Bioware avslöjar framtida features i The Old Republic

Robot
Bioware avslöjar framtida features i The Old Republic

Filmdags! Häng med när Star Wars: The Old Republic-regissören förklarar vilka nyheter som skymtar vid horisonten.

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Bioware avslöjar framtida features i The Old Republic

Nice, features som har varit nästintill standard sedan gud vet när, att inte kunna customiza sitt UI, nej vet du vad.

Medlem

Ranked PvP och customizeable UI = JA TACK.

Inaktiv

PVP hit och dit.. riktig PVE ska det vara. Fixa end game annars rycker spelet ner i papperskorgen. Lvl 50 och finns inget att göra.

Medlem

aka: skit som borde funnits vid release

Medlem
Skrivet av ingen aning:

aka: skit som borde funnits vid release

Kanske inte var klart vid release. Hade du varit gladare om de sagt att de håller inne på release date för den här contenten?

Medlem

Säkert en del som kommer komma, säkert en del som han bara säger för att behålla prenumerationer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av jeppz:
Skrivet av ingen aning:

aka: skit som borde funnits vid release

Kanske inte var klart vid release. Hade du varit gladare om de sagt att de håller inne på release date för den här contenten?

med tanke på 1.1, ja

Medlem

"Större möjlighet att skräddarsy ditt användargränssnitt" är inte tillräckligt.

Add-ons. Macros. Combat Log. Det skulle boosta detta spel med 200000%.

Medlem

värmer upp inför gw2 och tera betan ^^ !

Inaktiv
Skrivet av Staffan:

"Större möjlighet att skräddarsy ditt användargränssnitt" är inte tillräckligt.

Add-ons. Macros. Combat Log. Det skulle boosta detta spel med 200000%.

Själv tyckte jag alla addons i spel som WoW sabbade mer än hjälpte. Alla satans walkthrough addons som berättar för en hur man ska spela som varenda jävla halvdant guild krävde att man använde.

Medlem

Känns som sånt som är standard för att folk ens ska stanna kvar. kommer det nå riktigt end game?

Medlem

Känns som denna videon var klar sedan en tid tbx...
Allt dom gör nu är planerat för man ska köpa mer och mer.
"coming out over the coming months" -Då går det ju inte att släppa allt

Sen att dom MÅSTE sitta och titta bredvid kameran, you definitely listen to the community guys

Medlem

Legacy och guild features - ge hit. Lite anledning att fortsätta spela efter man har nått 50 vore inte heller fel... (Reputation-system, zon-progression á la Shattered Sun/Molten Front Offensive - lite mer än bara en daglig valuta (Daily Commendations) att öka på, utöver Fleet Commendations.)

Tog mig ett par dagar att få tag i så gott som alla datacrons, och nu gör man, som PvE-spelare, vadå?
FPs och Ops går väl an, om man nu är i ett gille som faktiskt kör sådant mer än en gång i veckan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

De har lekt med tanken om Guild Cruisers. Det hade nog många gillat.

Medlem

Skönt att det blir in-game tool för GUI-mod o inte ett add-on.

Dock efterlyser jag servertransfer......kul att fler polare börjat i efterhand på en annan server än en sjäv :S

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Staffan:

"Större möjlighet att skräddarsy ditt användargränssnitt" är inte tillräckligt.

Add-ons. Macros. Combat Log. Det skulle boosta detta spel med 200000%.

Själv tyckte jag alla addons i spel som WoW sabbade mer än hjälpte. Alla satans walkthrough addons som berättar för en hur man ska spela som varenda jävla halvdant guild krävde att man använde.

Kunde inte sagt det bättre själv robineng!

Det jag vill att dom ska fixa nu är hur cooldowns visas på quickslots, helt omöjligt nu att veta om CD är slut eller om det är 5,10 eller 3 sekunder kvar. I PVE är det kanske inte hela världen, men i PVP så blir det inget bra.
Det var ju bra innan?

Inaktiv

Mycket bra av Bioware att lägga till nya saker även så tidigt efter launch. Men det känns som många av dessa features skulle ha varit med retail.

Medlem

Finns de nåt spel som är klart vid release? WoW var ju knappast som det är idag när de släpptes (vilket många har som standard eftersom det är deras första mmorpg)

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Nice, features som har varit nästintill standard sedan gud vet när, att inte kunna customiza sitt UI, nej vet du vad.

Aa, det är p.g.a. de nya generationspelarna som speltillverkare kan påstå att en gammal standard är en ny "feature". Konfigurerbart gränssnitt i spel borde vara standard i dag men det är det ju uppenbart inte. En av många saker jag börjar bli riktigt less på när det gäller spelrelaterade saker.

Medlem

Kan dom inte ta och fixa grafiken samtidigt..?
Det e ju så jävla fult..

Inaktiv
Skrivet av delli:

Finns de nåt spel som är klart vid release? WoW var ju knappast som det är idag när de släpptes (vilket många har som standard eftersom det är deras första mmorpg)

De måste förväntas... Om du släpper WOWs release version idag tror jag det skulle få lågt intresse (kanske nostalgispelarna återvänder men - vi räknar bort dem).

Priset ligger ju på samma ribba och då är det logiskt att förvänta sig samma funktioner.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av Manley:

Kan dom inte ta och fixa grafiken samtidigt..?
Det e ju så jävla fult..

Det kan du nog glömma i den närmaste framtiden, dels för att heroengine är ett skämt.

Medlem

att använda denna spelmotorn till ett spel 2012 är skandal.. man måste ha en dator som överstiger rek värdena med hästlängder för att få ett spel som flyter.. och det är knappast för att det är så snyggt.. för det är det inte.. ser ut som ett spel som är 5 år gammalt typ... storymodet är det enda som gör att jag ens spelar.. när det tar slut kommer det hamna på hyllan garanterat..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Visst man kan tycka detta är features som borde vara inne från start och jag håller med, halva videon handlar ju i princip om sådant.

Men

Hade dem focuserat på att göra världen bättre då den i min mening är så extremt tråkig och linjär, slopa idén med companions helt för dem gör ALLT för dig, svårare PvE, samt göra PvP massivt mkt bättre på alla plan.

Och mindre singelplayer element. Då hade jag kanske övervägt att börja lira.

Inte dåligt spel annars.

Medlem

guuild wars 2 var är du??? xD Och som pvp spelare kan man ju glömma detta spel iaf, och när en ny warzone kommer så hur ska man få den när det är random ques som imperiet?? För imperiet så poppar huttball 99 procent av alla matcher eftersom där kan man möta sen egen "sida".. ingen mening paya för detta spel just nu iaf

Medlem

verkar schysst! ska bli nice att köpa spelet snart då!

Medlem

Bla bla bla...yada yada yada.....det är så jävla lätt att säga hur saker *borde varit*.
Tycker att spelet är helt ok, men vet inte hur länge man kan förvänta sig att genren ska leva vidare utan att "utvecklas".
Röstdialogerna i SWTOR är väl som jag ser det den enda riktiga nyheten om man jämför med t ex wow. Och denna nyhet vill man ändå gärn slippa....

Som jag ser det:

Ska man släppa nya MMORPG utan eg nyheter, se då till följande:
*Varierade miljöer (detaljrikedom)
*Solida, lättförståeliga gränssnitt
*Buggfritt

....då trillar poletten ner i väntan på nya inventioner (som alltid tar tid att får fram)...

Medlem

WoW hade inte mycket av vad den har idag så jag tänker inte döma dom bara för det inte finns med. Bättre att det släpps när det är klart att läggas in än att jäkta ut det. Sen får vi se om dom stagnerar pga av att dom är för långsamma.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

WoW hade inte mycket av vad den har idag så jag tänker inte döma dom bara för det inte finns med.

Men med 2 miljarder och massa feedback vad som är bra i andra spel borde det ha varit mycket bättre. Tycker världen i swtor känns för instängt/trångt för att vara mmorpg och star wars. Hade varit nice om swtor gjorts för att kunna ha flera hundra tusen på en server som i eve online, skulle vara mera som star wars då med. Sen är combat systemet helt förlegat och tråkigt, ska handla om att undvika attacker och att sikta med attacker. Men det funkar inte om du ska sälja spel till casuals som kommer tröttna på att bli ägda av pro spelare. I bgs/arena ska alla ha samma gear så det handlar mera om teamwork/skill än att folk har end game pvp gear o vinner på grund av det.

Med det utrymme man får som spelutvecklare när det gäller star wars mmorpg är swtor en stor besvikelse.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

12
Skriv svar