Max Payne 3 släpps i maj till konsol, i juni till pc

Robot
Max Payne 3 släpps i maj till konsol, i juni till pc

I nio år har vi väntat på uppföljaren till Max Payne 2: The Fall of Max Payne. Nu har trean äntligen releasedatum.

#max-payne-3, #rockstar-games, #take-two-interactive-1, #bioshock-infinite, #grand-theft-auto-5-2


Medlem

Haha jag trodde det stod "och nu får vi vänta 9 år till"

Medlem

Månaden innan sommarlovet när plugget är som tyngst.. nice.

Medlem

Äsch det går snabbt. Kan man få lite mer tid med Darkness 2 och Kingdoms of Amalur

Medlem

"pc-spelarna får vänta till den 1 juni"

Men..


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Det är nog lika bra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om det här spelet än så länge... Måste se fler videor samt kanske ett demo innan jag bestämmer mig för om Max Payne-känslan finns där eller ej!

Medlem

Släpp det om ett år om ni måste, men sabba det inte.

Medlem

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Medlem

Jag är inte så hypad på ett nytt Payne-spel eftersom det gissningsvis inte kommer att trumfa nostalgin jag har för de gamla spelen. Däremot så blir jag gärna positivt överraskad om spelet visar sig bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

Medlem

Det kommer ju med största sannolikhet vara en laddning skit i vilket fall som helst.

Fyfan, kunde ni inte bara låtit Max vara?

Medlem

Gillade både Max Payne och Max Payne 2 (och har bägge inköpta via Steam). Men när 3:an nu antagligen blir en lika dålig "konsoll port" som dom flesta andra spel som samutvecklas till konsoll och PC, så är jag inte lika säker på om jag vill ha 3:e spelet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ännu en konsol titel, avstår.

Medlem
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

Korrekt, Skyrim till Xbox360 var ute på piratmarknaden en vecka före releasen.

Medlem

TA ER TID för i helvete. Snälla, stressa inte fram skiten.

Medlem

Börjar ju vara normalt och blir endast värre och värre för oss PC spelare :/ men vi får hoppas att Konsolerna får sig en rejäl boost då dem släpper Ps4 och Xbox 720 så behöver inte spelen bli så handikappade bara för det är stenålder i de små lådorna.. men då tar det några år så är vi där igen får väl hoppas de släpper fullt mus-stöd till konsol så skulle PC marknaden försvinna iaf inom gaming .. men antar microsoft ej vill detta men Sony kanske ?

Medlem
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

mjo men ändå säljer spelen som smör i solen....


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

Korrekt, Skyrim till Xbox360 var ute på piratmarknaden en vecka före releasen.

Det är fler PC spel som läggs ut på piratmarknaden. Det är lättare att identifiera ett pirat-spel till konsol än till PC, om man är online och spelar. Och det är lättare att få tag på PC pirat-spel.
Det piratkopieras spel till alla plattformar men till PC är den främsta plattformen. Ska det verkligen vara så svårt att fatta varför utvecklare föredrar konsol-marknaden i dagsläget? Varför inte bara acceptera läget och vara tacksam för att spelet överhuvudtaget kommer till PC?

AW8
Medlem

"Bara" 2 veckors försening till PC. Ingenting om man jämför med GTA IV's PC-release, ett halvår efter konsolsläppet. Man ryser vid bara tanken.


signatur

PC gamer 'til I die.

Testpilot

Slår vad en 100lapp att PC släppet blir försenat mer än 1 månad.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ännu en konsol titel, avstår.

På gamespot skriver de "Take-Two pushes Rockstar Games' shooter to May 15 in NA, May 18 in Europe; PC iteration coming later to "ensure highest quality.""

Du måste tänka positivt istället för att säga att alla spel som släpps multiplatform suger

Medlem
Skrivet av Nercis:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

Korrekt, Skyrim till Xbox360 var ute på piratmarknaden en vecka före releasen.

Det är fler PC spel som läggs ut på piratmarknaden. Det är lättare att identifiera ett pirat-spel till konsol än till PC, om man är online och spelar. Och det är lättare att få tag på PC pirat-spel.
Det piratkopieras spel till alla plattformar men till PC är den främsta plattformen. Ska det verkligen vara så svårt att fatta varför utvecklare föredrar konsol-marknaden i dagsläget? Varför inte bara acceptera läget och vara tacksam för att spelet överhuvudtaget kommer till PC?

Tacksam för spelen som är bra och inte nerdummade för konsoll, dock tycker jag inte folk ska acceptera att bli behandlade som kriminella för att en grupp inom den gruppen föredrar att stjäla spelen istället.

Dessutom, ju mer vi "accepterar" utan att protestera på något vis, så får vi mer skit som dom kan komma på om hur vi ska straffas för att någon annan laddar ner spelet gratis medans vi som betalar får gå igenom skitdåliga drm och annat som förstör eller försvårar en positiv upplevelse.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

mjo men ändå säljer spelen som smör i solen....

"Säljer som smör i solen" När f-n drog solsken upp smörförsäljningen?

Ont:Har samma förhoppningar på det spelet som andra konsolportningar,d.v.s noll


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

mjo men ändå säljer spelen som smör i solen....

"Säljer som smör i solen" När f-n drog solsken upp smörförsäljningen?

Ont:Har samma förhoppningar på det spelet som andra konsolportningar,d.v.s noll

du är 32bast och aldrig hört det uttrycket?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

helps me ease the pain

Medlem

Rockstar har blivit förvånansvärt inkompetenta när det kommer till PC.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=126355...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Kingrags:

Vi PC-spelare lär få vänta ett tag efter konsoll-släppen så länge det piratas spel... så hade jag gjort om jag släppte spel till både konsol och pc

Piratas ju ganska friskt till konsoller också, främst Xbox-360, så jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det argumentet.

mjo men ändå säljer spelen som smör i solen....

"Säljer som smör i solen" När f-n drog solsken upp smörförsäljningen?

Ont:Har samma förhoppningar på det spelet som andra konsolportningar,d.v.s noll

du är 32bast och aldrig hört det uttrycket?

"Går åt som" ,inte "säljer som"är en sak jag lärt mej under mina 32 levnads år.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Låter som ännu en titel som kommer lida av konsolifiering.

Att pc versionen kommer senare talar nog för sig själv.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Friberg:

Rockstar har blivit förvånansvärt inkompetenta när det kommer till PC.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=126355...

Har jag faktiskt inte läst förut.Förvånar mej inte dock med tanke på hur illa RS behandlar sina pc-kunder.


signatur

More COOP for the masses

123
Skriv svar