFIK, REALISM, gameplay, SJUK multiplayer och slutligen en woowkänsla som heter duga. (Negativt: Ett "antal" buggar vid realease men går det att lösa? ABSOLUT!)

#2. Skyrim - MÖJLIGHETERNA(gör vad fasen du vill), väl godkänd grafik, den öppna VÄRLDEN, även här woowkänsla och slutligen ett spel som går att köra om och om och om igen! (Negativt: För optimerat för konsol, mycket buggar, har ja lirat ett "antal" dagar fast problemen? KAN JA LOVA)

#3. Forza Motorsport 4 - Jag själv är inte mycket för bilspel men dra åt hel***** vilken känsla man fick med ratt/pedaler. Superb grafik, otroligt levande motorljud, galen multiplayer och som även här slutar med en nära på oändlig hållbarhet. (Negativt: Oklart?)

Så till ert val?

Portal - må vara ruggit kul tills spelet är över? Fick jag många woowkänslor, nej? Är grafiken up to date, helt okej. Kommer det ligga på steam ett par år framöver utan att ja spelar det, Ja.

The witcher 2 - Fantastiskt välgjort, snygg grafik, bra story, fina möjligheter till blandad gameplay.
Varför har det alltid slutat med att ja stänger av TW2 och kör igång skyrim? Jag blir uttråkad av The witcher och jag vet faktiskt inte varför, antagligen för linjärt. TW2 bör enligt mig fortfarande hamna i top 5 2011.

Minecraft - revloution för spel, aboslut! Jag vad ska man säga, ett charmigt spel med möjligheter att bygga vad man vill. För er som föddes med en stark kreativitet, grattis och HF! Jag anser att man lika gärna ta fram papper och penna. Bör även här vara med i top 10 iaf.

Medlem

Nr1: BF3
Nr2: NHL12
Nr3:...hmmm, ha bara spelat två spel i år....skam!!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jag anser att man lika gärna ta fram papper och penna. Bör även här vara med i top 10 iaf.

Kan man inte säga så om alla spel då?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av elPresidente:

Jag anser att man lika gärna ta fram papper och penna. Bör även här vara med i top 10 iaf.

Kan man inte säga så om alla spel då?

På ett sätt har du absolut helt rätt.

Jag respekterar folk som vill bygga diverse saker och hacka sten i 3D, absolut.

Men jag går inte in i minecraft när jag vill närma mig en realistisk känsla att köra bilar för miljontals kronor och inte heller när jag vill känna av sjuhelsikes stridsföring utan att vara rädd om mitt eget liv!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av 4liv3:

Saknade faktiskt Limbo på topp 20 också. Tyckte det va ett riktigt bra indiespel med några riktiga hjärnskrynklare till pussel. Ingen annan som gillade det?

#Limbo släpptes redan 2010 (till Xbox 360) och knep sjundeplatsen på förra årets lista.

Åh fasen, därför det inte va med då Håller mig till PC och det släpptes väl nu i augusti på Steam i alla fall. Därför jag virrade till det lite.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag köpte "Portal 2" för 70:- på STEAM-rean. Var först oehört besviken på första "Portal", men sen mot slutet tog det sig rejält och jag var "hooked"; därför kändes det motiverat att köpa en fortsättning. Ska bli kul att spela.

Mest förundrad av att du orkade fortsätta spela ett spel du var oerhört besviken på, själv har jag massor av spel som verkat bra men som jag inte orkat spela klart...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Håller verkligen inte med om att kalla Portal 2 för GOTY men kul att se TW2 i topp 3. Välförtjänt!

Avstängd

Värdig etta!!!

Skrivet av toast:
Skrivet av walter_iego:

Jag köpte "Portal 2" för 70:- på STEAM-rean. Var först oehört besviken på första "Portal", men sen mot slutet tog det sig rejält och jag var "hooked"; därför kändes det motiverat att köpa en fortsättning. Ska bli kul att spela.

Mest förundrad av att du orkade fortsätta spela ett spel du var oerhört besviken på, själv har jag massor av spel som verkat bra men som jag inte orkat spela klart...

Det hade mest att jag inte gillar pussel-spel, men jag tänkte, ett par hundra tusen spelare (miljoner) kan ju inte tycka det är bra för ingenting, så jag gav inte upp. De tre sista banorna var riktigt roliga, dessutom fick man se lite mer bakom kulisserna så att säga, som gjorde spelet väldigt unikt.

Testa själv, du kommer inte bli besviken. VALVes bästa spel, bättre än HL-episoderna faktiskt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur fan kan Minecraft som ni gav 4/5 slå sig in på andra plats och komma före 5/5-titlar som BF3, Skyrim och Uncharted 3? Jag trodde att GOTY handlade om vilket spel som blev årets bästa spel, vilket per automatik borde betyda att spelet/spelen med högst betyg hamnar högst upp på listan, eller har jag fel?

Medlem

Jo listan blev tyvärr som jag gissat. Det visar att vi spelare har väldigt olika smak o nöjen vilket är bra.
Men som jag skrivit tidigare om detta så har jag en egen lista eftersom min topp 10 ser inte ut som denna.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

PS. "Minecraft" ligger väl på listan för snacka om hypat spel. Men på topp 3 suger verkligen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Håkan:

Dessutom kan man ju "utläsa" att Calle Johansson-Sundelius inte ha så värst "bra smak", då han ger 4/5 till Minecraft som var 2e bästa spelet som släpptes 2011.

jag smakar bäst!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Hur fan kan Minecraft som ni gav 4/5 slå sig in på andra plats och komma före 5/5-titlar som BF3, Skyrim och Uncharted 3? Jag trodde att GOTY handlade om vilket spel som blev årets bästa spel, vilket per automatik borde betyda att spelet/spelen med högst betyg hamnar högst upp på listan, eller har jag fel?

Recension = en persons åsikter
GOTY = redaktionens (flera personers) sammanfattade åsikter.

Ganska glasklart.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hur fan kan Minecraft som ni gav 4/5 slå sig in på andra plats och komma före 5/5-titlar som BF3, Skyrim och Uncharted 3? Jag trodde att GOTY handlade om vilket spel som blev årets bästa spel, vilket per automatik borde betyda att spelet/spelen med högst betyg hamnar högst upp på listan, eller har jag fel?

Ja, du har fel.

Medlem

Någon har tydligen spetsat den rosa skumpan med Stroh 80..

Vilket tyder på att detta året får ett ovanligt salongsberusat slut..

Gott nytt alla!

Medlem
Citat:

Men ärligt, minecraft? Är inte folk less på att leka med lego snart.

Lego nej!, det tröttnar man aldrig på inte ens vid 50 års ålder, Minecraft däremot har man tröttnat på efter 5 min oavsett om man är 10 eller 40 år

S.G.O.T.Y = Shitty game of the year

Gott nytt gott folk!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag håller med FZ för en gångs skull, tror sällan jag haft så kul som när jag spelade portal 2 på LAN.

Först SP sittandes bredvid varandra, "parallel-spelande" & kommenterande varandras framsteg( eller motsatsen ), och sedan tillsammans i en fenomenal COOP-kampanj.

Underbart spel! En väl förtjänt förstaplats imo.

Gott nytt år alla!

( Jag har ett exemplar av portal 2 i min steam inventory för övrigt, om någon som läser här mot förmodan inte har det än. Kan byta det mot något annat spel eller några kolbitar... )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

kan dock inte hålla med om plats 1, men jag respekterar FZ val, Mitt val skulle bli Skyrim

Minecraft är inte värt en andraplats. Det är opolerat och till mestadels halvfärdigt, och absolut inget som är bättre än tW2.

Medlem

Tycker Skyrim platsade som etta. Men visst är Portal 2 ett toppenspel.

Medlem

smaken är som baken, för mig är årets spel BF3.

OML
Medlem

Inga spel passade bättre på topp tre än dessa, bra jobbat!

Medlem

Hur många av er hade Portal 2 som nummer ett? Vilka spel hade ni andra som nummer ett?????? Och varför var ni så hårda mot Super Mario? Mario Kart 7 fick inte ens vara med och Super Mario 3D Land inte topp 10. Att det inte är topp 5 kan jag förstå för det är inte Marios finaste ögonblick och det har varit ett fint spelår. Men gillar ni inte plattformspel? Rayman också utanför topp 10...

Ett annat spel som lite otippat kanske är utanför topp 20 är det senaste Assassins Creed. Förra året kom den spelseriens nya spel trea.

Återutgivningar som Halo, Star Fox och Ocarina of Time fick inte heller vara med på listan. Dissar (diskar) ni dem eller gillade ni dem inte tillräckligt mycket? Och inte ett enda Kinectspel eller Movespel på listan, bedrövligt!

Sonys stora FPS Killzone och Resistance fick inte heller plats, inte heller Homefront.

Men Gears of War slog Modern Warfare, lite oväntat.Det var kanske svårt att hävda sig som FPS eller actionspel i år i skuggan av de två riktigt stora spelen...Är man sämre än dem är man väl inte så intressant.

Förvånad blev jag över Bastion på tionde plats.

Själv gillade jag Dungeon Siege III lite grann, även om det är ett traditionellt hacka och slå-spel så var det ganska välgjort. Gillade storyn, stämningen och hur man kunde utveckla sin hjälte. Kanske topp 20 för mig. Men jag är ny till den spelserien, och ganska ny till hela genren. Har man harvat runt i grottor förut så är man kanske hårdare.

Pilotwings resort...Ja, det kunde fått vara med...på ren charm.

Inga sportspel på listan heller. Men de är ju väldigt lika sina tidigare versioner, och konkurrensen var väl hård.

Dirt 3 då? Var det något som ni diskuterade?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

Hur fan kan Minecraft som ni gav 4/5 slå sig in på andra plats och komma före 5/5-titlar som BF3, Skyrim och Uncharted 3? Jag trodde att GOTY handlade om vilket spel som blev årets bästa spel, vilket per automatik borde betyda att spelet/spelen med högst betyg hamnar högst upp på listan, eller har jag fel?

Recension = en persons åsikter
GOTY = redaktionens (flera personers) sammanfattade åsikter.

Ganska glasklart.

Men om det ska vara redaktionens åsikter, varför var inte du och alla andra redaktörer inblandad i så fall? Nu var det ju bara två pers, Fredrik och Tomas, och det är ju bara en mer åsikt jämfört med en recension.

Aja, första platsen var i alla fall en värdig vinnare, och det är det viktigaste.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Men om det ska vara redaktionens åsikter, varför var inte du och alla andra redaktörer inblandad i så fall? Nu var det ju bara två pers, Fredrik och Tomas, och det är ju bara en mer åsikt jämfört med en recension.

Aja, första platsen var i alla fall en värdig vinnare, och det är det viktigaste.

Lite missvisande med deras namn, men de skrev texterna men bådr jag, Jocke med flera var delaktiga i listans utformning. Det kunde ha varit tydligare!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

Men om det ska vara redaktionens åsikter, varför var inte du och alla andra redaktörer inblandad i så fall? Nu var det ju bara två pers, Fredrik och Tomas, och det är ju bara en mer åsikt jämfört med en recension.

Aja, första platsen var i alla fall en värdig vinnare, och det är det viktigaste.

Lite missvisande med deras namn, men de skrev texterna men bådr jag, Jocke med flera var delaktiga i listans utformning. Det kunde ha varit tydligare!

Aah på så vis

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

Helt rätt, roligaste co-op jag spelat i år va Portal 2. Man älskar att hata Glados.

Medlem

Portal 2 alltså. Ja man kanske måste ha det också då. Hur bra är ettan jämfört med tvåan någon som vet? Ettan fick jag gratis av Steam.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar